Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X känner inte igen ett Classic-program.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag försöker öppna ett visst OS9-program i Jaguar (SPSS 10 for Macintosh) så ser programikonen i Finder ut som en mapp. Om jag försöker öppna den så får jag frågan om vilket program som skall användas för att öppna dokumentet. I Info-meddelandet står det att typen är Paket.

Dock funkar programmet utmärkt om man bootar i OS 9.

Går det att lära OS X att det här är ett Classic-program?

[ 12. februari 2003, 03:18: Meddelandet ändrat av: Johannes ]

  • Medlem
  • 2003-02-12 07:32

Hur är det om du startar classic, så att den dyker upp i dockan, och sedan släpper SPSS10 över classic-symbolen?

Classic-symbolen visas för mig bara i dockan undertiden som Classic startar därefter försvinner den. Under den tiden kan man släppa någonting på symbolen.

När jag letade lite mer hittade jag dock en hjälptext i Mac Hjälp där det står: "När Classic-miljön startar är det inte alla tillägg eller inställningsprogram i Mac OS 9 Systemmapp som startas. Det här innebär att du kanske inte kan starta vissa Mac OS 9-program som kräver de här tilläggen eller inställningsprogrammen. Du måste starta datorn med Mac OS 9 för att kunna använda de här programmen." Om det är så illa så kanske det inte finns något att göra. Dock kunde man ju önska ett bättre felmeddelande. Men kom gärna med fler förslag om det skulle gå att lösa.

[ 12. februari 2003, 14:42: Meddelandet ändrat av: Johannes ]

1
Bevaka tråden