Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipoden vägrar dyka upp...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 13:03

För några dagar sedan så uppdaterade jag till 10.3.7 och efter det så dyker inte min ipod upp längre när jag stoppar in den. Den laddar som vanligt men jag kan inte trycka ut den och den dyker inte heller upp i iTunes, är det ett känt fel? Någon som har en lösning?

Jag har exakt samma problem - i en gammal grå G3-Power Mac. Men jag kan ju inte förvänta mig underverk av den burken eftersom nyare Mac OS egentligen inte supportar den burken. Jag har lagt in 10.3 med hjälp av Xpostfacto och sen uppgraderat till 10.3.7.

Ska bli intressant att se om du har en lösning på din förmodade modernare dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 15:45

Ja min är lite nya, powerbook 15" 1,33....
Ingen som vet om det är känt problem eller bara hos oss?

Det funkade perfekt ända fram tills jag uppdaterade, det är rätt jobbigt att behöva koppla ur den på fel sätt och inte kunna lägg in nya låtar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 16:09

Så nu har jag lösningen...

Vi hade en kille från macSupport inne på jobbet så jag passade på att fråga, Det är ju tydligen en bugg som gör att FW enheter inte vill funka som dom ska, man måste hlt enkelt installera om (inte formatera) Updatera till 10.3.5 och hoppa över 10.3.6 och installera 10.3.7 direkt från 10.3.5
Krångligt men det var lösningen.

Ursprungligen av thevil:

Räcker det inte med att leta reda på och radera SystemUIServer.plist?

Vad händer om man gör det? Skapas en ny icke-korrupt fil?

Ursprungligen av Alphonze:

Vad händer om man gör det? Skapas en ny icke-korrupt fil?

Ja, precis. Ibland kan man behöva radera några cache-filer och logga ut/in för att den nya filen ska börja användas.

Ursprungligen av thevil:

Ja, precis. Ibland kan man behöva radera några cache-filer och logga ut/in för att den nya filen ska börja användas.

Några? Jag testade slänga nämnd fil, men Ipoden tokhänger Itunes och sedan hela datorn när man försöker logga ut. Ipoden dyker heller aldrig upp på skrivbordet. Vad göra mer?

FW? Jag har problem med USB 2.0. Ett Clas Ohlson-pci-kort som fungerade utmärkt med 10.3.4 (och Itunes 4.7).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 16:41

Jo men det är nog samma fel där, sa macsupport killen iaf.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 21:04

Låter som om den elake daemonen diskarbitration funkar rätt sopigt…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-22 23:27

Så fortfarande inget sätt att lösa det utan att blåsa skiten?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 23:54
Ursprungligen av Elias:

Så fortfarande inget sätt att lösa det utan att blåsa skiten?

Får du några felmeddelanden om att den inte kan läsas i konsolen?
Kan du mounta den på skrivbordet via skivverktyg?
Väl mountad, duker det upp annat än "ingen iPod ansluten" i inställningarna för iTunes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-23 00:27

Skumt väldigt skumt!

Jag gick in i systeminformationen & klickade på FireWire och helt plötsligt dök ipoden upp igen efter 2 veckors försvinnande!

Tack för hjälpten iaf!

1
Bevaka tråden