Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony DSC-P41, är den bra?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sony Cybershot DSC-P41, är den bra?

Vi fick överraskande en sådan liten pocket kamera i julklapp... (idag några dagar efteråt) - så jag undrar till er som har en sådan eller har prövat en sådan - innan jag öppnar förpackningen - är det något att ha, är den bra eller dålig? Super-bra kommer den inte vara i denna prisklass - men jämfört med andra i samma prisklass? (runt 1500-2000 tror jag den kostar, inte säker)

har själv bara ägt olympus kameror i samma prisklass och har många gamla (och hyfsat nya) minnekort till dessa, så ska man behålla eller byta mot annan? vad tycker ni?

MVH

EDIT: Pris: Köpt idag på rea för 1200.

Generellt sett gör ju Sony bra kameror men minneskorten är lite dyra. Jag har haft några Sony (och har just nu) och har varit nöjd med dem. De brukar vara rätt snabba vid fokusering (viktigt enligt mig) och aufofokus-lampan är bra vid fotografering i mörker.

Den stora nackdelen jag ser med just din modell är att den saknar optisk zoom. Det tror jag inte jag skulle klara mig utan.

Fördel är att den har ett bra videoläge (640x480 15fps). Med Memorystick Pro blir det 30fps. En annan fördel är den relativt höga upplösningen. Bra om man vill skriva ut eller beskära bilden.

Så för 1200kr tycker jag absolut du kan behålla den. Tror i alla fall du får svårt att hitta nåt bättre för de pengarna.

tackar!

har själv kommit fram till att det nog är det bästa... Zoom är ju inte livsviktigt just nu.
Denna kamera är mest tänkt att fungera som en man alltid kan ha med sig.
Får införskaffa ett större minneskort bara

Tänkte ge några kommentarer till denna kamera nu efter ungefär två månaders användande.

En mycket bra kompakt kamera.
+ Väldigt batterisnål, något som jag ser som ett stort plus. Har tagit ungefär 750 bilder i högsta kvalitet, dvs fyllt mitt 512 MB minneskort 3 ggr med endast 2 st 1300 mAh batterier. Min gamla olympus käkade upp flera set med 4 batterier per 64 MB kort (det är exakt samma batterier som jag nu använder)(!).
+ Sparar bilder väldigt snabbt.
+ Förvånad över hur snabbt kameran startar.
+ Går att ta bilder och spara dem i nästan samma tempo som min gamla olympus kallade för sekvens-tagning.

- Blir ofta oskarpa och ljusa bilder i mörker då kameran tar in väldigt mycket ljus. Något som jag inte lyckats hitta några inställningar för.
- Aldelles för stark (och väldigt batterislukande) blixt.

1
Bevaka tråden