Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud försvinner vid import

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ännu en "nybörjarfråga"
När jag importerar en QT film till Imovie och speler upp den där så finns det inget ljud, nån som vet varför? ( Ja, jag har skruvat upp volymen:)

F

Ursprungligen av Fröjdan:

Ännu en "nybörjarfråga"
När jag importerar en QT film till Imovie och speler upp den där så finns det inget ljud, nån som vet varför? ( Ja, jag har skruvat upp volymen:)

F

Hej
Jag har fått det vid ett fler tal gånger och det som jag har gjort är att markerat filmen och sedan tar man "extract audio" under Advanced menyn. Efter det så brukar ljudet komma tillbaka.

//joakim

Ursprungligen av joakim kjellgren:

Hej
Jag har fått det vid ett fler tal gånger och det som jag har gjort är att markerat filmen och sedan tar man "extract audio" under Advanced menyn. Efter det så brukar ljudet komma tillbaka.

//joakim

Sorry det fungerade inte, får leta vidare

tack ändå

F

  • Medlem
  • 2005-02-08 14:14

Jag har samma problem med iMovie och ljud. Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-06 12:21

Fortfarande ingen som vet?

Hittade ngt som kan vara värt att testa.
Om man tar sin AVI-film. Öppnar den i VLC (kanske går på annat sätt också) och kollar INFO om filmen så står det ofta "a52" som codec.

laddade ner :
http://www.versiontracker.com/php/dlpage.php?id=27300&db=mac&pid=73749&kind=&lnk=http%3A%2F%2Fwww.cod3r.com%2Fdownload%2Fget.php%3Fname%3Da52codec.dmg

efter detta funkade det bra att i quicktime separera ljudet till AIFF t ex.

Detta avhjälpte konvertering mha Quicktime.

iMovie's problem verkar ligga i att det ogillar multiplexat, det vill ha bild och ljudspår för sig...

Inte kollat om A52 på ngt sätt skulle hjälpa för MOV och liknande
- men man får ju en puff i rätt riktning iaf ...

1
Bevaka tråden