Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna VIDEO_TS med Toast

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick som uppgift att bränna en kopia av en DVD av min far.
Använde först DVD Backup för att ta bort skydden och sedan dvd2one för att minska ner storleken.

Hur gör jag sedan i Toast (6.0.5)?
Detta gjorde jag:
Valde Video i fliken.
Valde NTSC som format eftersom att original-skivan hade detta format.
Drog AUDIO_TS samt VIDEO_TS till Toast och den började importera filerna. Fick ett meddelande att 12 filer var "unsupported" och inte gick att importera.

Är jag inne på rätt spår? Som det är nu känns det inte som man vågar bränna ut denna. Exportera till disc image gick inte heller för den klagade på storleken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 21:26

Nej, du är lite fel ute...

Skapa en mapp med stora bokstäver utan mellanrum och inte alltför många tecken (t.ex STAR_WARS). Lägg VIDEO_TS mappen i den och skapa en tom mapp som heter AUDIO_TS bredvid. Öppna Toast, klicka på "lägg till" och sök reda på STAR_WARS (eller dra bara in hela mappen) Bränn!

Ska det vara under fliken Data ?
Och där tar jag DVD-ROM (UDF)?

Provade att göra så och sedan göra en disc-image men då sa den att 4.4GB behövs men att bara 4.3GB fanns tillgängligt.

Tack för ett annars snabbt svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 21:43

Du ska inte göra några disc imigar, du behöver bara göra precis som beskrivningen ovan... Bara klicka på den stora blåa knappen nere i högra hörnet! (Ja under Data - DVD-ROM (UDF).)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 21:54

Oops, knappen är visst röd... Hur går det?

I Toast 6.0.7 slipper man nog (?) allt detta trasslande, eller ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 22:21

Tjaa.. det där såg jag inte förrän nu... Har aldrig testat men det verkar ju fullt möjligt. Det andra sättet är hur som helst beprövat med DVDBackup och DVD2one men som sagt, det borde nog gå det där också.

Jo, men jag tänkte göra en image för att se så allt funkar sen. Vill ju inte bränna en skiva så i slutet säger programmet att det tyvärr inte får plats mer.

6.0.7 låter som något för mig tror jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 22:31

Om den startar så går det, Toast säger ifrån annars. DVD2one komprimerar och/eller samlar ihop materialet så att det alltid får plats. Klart att du kan göra en image om du vill, men det är mera till för att spara/lagra/skicka etc...

Om VIDEO_TS-mappen använts i OS X så kan den innehålla de där osynliga .DS_Store-filerna. Titta inuti mapparna inne i Toast och ta bort sådana filer. Har hört att det kan strula annars i DVD-spelaren.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-20 23:49
Ursprungligen av Anders Täpp:

Om VIDEO_TS-mappen använts i OS X så kan den innehålla de där osynliga .DS_Store-filerna. Titta inuti mapparna inne i Toast och ta bort sådana filer. Har hört att det kan strula annars i DVD-spelaren.

Toast 6.07 plockar själv bort onödiga/extrafiler från din VIDEO_TS mapp.

http://www.roxio.com/en/support/toast/version_history6.jhtml

Simplified creation of DVDs from pre-existing VIDEO_TS folders

New option to create "DVD-Video from VIDEO_TS folder" is added to the Video tab.

"Toast It" contextual menu now supports VIDEO_TS folder. Control-click on a VIDEO_TS folder and select "Toast It" to automatically launch Toast, switch to the correct option in the Video tab, and add the folder to the window.

Automatically creates a "New Disc" entry when a VIDEO_TS folder is added to the main content window. This "New Disc" entry is written as "NEW_DISC" for the UDF portion.

Automatically adds an empty AUDIO_TS folder immediately prior to recording for improved compatibility during playback in set-top DVD players.

Automatically removes Mac OS system files from within the VIDEO_TS folder (e.g., .DS_Store, etc.) for improved compatibility during playback in set-top DVD players. Only files with BUP, IFO, and VOB extensions are included in the VIDEO_TS folder.

Ursprungligen av MikaelF:

Toast 6.07 plockar själv bort onödiga/extrafiler från din VIDEO_TS mapp.

Tack för tipset.

Japp, det har jag redan kollat efter

Skivan är bränd och jag håller på att provkollar filmen nu.

Tackar för hjälpen allesammans!

Ursprungligen av Ductic:

Jag fick som uppgift att bränna en kopia av en DVD av min far.
Använde först DVD Backup för att ta bort skydden och sedan dvd2one för att minska ner storleken.
...
Är jag inne på rätt spår? Som det är nu känns det inte som man vågar bränna ut denna. Exportera till disc image gick inte heller för den klagade på storleken.

Prova med programvaran PopCorn... klarar bränna från TS-Mapp eller nästan vad som helst.
kräver givetvis en DVD-brännare i burken...

//mamma

1
Bevaka tråden