Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roxio no more

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Roxio säljer sina programvaror till Sonic Solutions, byter namn till Napster och koncentrerar sig på musik online.

http://www.theregister.co.uk/2004/08/10/roxio_turns_into_napster/

"Sonic expects to keep the Easy Media Creator, PhotoSuite, VideoWave, Easy DVD Copy and Toast brands and most of the Roxio workers."

Känns ändå lite farligt när någon ny tar över en produkt man gillar (Toast i det här fallet). Sonic kanske inte alls tror på Mac och tycker marknanden är för liten och vips så är Toast borta.
Isf får man hoppas att Apple bättrar på sitt inbyggda brännprogram. Vore bättre med Toast i Apple-regi, dvs iBurn.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 21:59
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Känns ändå lite farligt när någon ny tar över en produkt man gillar (Toast i det här fallet). Sonic kanske inte alls tror på Mac och tycker marknanden är för liten och vips så är Toast borta.

Jag hoppas risken är liten då Sonic redan gör produkter för Mac, bl.a. DVD-lösningar. Jag vet inte hur stor Mac sidan är, men den finns, och produkterna är verkligen high-end, ialla fall prismässigt. Jag var intresserad av DVD-A produktion, och vad jag förstod kostade bara en mjukvarulösning ca 60 000 plus moms.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 10:47

Håller med, det kändes lite betryggande att läsa att de flesta i personalen följer med. Synd om utvecklingen av Toast skulle äventyras...

lol... Meta Creations säger jag bara...

read the message

Now Roxio is Toast(ed).
Förstår inte hur de kan satsa på Napster. Det gick ju ner när friladdningen togs bort. Det är som om en firma som nått framgång med handgjorda träbåtar skulle börja kränga gummiflottar.
Toast är ju iof inte någon mjölkkossa. Ett himla bra program för konsumenter, men inte så hög hip-factor. Och det är klart att Apple kommer att jobba vidare med sitt brännarprogram. Dock undrar jag om de nånsin kommer att ligga i klass med Toast. Apple vill ju inte gärna stöta sig med musikindustrin. Apple själva verkar ju just nu pendla mellan att promota Toast för bränning och Dragon Burn för toastning ....

1
Bevaka tråden