Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis klistermärke till bilen

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ah... jag har också en Audi fast A2:a - räcker det till en halv dekal... eller kan man leasa en kanske. Kan man ( Martin ) övertyga några ägare av ConceptStores att trycka upp ytterligare dekaler och skänka dom till kunder som handlar från deras affär så kan man få ännu större spridning i landet. Jag har en viss oro att dekalerna annars hamnar i enbart nästan tätbebyggda områden, eller är tanken obefogad ???

Vi kommer skapa massor av nya promogrejer, har snackat med Apple och fått ett ok. Ska bara slänga upp shoppen först.

Jag skulle vilja dra igång en kampanj - typ i en månad - där vi alla gemensamt försöker visa upp oss som Macägare genom t-shirts, klistermärken osv osv. Tror det skulle uppmärksammas faktiskt om flera tusen människor gör det samtidigt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-01-04 12:44

Mac-manifestation!

Ursprungligen av Björnström:

Vi kommer skapa massor av nya promogrejer, har snackat med Apple och fått ett ok. Ska bara slänga upp shoppen först.

Jag skulle vilja dra igång en kampanj - typ i en månad - där vi alla gemensamt försöker visa upp oss som Macägare genom t-shirts, klistermärken osv osv. Tror det skulle uppmärksammas faktiskt om flera tusen människor gör det samtidigt.

Jag är med, kommer dessutom att dra ihop alla som bara går i min omgivning! Låt oss visa vart vi står...

När kommer shopen upp?

  • Medlem
  • 2004-11-08 16:03

Det står redan Mac i pannan på mig

..men jag köper nog om det är snygga grejer

  • Oregistrerad
  • 2004-11-19 10:42

Haha! Tack, kul! Fick mina tio idag, askul!

Javisst kan jag agera som levande annonspelare. Inga problem!

Det kommer två nya serier á 100 märken inom kort. Jag och Arvid är snart klara med shoppen också så att alla kan handla prylar.

Jag vill dra igång en ny grej i första kvartalet 2005 - då ska vi alla visa att vi kör Mac. Jag tror fan det kan påverka opinionen om tusentals bilar åker runt med "ipod inside" eller "min dator är snyggare..." osv.

Två nya klistermärken på gång, nu ska vi bara slänga upp shoppen

http://media.99mac.se/nyhetsbilder/se/dinmamma.jpg
http://media.99mac.se/nyhetsbilder/se/femprocent.gif

  • Medlem
  • 2004-11-22 23:25

Du får kanske fila på loggan. Vem vet att 99mac är en website?

Ursprungligen av Björnström:

Två nya klistermärken på gång...

Jo, och nu finns dom i verkligheten också

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-11-26 15:53

åhh klistermärkena var häftiga

Ursprungligen av TZW:

Jo, och nu finns dom i verkligheten också

Hur pass mkt dyrare är det med fyrfärgstryck?

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Hur pass mkt dyrare är det med fyrfärgstryck?

Vet inte exakt, men startkostnaderna borde bli ungefär de fyrdubbla (1 film, 1 ram, 1 tryckning per färg.)

Haha, snacka om klockrena!

På VildaWebben så kan man vid en påhälsning kryssa för "Snubblade på tröskeln och slog i pannan" - är väl det jag gjorde då jag såg att 99Mac har en banner från SIBA - OK, tiderna förändras

  • Oregistrerad
  • 2004-11-22 23:28

Jepp, "problemet" är att klistermärkena ser ut att vara Apple-reklam.

Ursprungligen av PF:

Jepp, "problemet" är att klistermärkena ser ut att vara Apple-reklam.

Rent kommunikativt vet målgruppen som inte redan är "insåld" absolut ingenting. Ingen av dekalerna säljer varken 99mac.se, ipod.se (tydligt) eller Apple vilket är synd. Med en enkel url på dem fångar man den nyfikne

Det är endast för oss "historiker" av Apple som typsnittet berättar "old school".

Senast redigerat 2004-11-23 01:34
  • Medlem
  • 2004-11-23 22:02

Problemet med 99mac:s vansinnigt fula logga blir åter aktuellt...

Ursprungligen av Baron:

Problemet med 99mac:s vansinnigt fula logga blir åter aktuellt...

ÅÅÅHHH en som tycker samma som jag.. iPod.se's logga e ju riktigt snygg jämtfört med 99mac

  • Medlem
  • 2004-11-24 22:40

Jag vill ha! Kul att få visa upp sig som stålt macanvändare! När hade ni tänkt att starta en shop?

Men jag har ju ingen bil

Sen är 99mac-loggan lite tråkig. iPod.se har ju en snygg logga. Varför kan inte 99mac ha en snygg logga också?

  • Medlem
  • 2005-01-04 12:53

Förmodligen aldrig och var tog bildekalerna vägen ??

Ursprungligen av maco:

Förmodligen aldrig och var tog bildekalerna vägen ??

De två senaste upplagorna ligger hemma hos mig och väntar på vidare besked från högsta ort

En jädrans tid det skall behöva ta det här

Senast redigerat 2005-01-08 12:33

Gimme!

  • Medlem
  • Höör
  • 2005-01-11 09:55

Lysa upp Skåne

Skulle vara tacksam för en eller två klistermärken att sätta på mina bilar!!!!!
Givetvis köpa T-shirts eller liknande (BRA!)

Vill Ha!

Skulle sitta snyggt på min svarta Audi med en vit iPod i...

Ursprungligen av Johan Linder:

Skulle sitta snyggt på min svarta Audi med en vit iPod i...

värst vad det är många mac-användare som kör audi...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2005-01-14 10:28

Skulle också gilla ett klistermärke på min stengrå ("Steingrau") ... AUDI.

Vi försöker hitta en lösning för hur tusan det här ska hanteras, vi har nu 300st klistermärken "i lager" och möjlighet att ta in en massa andra prylar som T-shirts osv. Problemet är mer hur vi ska sköta order/packning/distribution av hundratals order till lågt pris.

Vi har fått offert på cirka 70kr/förpackning för porto och packning men det kändes lite väl dyrt för omkostnaderna.

Order går lättast vid vår kommande shop - där dina adressuppgifter i profilen är kopplade till shopprofilen - men sedan gäller det att hitta rätt distributionspartner.

Bevaka tråden