Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systemmeddelande-logg

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-19 12:13

Vad sjutton betyder detta?

Mac OS X Version 10.2.4 (Bygge 6I32)
Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8717
Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8718
found my device (vendor = 1193, product = 8718)
Interface found.
Interface class 255, subclass 0
Interface has 3 endpoints.
Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8717
Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8717
Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8717
Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8717
2003-02-19 11:43:16.088 pbs[380] CFLog (0):
CFPropertyListCreateFromXMLData(): plist parse failed; the data is not proper UTF-8. The file name for this data could be:
Contents/Info.plist -- file://localhost/Applications/Adobe%20Photoshop%20Elements%202/Photoshop%20Elements%202.0/
The parser will retry as in 10.1, but the problem should be corrected in the plist.
Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8717
2003-02-19 11:43:25.881 loginwindow[324] Could not find image named `bang´.
Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=8717

Börjar bli trött på dessa ändlösa rader som tycks kunna upprepa sig i all oändlighet.

1. Förstår inte vad det är som är fel. Är rena grekiskan för mig.
2. Vad kan jag göra för att bli av med dessa ändlösa rader på ett enkelt och smidigt sätt.

Det är varningar och dylikt från diverse program och sjävla systemet. Inget konstigt eller farligt, dock bra att ha när man programmerar och ska debuga eller felsöka datorn.

  • Medlem
  • 2003-02-19 12:53

Tack för informationen Patrik!

Ska jag förstå ditt svar som att detta är något jag får leva med? Hur kommer det att sluta då? Raderna/texten tycks yngla av sig värre än kaniner.
Ja, ja den som lever få se.

OS X kör loggfilsrotation nattetid. Har du datorn igång över natten så gzippar den systemloggen (/var/log/system.log) och ger den namnet "system.log.0.gz". De gamla loggfilerna roteras så att den förra system.log.0.gz blir system.log.1.gz, ner till system.log.5.gz som raderas. Det blir alltså inte så att systemloggen bara växer och växer hejdlöst. Har du inte macen igång nattetid, så kör bara "sudo periodic daily" (och samma sak för weekly och monthly) i terminalen då och då.

  • Medlem
  • 2003-02-19 14:04

Hej Samuel, tack för ytterligare information!

Ursäkta om jag verkar korkad men jag har svårt att tro att det måste bli så mycket text i systemloggen, Dessutom är det samma meddelanden som upprepas hela tiden.
Texten täcker hela fönstret plus att om jag drar i listen så fortsätter texten om och om igen. Ja mycket text blir det!

Det har inte sett ut så i min logg tidigare, bara några få rader, därför blir jag fundersam över detta.

Måhända att det inte är till skada men ack så irriterande.

Looking for devices matching vendor ID=1193 and product ID=871

Har du en Canon Scanner? Prova att uppgradera drivrutinen till den så slutar säkert systemet leta, om inte drivrutinen är gjord på det sättet förstås.

CFPropertyListCreateFromXMLData(): plist parse failed; the data is not proper UTF-8. The file name for this data could be:
Contents/Info.plist -- file://localhost/Applications/Adobe%20Photoshop%20Elements%202/Photoshop%20Elements%202.0/
The parser will retry as in 10.1, but the problem should be corrected in the plist.

Prova att uppgradera Photoshop Elements så har säkert Adobe fixat till info.plist filen som systemet klagar på.

2003-02-19 11:43:25.881 loginwindow[324] Could not find image named `bang´.

Det här meddelandet dyker upp när du väljer "About this Mac" under äpple-menyn, tror inte det dyker upp när du väljer "Om den här datorn", alltså från ett översatt program.

Eventuellt hänger det ihop med ifall du klickar på "Mer info..."-knappen (så Systemmeddellanden startas) eller inte. Hursomhelst så är det inte något allvarligt.

  • Medlem
  • 2003-02-19 20:05

Åh tack så mycket för fyllig information thevil!

Ska genast kolla upp hur det ligger till med drivrutinerna osv...

Vill trots min okunskap ändå försöka begripa vad det är som händer.

1
Bevaka tråden