Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macforum på Avenyn?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av hedelina:

Precis min tanke. För mig är Avenyn, i alla fall ovanför Bältesspännarparken, enbart en transportsträcka.

Om du fortfarande har skägg är allt en transportsträcka

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-20 18:38

Affären öppnar i morgon va? (21/5)
Någon som ska dit och kika?

Ursprungligen av Sandell:

Affären öppnar i morgon va? (21/5)
Någon som ska dit och kika?

Yepp! Vi var ju på macforum (föreingsgatan) i dag Sandell! Klockan tio eller elva öppnar dem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-20 23:22

Det står den 23:e på MacForums hemsida, dvs nu på måndag. Jag är förvånad över att de inte gått ut med tider för invigningen. Någon som ska dit på måndag, mer än jag själv?

Citat:

Tisdagen den 24:e maj, dagen innan löning och dagen efter vi har öppnat vår nya Aveny-butik,

Reklam på spårvagnar är det också. Fotot från idag i ett regntungt Göteborg.

Se där.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-21 12:28
Citat:

Nu kör vi!

På måndag den 23/5 inviger vi vår nya butik. Den ligger på Avenyn 31, mitt på paradgatan. Vi är både glada och stolta över att öppna ännu en butik i den stad vi tycker så mycket om. Verksamheten på Kungsgatan och Föreningsgatan fortsätter som tidigare, vart och ett ställe med sin egen karaktär.

Vi öppnar kl 11.00, bandklippning och skumpaskål kör vi kl 15.00. Under dagen utlovas skön musik och trivsel.
Till invigningen är alla hjärtligt välkomna. Såväl nya som gamla kunder.

Som extra västkustsallad på moset kommer vi under en period synas lite extra mycket på stan....

Vi syns på Avenyn.

Jag kan nog inte dyka upp förrän på kvällen. De stänger 20.00 om jag tolkar öppetiderna rätt. Öppnar Mail nu och ber MacForum skjuta upp invigningen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-21 13:58

Fan vad skumt, var nästan 100% på att hon sa lördag till oss (jag & benjamin).
Men det spelar ju ingen större roll, ska dit och kika ändå nu när skolan är slut.
Alltid kul med något nytt!

Det är smygöppet idag. Stänger vid fem-sex någongång. Invigning på måndag!

Ursprungligen av capojava:

Det är smygöppet idag. Stänger vid fem-sex någongång. Invigning på måndag!

Smygöppning? Vad i helvete gör jag ute på Tjörn just idag????

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-21 19:08

Kommer det vara några representanter från 99mac där eller?

Utifrån gör den inte mycket väsen av sig. Man kan lägg gå förbi utan att ens lägga märke till att den ligger där.

Inuti, rätt lik butiken på Kungsgatan, minus Power Mac G5.

Kändisfaktor direkt. Ebbot näst längst till höger på bild nummer två

Var där en sväng precis innan 19 och det var fortfarande öppet, verkar lovande, får gå dit på lunchen imorrn och kolla lite mer noga. Stan verkligen kryllar av iPod-reklam på vagnarna nu, knep ett par bilder på en vagn med två stora skyltar utmed sidorna. Synd att de inte är lika snygga som Apple's egna affisher som man såg överallt i NYC.. men bra ändå!

Dessutom bör det komma rapporter från Macforums celebra fest på Stadsteatern där Soundtrack of Our Lifes spelade från 21.30 i afton. De ni

Okej, därav Ebbots närvaro, eller är han hängiven mac-användare?

Inte illa. Snyggt jobbat MacForum.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-30 22:49

Fan, jag har sprungit där förra vekcna o letat som en liten blå efter den butiken, också ligger vid den där SALONG Port Avenue skyllten! Måste vart blind förra veckan, missat den 4'a gånger...o_O

Ursprungligen av ez0r4y:

Fan, jag har sprungit där förra vekcna o letat som en liten blå efter den butiken, också ligger vid den där SALONG Port Avenue skyllten! Måste vart blind förra veckan, missat den 4'a gånger...o_O

Haha, nä de syns ju inte sådär jättebra. De skulle hängt upp den där gamla äppelskylten; ett plastäpple på en meter i diameter i fönstret.

(Eller kanske inte, det finns ju trots allt vackrare saker att skylta med)

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 13:26

Ja, men att skylta på något sätt är inte fel. Jag har också gått förbi den några gånger, och då vet jag ändå att den ligger där. Lite coolt och hemligt, men är det smart?

Instämmer, de måste skylta på något sätt. Om man bara strosar förbi på gatan lär man inte se vad affären handlar om…

Mina herrar. Stort fönster. Vit vägg. STOR och ljussatt Applelogo i svart. Rätt tydligt vad det handlar om man vet vad man är ute efter. Asch, det kommer säkert en flagga så småningom. Om de får tillstånd av värden.

Så svårt är det inte att se tycker jag. Syns inte som Makedonkan eller Konsum på andra sidan, men kikar man in så ser man ju att det är en äppelaffär.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 18:30

Det är nog bara att jag inte räknar med att se något intressant på Avenyn. Och visst, Pilo, om man sitter och spelar dragspel rakt över gatan, så ser man ju den stora vita väggen med den stora logon, men inte om man går med blicken fäst på Poseidon eller Beckmans.

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Och visst, Pilo, om man sitter och spelar dragspel rakt över gatan, så ser man ju den stora vita väggen med den stora logon

Jaha, det är du som står där och spelar samma låt hela dagarna? Allvarligt. Klart det är skylt på gång som capojava skriver.

Bättre skyltning ska tydligen vara på väg. Bara lite försenat.

Bevaka tråden