Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya QuickTime strular!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-28 16:11

Jag installerade nya QuickTime...

Nu funkar inte Explorer eller Netscape längre... De kraschar direkt
Safari funkar så länge man inte behöver QuickTime, då kraschar den...
Entourage går så länge man inte får något html-mail... sedan kraschar den också

Suck!

Något bra tips?

.

det vanliga - reparera behörigheter.. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-28 16:13

Behörigheterna...

... har jag reparerat fyra gånger... och startat om rätt många med...

Jag hade skapat ett nytt user-konto och sett om problemen försvann!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-28 19:05

Ny användare?

Ursprungligen av ackiboa:

Jag hade skapat ett nytt user-konto och sett om problemen försvann!

Mmmm... det kunde man ju göra. Men det blir ju en jäkla massa strul med alla grejor man har på sin maskin ju... eller?

Ursprungligen av Lsthlm:

Mmmm... det kunde man ju göra. Men det blir ju en jäkla massa strul med alla grejor man har på sin maskin ju... eller?

Ett nytt konto är bara en enkel metod för att ringa in felet. Fungerar QT med ett nytt konto kan du sannolikt söka problemet i din ursprungliga Usermapp, i Bibliotek och sannolikt i Preferences-mappen.

Kasta:
QuickTime Preferences
com.apple.QuickTime Player.plist
com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 22:52

precis samma här. har också lyckats förstå att det är quicktime som strular. Om man tittar i loggen man får om man skall "skicka buggrapport till apple" så står det nåt med QT.
Samma sak händer även med msn( där QT också står med bland alla rader av nån anledning?)
Jag installerade senaste DIVX för några dar sedan också. kan det vara nån krock?

Ursprungligen av 404error:

precis samma här. har också lyckats förstå att det är quicktime som strular. Om man tittar i loggen man får om man skall "skicka buggrapport till apple" så står det nåt med QT.
Samma sak händer även med msn( där QT också står med bland alla rader av nån anledning?)
Jag installerade senaste DIVX för några dar sedan också. kan det vara nån krock?

Även den föregående versionen av QuickTime har strulat. Ljudet har förvunnit, medan film utan ljud fungerat. Om en film med ljud spelats upp i en webläsare kraschade den. En del har hittat ett samband med installation av SignalScoop, men mina problem hade inget med det programmet att göra. Anders Båth tipsade mig om följande länk:

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689db4ae

Mina problem löste sig när jag laddade hem VLC och körde en film med ljud i det programmet.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 10:01
Ursprungligen av ackiboa:

Även den föregående versionen av QuickTime har strulat. Ljudet har förvunnit, medan film utan ljud fungerat. Om en film med ljud spelats upp i en webläsare kraschade den. En del har hittat ett samband med installation av SignalScoop, men mina problem hade inget med det programmet att göra. Anders Båth tipsade mig om följande länk:

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689db4ae

Mina problem löste sig när jag laddade hem VLC och körde en film med ljud i det programmet.

Ok. VLC har jag, men det är fortfarande frustrerande att inte kunna öppna varken IE, msn eller firefox...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-29 10:35

Nu funkar det!

Ursprungligen av ackiboa:

Ett nytt konto är bara en enkel metod för att ringa in felet. Fungerar QT med ett nytt konto kan du sannolikt söka problemet i din ursprungliga Usermapp, i Bibliotek och sannolikt i Preferences-mappen.

Kasta:
QuickTime Preferences
com.apple.QuickTime Player.plist
com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist

Stort tack för hjälpen. Nu funkar allt normalt igen... puh!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-28 23:14

Mitt TV-kort och tillhörande programvara fungerar inte längre.
Jag misstänker att det har med QT-uppdateringen att göra.
Jag använder AlchemyTV DVR.

Det löste sig när jag startade om datorn. Sorry, my mistake!

Senast redigerat 2004-10-29 05:43
1
Bevaka tråden