Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Marcus_R:

Snyggt! Vad för skärm?

Tack! Blev en sådan här Samsung TFT 23" PX2370 LED - Inet.se
Jag är oftast dålig på att kolla upp vad det är för grejer jag köper;)
Ser det bra ut så räcker det!§

Blev ju urtjusigt med led-lister bakom bordet, jag är helnöjd med hur mina blev...

ett annat litet tips, mitt skrivbord är lätt och glider lätt på golvet dessutom är dottern lite "vild" av sig, så jag lade ett par träklossar bakom bordsbenen som sen vilar mot golvlisten, så även om lilla fröken häver sig mot bordet kasar det inte in i väggen och krossar led-belysningen.
en annan fördel med träklossarna är att bordet kommer ut en bit från väggen så ljuset sprider sig lite bättre, plus att man inte klämmer några sladdar...

Ursprungligen av Gusten68:

Blev ju urtjusigt med led-lister bakom bordet, jag är helnöjd med hur mina blev...
ett annat litet tips, mitt skrivbord är lätt och glider lätt på golvet dessutom är dottern lite "vild" av sig, så jag lade ett par träklossar bakom bordsbenen som sen vilar mot golvlisten, så även om lilla fröken häver sig mot bordet kasar det inte in i väggen och krossar led-belysningen.
en annan fördel med träklossarna är att bordet kommer ut en bit från väggen så ljuset sprider sig lite bättre, plus att man inte klämmer några sladdar...

Javisst blev det! Tack för tipset! Har inga barn än och bordet är väldigt stabilt:p
Men värt att tänka på!

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-01-08 12:25

Mitt ser ut ungefär såhär:

Ligger ett galleri hos Sweclockers (http://www.sweclockers.com/galleri/5978-machornan) om man är jätteintresserad.

Inte några skitexotiska grejer, men funktionellt! MBP 15" (i7, 8GB, 256 GB ssd) som står på ett Griffin stand. Skärmen är en 24" Benq (som jag vill byta till en 30" CD...). Magic Trackpad är grym till allt - utom photoshop, Wireless keyboard. NAS-enheten står normalt sett inte där, utan ligger inputtad under trappan, men jag höll på att stoppa i hårddiskar i den här... 2x750 GB. Högtalarna är som synes Harman-Kardon. Musmattan är från IKEA - bästa jag har haft! Kostade typ 10:- tror jag.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2011-02-04 09:58
Ursprungligen av tomcat:

Musmattan är från IKEA - bästa jag har haft! Kostade typ 10:- tror jag.

Jag skulle vilja sticka ut nacken och säga att alla musmattor från steelseries är skönare (SteelSeries – Surfaces). Speciellt en ur QCK-line upen då du kör med en tyg matta.

För övrigt: skön uppsättning.

Ursprungligen av gustavb:

Jag skulle vilja sticka ut nacken och säga att alla musmattor från steelseries är skönare (SteelSeries – Surfaces). Speciellt en ur QCK-line upen då du kör med en tyg matta.

För övrigt: skön uppsättning.

Kan jag hålla med om. Dessutom har de två olika ytor, bara att vända på den om man vill ha en snabb yta för spel tex.

Julklappen iMac 27"

Har borrat ett hål i väggen under skrivbordet till höger och där står två externa hårddiskar.

Ursprungligen av bengtsson802:

Julklappen iMac 27"

Har borrat ett hål i väggen under skrivbordet till höger och där står två externa hårddiskar.

Någon ligger väldigt bra till hos tomten!!! inte för att jag är missnöjd med min julklapp (call of duty black-ops) men ooooh vad jag blir avis på din julklapp!!

  • Medlem
  • 2011-01-28 19:36

Blev varken särskilt cleant eller välstädat, som jag hade tänkt från början, men i alla fall. Nu har vi i alla fall inhandlat ett konferensbord, så att både jag och frun får en arbetsplats i arbetsrummet. Förutom detta nytillskott, fick jag häromdagen hem min nya router, en AirPort Extreme, men den är inte med på bild. Rockar kraftigt dock.

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-02-12 11:12

Så här ser det ut hemma hos mig.

Mitt fn aningen ostädade men ganska "verklighetstrogna" skrivbord med ny skrivare på plats
- Canon MP990

...jo jag vet att iMac'en ska vara en "one cable" computer men det går ju inte när man ska ansluta en massa saker. Allt går ju inte att köra via hub...

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-02-12 20:36
Citat:

Mitt fn aningen ostädade men ganska "verklighetstrogna" skrivbord med ny skrivare på plats
- Canon MP990

...jo jag vet att iMac'en ska vara en "one cable" computer men det går ju inte när man ska ansluta en massa saker. Allt går ju inte att köra via hub...

Jag lyckas ha fyra st iOS enheter. fyra firewire externa hdd, en skrivare. Ritbrädan har jag i en låda som jag tar fram när jag ska använda den. Så nog går det att hålla rent från sladdar och fortfarande vara verklighetstrogen.

Ursprungligen av thor:

Jag lyckas ha fyra st iOS enheter. fyra firewire externa hdd, en skrivare. Ritbrädan har jag i en låda som jag tar fram när jag ska använda den. Så nog går det att hålla rent från sladdar och fortfarande vara verklighetstrogen.

Grejerna som är inkopplade i datorn, o med vad, är följande:

Ethernet-kabel till AirPort Extreme
Extra mus - Logitech - (USB)
Tangentbord (USB)
Hårddisk (fn USB)
Kanex HDMI-ut (USB, optisk ljud, MiniDisplay port)
Hub (USB)
Högtalare/Ljud ut till stereo (3.5mm) - urpluggad när Kanex'en används o vice versa
FW800-kabeln är ansluten men används fn inte. Den ena av mina två MyBook - diskar dog... ska skaffa ny
***
Till Hub'en är följande kopplat: Ritbräde, Docka för iPod Shuffle G1 (används som lättillgänglig usb-port), EyeTV250

...har säkert glömt nåt...
***

Skrivaren är faktiskt ansluten trådlöst till AE'n

Vad jag behöver är en större lägenhet eller bättre förvaringslösning för prylarna under skrivbordet. Lådorna innehåller mest datordelar o kablage. Sånt där som kan vara användbart när man minst anar det...

Senast redigerat 2011-02-13 12:39

Blev less på mitt gamla skrivbord och gick ut i ladugården och skruvade ihop detta från några gamla golvplankor. Måste lösa ledningsdragningen också och kanske slipa ner bordet och måla det vitt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-14 10:18
Ursprungligen av rikard.agren:

Blev less på mitt gamla skrivbord och gick ut i ladugården och skruvade ihop detta från några gamla golvplankor. Måste lösa ledningsdragningen också och kanske slipa ner bordet och måla det vitt?

[ATTACH="CONFIG"]28497[/ATTACH]

Olja eller klarlack tror jag är bättre än vitt. Målat ser så fult ut när det börjar bli avskavt...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-14 10:38
Ursprungligen av rikard.agren:

Blev less på mitt gamla skrivbord och gick ut i ladugården och skruvade ihop detta från några gamla golvplankor. Måste lösa ledningsdragningen också och kanske slipa ner bordet och måla det vitt?

[ATTACH="CONFIG"]28497[/ATTACH]

Smutt
Var har du införskaffat stolen man ser till höger?

Ursprungligen av Drakfot:

Smutt
Var har du införskaffat stolen man ser till höger?

Det är en Stokke, Ving tror jag modellen heter. Riktigt skön tycker jag! Vet inte om just den finns längre, men det finns liknande

Variér (Stokke) stolar

Lite dyra. Jag gjorde dock ett kap på Blocket - stolen var i nyskick och jag betalade 500:-

Kan även rekommendera Stokke Multi Balans längst ner på den länkade sidan, den är också skönt att sitta på.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-19 00:10

This is my crib.
Fast normalt sätt har iMac.en sällskap av 13" MBP, iPhone, iPod etc.

Tidig lördagsmorgon, dottern sitter i sitt rum och kör bollibompa-webben på sin G4 mini - gissa om fläktarna varvar upp av all flash som är på de sidorna... Pappa han sitter här och myser.... it's good to be nörd

läckert! skådar en J39:a på hyllan, vad är den andra modellen? och närbilder på dem vore najs! (fast lite på gränsen till OT)

Ursprungligen av Gusten68:

läckert! skådar en J39:a på hyllan, vad är den andra modellen? och närbilder på dem vore najs! (fast lite på gränsen till OT)

Jag tippar på att den andra modellen är en Viggen men det är svårt att se, kan också vara en Draken.

jag är oxå inne på en J35:a men kabinhuven ser inte ut som det tycker jag... men nu väntar vi ivrigt på närbilder av planen

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-19 12:19

Haha, båda är faktiskt på 39.an
Dock är de i olika utföranden och färgsschema. Den vänstra på bilden är är en JAS 39A och den högra en modell av en Gripen NG.
Båda är bestyckade med diverse rustning men A-versionen är i landningskonfiguration samt är målad som testversionen av Adam och NG.n är i flygkonfiguration med den klassiska grå målningen.

Ska se om jag eventuell kan knäppa någon bild på dem, hoppas dock ingen klagar på det då det är lite OT.

Ursprungligen av iPilot:

Haha, båda är faktiskt på 39.an
Dock är de i olika utföranden och färgsschema. Den vänstra på bilden är är en JAS 39A och den högra en modell av en Gripen NG.
Båda är bestyckade med diverse rustning men A-versionen är i landningskonfiguration samt är målad som testversionen av Adam och NG.n är i flygkonfiguration med den klassiska grå målningen.

Ska se om jag eventuell kan knäppa någon bild på dem, hoppas dock ingen klagar på det då det är lite OT.

Låt modellerna flankera Mac'en så har du ett alternativt skrivbord

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-02-19 13:43

Har tagit bort lite inlägg. Tänk på rubriken av denna tråd innan ni postar "andras" skrivbord.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-21 20:51

Här kommer en något uppdaterad version av mitt skrivbord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-18 17:01

Här har ni min uppsättning! Taget med min 3G därav bildkvaliten...

Hela uppsätningen
3TB
1TB till
Skärmarna
TV running plex

Hoppas ni gillar det!

Senast redigerat 2011-03-21 00:38
  • Medlem
  • Norberg
  • 2011-04-05 16:50

Ååååh, nostlgi KUBEN!!

Flyttade ett inlägg till nedanstående tråd.

http://www.99.se/mac-os-x/8385-posta-ditt-os-x-screenshot-har.html

/Mod

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-16 15:07

Får väl slänga upp en bild på mitt nuvarande skrivbord...

Nyinförskaffade ögonstenen, MacBook 2,4GHz unibody:

Sitter dock och funderar på att köpa ett nytt skrivbord, vitt eller ekfärgat från ikea. Tröttnat på att försöka hålla det här svartbruna fritt från damm. Omöjligt!

Bevaka tråden