Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC & Soundsticks???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får inget ljud i mina soundsticks när jag skall köra en DVD film i VLC? Det funkar om jag väljer den interna högtalaren i inställningar men det är ju inte så skojigt om man har en Mac Mini!! Någon som vet om det överhuvudtaget fungerar med Soundsticks i VLC. De finns med som ett val i VLC inställningarna för Audio men är som sagt helt tysta.... För övrigt funkar allt med mina Soundsticks som är USB varianten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-25 11:24

Jag har likadana högtalare som du har och här funkar det utmärkt, också i VLC. Hur gör du när du väljer ljudenhet i VLC? Jag väljer i menyn "Audio" under "Audio device". Systemets ljudinställningar verkar inte ha något alls att göra med vad VLC sedan gör och själva inställningspanelen i VLC blir jag aldrig klok på.

Jag har försökt med allt som som jag lyckats hitta men får ändå inte något ljud.... Har varit in under bla Audio device och där valt Soundsticks i stereo men inte blir det ngnt ljud för det.... Väldigt konstigt.... måste vara ngt som ligger och blockerar...

1
Bevaka tråden