Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Göteborg fredag 25 februari!

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bra initiativ! Jag kommer om inget oförutsett händer. Verkar som ett najs ställe.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 14:37

nej inte för sex. jag kommer också!
Sweet, två macpubar på en vecka, det måste vara ett rekord i sig.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 15:03

Well hmm, jag kanske inte kan. Dumt. Men jag ska träffa en vän som åker från göteborg på lördag men vi får se. kanske jag kommer, kanske inte.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 16:31

Kom om du hinner

Macoholic kan ju få en ny innebörd iofs...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 20:31
Ursprungligen av Pär:

Kom om du hinner

Macoholic kan ju få en ny innebörd iofs...

  • Slarti om han hinner och inte slagit några oanade rekord per den 23:e (var det du som pinkade?)

Mjae, så många öl blir det nog inte för den riktiga anledningen till att jag är i göteborg är ju PUSH 2005 men så kom det ju en macpub bra där. Tyvärr så ska jag ju möta en tös också på fredag så man vet aldrig hur länge det tar.

Haha mjae jo eller jag blev ju lurad att jag gjort det. Jag kommer alltid att få höra det

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 21:17
Ursprungligen av slarti:

Mjae, så många öl blir det nog inte för den riktiga anledningen till att jag är i göteborg är ju PUSH 2005 men så kom det ju en macpub bra där. Tyvärr så ska jag ju möta en tös också på fredag så man vet aldrig hur länge det tar.

Just det ja, PUSH:arna borde ju kika in och göra reklam för sig och vara trevliga över en öl…
Fast dom har väl fullt upp kan tro.
Ta med tösen oxå vet jag, dricker ho'nte öl så ä'rä inge å ha ändå

Citat:

Haha mjae jo eller jag blev ju lurad att jag gjort det. Jag kommer alltid att få höra det

Jasså, dom lurade dig bara
Tyckte väl det lite väl "stolleryck" att ställa sig och pinka så

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 22:53
Ursprungligen av Pär:

Just det ja, PUSH:arna borde ju kika in och göra reklam för sig och vara trevliga över en öl…
Fast dom har väl fullt upp kan tro.
Ta med tösen oxå vet jag, dricker ho'nte öl så ä'rä inge å ha ändå

Jodå hon dricker mycket öl men jag tror inte att hon är sugen på en macpub tyvärr :/

Ursprungligen av Pär:

Jasså, dom lurade dig bara
Tyckte väl det lite väl "stolleryck" att ställa sig och pinka så

Jepp helt klart. så dum är man inte...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 18:23

Då gör vi en ny sammanställning:

Det administrativa/spatiala var enligt länk till lite längre upp på förra sidan.

Vi torde nu vara några stycken:

  • Han som går först (Jag )

  • Han med det späjsade nätet i skogen (PapaC)

  • Nancy - Länge sedan du var med, men det är ju inte pub så ofta

  • Helmer - Kvällens överraskning

  • Inte [font="times"]Gitarrförstärkarbyggarn (hgus) eftersom han vill bli honnorariesångare istället.[/font]

  • Sportige Linus svänger förbi och bygger upp sushiaptiten med en pitcher.

  • En pezeanvändare bland hermelinerna som antagligen förevigar ev. prekära händelser (Mats B)

  • Slarti om han hinner och inte slagit några oanade rekord per den 23:e (var det du som pinkade?)

Vare sig Maco eller maco har vi blivit kloka på ännu, men så kallt som det är nu behöver han ju inte åka båten in utan kan promenera…

Som synes av listan så har själva IT-konglomeratet numera en representan å plats, så ingen dricks till personalen på Louise utan allt till själva välgörenhetstillställningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-22 18:38

Sportige? Vafan är det för intryck jag ger då? eller var det något jag sa... hmm
på fredag är det ingen sushiaptit som ska byggas utan jag tänkte bygga aptit för ytterligare en öl..

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 23:17

Va???

Inga nytillträdda prospects under dagen?

Vafalls! Är det inte till att vara av trevlig natur?

Men man måste ju inte tala om i förväg att man kommer, utan det går bra att smyga förbi om man vill

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 20:37

Ä dä så kallt?

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-02-24 22:14

Verkar lite tyst kring morgondagen men vi är ju ett gäng. Kollade på restaurangen sida och det verkar som om ett bluesband går upp på scenen 21.00. Inte samma lungna miljö som vi hade sist gången. Kanske blir en riktigt rolig och sen kväll

/c

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 22:20

Geee… bluesband?

Jag som skall på barnkalas hos barnet jag är gudfar för, det kommer nog inte ge ett så gott intryck av gudfar

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-02-24 22:24

Haha, vilka minnen det barnet kommer att ha. Du kan ju trösta dig med att det inte var dopet. Fast det kanske är ok att komma dopad på dop

/c

Pär!
Du kan ju anteckna att Ekengren (kille med keps som det står Göteborg på) kommer också.
Kommer nog vara där tidigt, typ 16-17 tiden ungefär. Lite slappedag idag

  • Medlem
  • 2005-02-25 09:09

Tyvärr är tjejen fortfarande sjuk, annars hade vi kanske också dykt upp. En annan gång kanske...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 09:19

Last call for alcohol

Det administrativa/spatiala var enligt länk till lite längre upp på förrförrförra sidan.

Vi torde nu vara några stycken:

  • Han som går först (Jag )

  • Han med det späjsade nätet i skogen (PapaC)

  • Nancy - Länge sedan du var med, men det är ju inte pub så ofta

  • Helmer - Kvällens överraskning

  • Inte [font="times"]Gitarrförstärkarbyggarn (hgus) eftersom han vill bli honnorariesångare istället.[/font]

  • Sportige Linus svänger förbi och bygger upp sushiaptiten med en pitcher.

  • En pezeanvändare bland hermelinerna som antagligen förevigar ev. prekära händelser (Mats B)

  • Slarti om han hinner och inte slagit några oanade rekord per den 23:e (var det du som pinkade?)

  • Knastrollet med gula kepsen?Nä, men väl Ekegren

  • Inte [font="times"]SirN eftersom han vill men inte kan[/font]

maco och Maco då?

Jag vettefan om jag kan, kanske blir det en liten surprise

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-25 09:45

Eftersom denna tråden är så aktiv så är jag lite elak och snor den för lite reklam, ni får gärna hata mig om ni måste, fast helst inte då eftersom jag gillar Mac ;).

[reklam]
Ni som bor i göteborgsområdet, se till att svänga förbi PUSH (http://push.pegasos.org/) nu i helgen. Tar ni med er dator så kostar det 300:- i inträde (200:- om ni registrerat er). Annars tar vi 50:- per dag. Ska ni bara dyka upp en dag så rekommenderar jag lördag. Det är nämligen då vi kommer ha de intressantaste seminarierna (AltiVec, mjukvarupatent etc).
[/reklam]

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 10:37
Ursprungligen av dholm:

Eftersom denna tråden är så aktiv så är jag lite elak och snor den för lite reklam, ni får gärna hata mig om ni måste, fast helst inte då eftersom jag gillar Mac ;).

[reklam]
Ni som bor i göteborgsområdet, se till att svänga förbi PUSH (http://push.pegasos.org/) nu i helgen. Tar ni med er dator så kostar det 300:- i inträde (200:- om ni registrerat er). Annars tar vi 50:- per dag. Ska ni bara dyka upp en dag så rekommenderar jag lördag. Det är nämligen då vi kommer ha de intressantaste seminarierna (AltiVec, mjukvarupatent etc).
[/reklam]

Nä, reklamen är så välkommen

...och om ni bara hunne så är ni så välkommna att propagera för eder tillställning å plats å ställe ikväll....

Kanske kan funka som ett läskande avbrott i ommöblernadet?
(Eller skicka över något "program" som jag kan köra "handout" på...)
6:an går ju "nonstop" mellan där vid fotbollsplan och järntorget, om ni får en trekvart över

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 15:56

jag kanske kommer, kan inte lova någonting men jag skulle gärna få ett nummer eller så att ringa ^^

Jag är still on track för att komma 18.xx eller ngt. Lite tröttis så jag ska sova en kort bit först. Ses senare! Ring mig på numret som står längst ner här om det verkar som om jag missat larmklockan.. vilket jag har för vana att göra alltför ofta.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 16:21

jag kommer vid 20.xx någon gång tror jag... ni vet ju hur jag ser ut så hojta till när jag kommer in förvirrad om mats inte dykt upp.

En god sed är att berätta hur det var, hur många ni blev?...ja t o m posta en bild eller två Och kanske framför allt: fick ni väcka Mats?

Ja, bilder!

Men det kanske är ett tecken på en lyckad kväll att ingen ens orkat starta sin mac än?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 17:35

Hm…
Undrar mest hur det gick med bilen?
Att det alltid skall cirkulera runt C:s bilar på alla MacPubGBG?

Hur som haver, det är inte alltid diskpersonalen kommer ut med slattarna och vänligen men bestämt ber en dricka rent i muggar glas och flaskor. Sen får ni gissa resten…

Jag fick åka in till Solrosen idag och hämta mitt kort som låg kvar i baren. Ack denna alkohol.
Men det var ju trevligt att träffa er, hoppas att det händer snart igen och att vi blir fler.

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-02-26 20:13

Nu är jag med igen och får tacka för igår. Jag tycker att det var en mycket intressant kväll fram till att vi lämnade första stället. Tror nästan jag skall göra ett nytt besök där. I studiesyfte alltså Med bilen gick det hyffsat, lite småblesyrer vilket kanske beror på att min bil var störst. Spåren efter förövaren tydde på att han/hon har mer att stå i än jag.

Tack igen killar (det blev bara killar), vi tar en retur snart så skall jag parkera lite bättre och längre

/c

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 21:21

Det var ju skönt att det ordanade sig med bilar och kort (häpp ).
Vad jag undrar mest är om han i det röda träningsovarallen med den konstnärliga halsduken gjorde några bejublade extranummer?

Hur var det nu:
Bestämde vi att vi skulle utmana mesarna från Borås på ett BowlingVM (vänskapsmästerskap)?
Eller var det bara jag som funderade på det?

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-02-26 21:25
Ursprungligen av Pär:

Hur var det nu:
Bestämde vi att vi skulle utmana mesarna från Borås på ett BowlingVM (vänskapsmästerskap)?
Eller var det bara jag som funderade på det?

Det var nog bara du som funderade, men bowling var ju uppe på dagordningen så varför inte. Min fråga blir då, vilket lag hör jag hemma i?

/c

Bevaka tråden