Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikonen byter plats när man sparar...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-12-01 21:45

Irrriterande är det. Om jag har en fil på skrivbordet som jag sparar över med samma namn, så flyttar den på sig. Vad är det för vits med det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-01 21:55

Det beror nog på att systemet först kopierar dit den nya filen, och sedan tar bort den gamla. Vet dock inte hur man motverkar detta beteende.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-12-01 22:15

Jo, så är det ju...men det ser billigt och oseriöst ut

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-12-02 12:41

Det kan bero på att du i Finders visningsinställningar (cmd+j) har "Ordna automatiskt" ikryssat.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-12-02 17:20
Ursprungligen av Gunnar B:

Det kan bero på att du i Finders visningsinställningar (cmd+j) har "Ordna automatiskt" ikryssat.

Nix. Den kryssrutan ska man undvika

Jag tror inte det är något som man kan göra något åt...mer än att klaga. Fast vad hjälper det...?

Ursprungligen av Quarken:

Nix. Den kryssrutan ska man undvika

Jag tror inte det är något som man kan göra något åt...mer än att klaga. Fast vad hjälper det...?

apple.com/feedback

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-12-02 18:56
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Lika effektivt som att skriva önskelista till Tomten...men tack ändå.

Ursprungligen av Quarken:

Irrriterande är det. Om jag har en fil på skrivbordet som jag sparar över med samma namn, så flyttar den på sig. Vad är det för vits med det?

Händer inte för mig med Textredigeraren, men jag känner igen det där. Särskilt från tiden med OS 9 och tidigare och visst är det störigt och inkonsekvent. Kanske blir så med andra program i OS X också, men jag orkar inte testa just nu.

1
Bevaka tråden