Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cappachino:

Vet inte om det är snyggare att ha strömdosorna uppe vid skrivbordet istället för att ha dom på golvet.
Vad tycker du själv ledin när du ser dom varje dag där?

Lite sent svar kanske, men vafasen, kör som jag och sätt fast de på undersidan av skrivbordet med fixit. Sitter stenhårt och det syns ingenting!

@Uffe:

Hur fasen sitter du/ni när ni använder 27" iMacen?

Ursprungligen av Joakim651:

Lite sent svar kanske, men vafasen, kör som jag och sätt fast de på undersidan av skrivbordet med fixit. Sitter stenhårt och det syns ingenting!

@Uffe:

Hur fasen sitter du/ni när ni använder 27" iMacen?

Tänkte samma sak.. många blåmärken på knäna blir det

imac 27" i7 x2

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-22 19:06
Ursprungligen av bodybag:

imac 27" i7 x2

Galet snyggt.

Ursprungligen av bodybag:

imac 27" i7 x2

Lyxputte

Symetriskt o trevligt inramat med vinyl. Använder du Logitech-tangentbordet till att styra båda Macarna samtidigt eller har du något mer gömt i/under skrivbordet ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-22 19:20
Ursprungligen av bodybag:

imac 27" i7 x2

Använder du en 27" endast som skärm? ;D Grymt snyggt!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-23 10:31
Ursprungligen av bodybag:

imac 27" i7 x2

Det där...det är...det är SJUUKT!

  • Oregistrerad
  • 2010-04-13 22:52
Ursprungligen av bodybag:

imac 27" i7 x2

Just incase den ena skulle krasha?

nya högtalare och allmän uppsnyggning

Ursprungligen av Gusten68:

nya högtalare och allmän uppsnyggning

Vad är det där vita platta som ligger bredvid iMac'ens fot?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vad är det där vita platta som ligger bredvid iMac'ens fot?

Skulle tippa på en extern hårddisk.

stämmer bra det min time-machine disk, en WD passport, behövs bara en usb sladd till den, ja den är lite långsam, men time machine körs ju ändå i bakgrunden så om backupen tar 2 minuter i stället för 1.. tja jag märker inte det när jag sitter och gör annat
sen på en hurts under skrivbordet ligger en bamboo men det syns inte så bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-22 19:31

Då skulle han nog inte ha dubbla tangentbord och dubbla menyrader

Är galet kär i att ha dubbla skärmar!
http://www.99.se/1856710-post2428.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-22 19:34
Ursprungligen av atomlab:

Då skulle han nog inte ha dubbla tangentbord och dubbla menyrader

Är galet kär i att ha dubbla skärmar!
http://www.99.se/1856710-post2428.html

Har redan en 24" vid sidan av men jag stör mig på att den inte är lika hög

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-22 19:48
Ursprungligen av 20hz:

Har redan en 24" vid sidan av men jag stör mig på att den inte är lika hög

tycker tvärt om. När man drar ögonen åt sidan så drar dom per automatik ner lite och då är det perfekt i mitten utav 24".

Mitt största problem är att iMacen bara har en utgång. Vill ju kunna koppla ihop Led skärmen som är bakom...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-22 20:05
Ursprungligen av atomlab:

tycker tvärt om. När man drar ögonen åt sidan så drar dom per automatik ner lite och då är det perfekt i mitten utav 24".

Mitt största problem är att iMacen bara har en utgång. Vill ju kunna koppla ihop Led skärmen som är bakom...

Måste komma någon konverter eller så. Länge har vi sett att DP ska klara fler än en skärm så vi får väll hålla tummarna.

Testade att köra med utökat skrivbord men det var bara förvirrande, blir lite för brett och man får vrida mycket på huvudet.

Den vänstra är privat medans den högra är enbart för jobb. Logitech-tangentbordet styr "servern" än så länge, ska ordna till den så jag kan styra allt via macen men har inte haft tid att fixa det ännu. Lite väl mycket tangentbord som ligger framme nu.

Är riktigt nöjd med prestandan, kör Plex med en 1080p film, Indesign med 40 uppslag, Photoshop med 5-10 högupplösta foton och Illustrator med illustrationer samtidigt på den vänstra av dom, inte segat ner en enda gång.

Tyvärr så svarar båda maskinerna på samma apple remote, finns det något sätt att para dom eller stänga av funktionen på den andra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-22 19:42
Ursprungligen av bodybag:

Testade att köra med utökat skrivbord men det var bara förvirrande, blir lite för brett och man får vrida mycket på huvudet.

Den vänstra är privat medans den högra är enbart för jobb. Logitech-tangentbordet styr "servern" än så länge, ska ordna till den så jag kan styra allt via macen men har inte haft tid att fixa det ännu. Lite väl mycket tangentbord som ligger framme nu.

Är riktigt nöjd med prestandan, kör Plex med en 1080p film, Indesign med 40 uppslag, Photoshop med 5-10 högupplösta foton och Illustrator med illustrationer samtidigt på den vänstra av dom, inte segat ner en enda gång.

Tyvärr så svarar båda maskinerna på samma apple remote, finns det något sätt att para dom eller stänga av funktionen på den andra?

Cool,
System prefs > security så har du disable remote controll infrared reciver eller så kan du just pair:a (koppla?) ihop just en remote till din ena iMac.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-03-22 19:44
Ursprungligen av bodybag:

Testade att köra med utökat skrivbord men det var bara förvirrande, blir lite för brett och man får vrida mycket på huvudet.

Den vänstra är privat medans den högra är enbart för jobb. Logitech-tangentbordet styr "servern" än så länge, ska ordna till den så jag kan styra allt via macen men har inte haft tid att fixa det ännu. Lite väl mycket tangentbord som ligger framme nu.

Är riktigt nöjd med prestandan, kör Plex med en 1080p film, Indesign med 40 uppslag, Photoshop med 5-10 högupplösta foton och Illustrator med illustrationer samtidigt på den vänstra av dom, inte segat ner en enda gång.

Tyvärr så svarar båda maskinerna på samma apple remote, finns det något sätt att para dom eller stänga av funktionen på den andra?

I systeminställningar/säkerhet kan du stänga av ir funktionen. Eller om du kör candelair om du kör plex och snow leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-22 19:48

Införskaffade en mus, tangentbord och en sladd för min externa skärm idag. Så just nu ser det ut på detta viset:

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-27 13:47
Ursprungligen av tykho:

Införskaffade en mus, tangentbord och en sladd för min externa skärm idag. Så just nu ser det ut på detta viset:

Det ser verkligen inspirerande ut. Här kan fantasin flöda.:tveksam:

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-06-17 23:07
Ursprungligen av Konrad:

Det ser verkligen inspirerande ut. Här kan fantasin flöda.:tveksam:

HAHA . . sorry men precis min typ av humor. Eller e jag den enda som skrattar för mig själv

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-06-18 13:05

Är väl dags att vara med

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2010-06-19 08:51
Ursprungligen av ledin:

Har inte jag sett samma bilder i motsvarande tråd på Macrumors?

Stämmer bra samt att de även syns på MW forum

Går oftast under nicket Cool Runnings på utsocknes forum

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-22 23:48

och så här ser det hos mig när det är städat..

Ursprungligen av krox:

och så här ser det hos mig när det är städat..

riktigt snyggt,ser väldigt mysigt ut

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-04 21:24
Ursprungligen av petter_t:

riktigt snyggt,ser väldigt mysigt ut

Tackar!

Man känner nästan glöden från 13"-skärmen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 09:52

Känner att jag vill följa med strömmen och posta hur skrivbordet ser ut just nu.

http://mcus.nu/images/foton/hem/skrivbordet/skrivbordet_mars.jpg

Bevaka tråden