Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Terminal Services klient för OS X

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-07-18 10:21

Förutom de freeware alternativ som funnits (som krävt ett X Win system) har M$ nu helt ur det blå släppt en TS-klient för OS X. Den är dessutom välgjord, de använder fortfarande inte cocoa men det är rent iaf. Nu undrar man ju då var Outlook for Exchange v. X befinner sig.... arrrgh....

http://www.microsoft.com/mac/DOWNLOAD/MISC/RDC.asp

Fick glemme o tanka ner det under keynoten igår, ansluten till en W2000 server gick det ju riktigt j-a bra med vår fräcka lina vi nyttjade igår.
Ingen anledning för admins o ha PCs kvar på skrivbordet nu då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-18 11:13

Jaja, det var nog så.

Mycket trevligt att detta kom ut, nu slipper jag använda timbuktu i os x. Riktigt kass release. Nu kan jag styra min server så fint så. Bra fart, enkelt att använda och många trevliga funktioner i från början... Undra bara om det är nån spyware i det..

Men trevligt är det iaf!

/glemme

  • Medlem
  • 2002-07-18 11:21

Onekligen, sedan är det ju lite skojigt att deras feature set mellan Terminal Services versionerna skiljer sig så satans... och då inte bara att det läggs till utan tas bort saker också... förstår mig inte på dem. Men det envisas ju med att leka carbon (utan att stödja OS 9) och ha olika språlversioner istället för och lära sig cocoa men man kan väl inte begära allt.

Faktum är att vnc funkar i princip lika bra (om man inte ansluter mot XP då) men det finns ju M$ only servrar och då hjälper detta klart.

Fast TB2 har precis fått sig en välbehövlig fix den med, fixat det tragiska ursäkten till meny bland annat.

1
Bevaka tråden