Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple on Campus"

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-05 14:33

Läste följande på RDS Produktweb, http://produktweb.umdac.umu.se/student/

Citat:

Apple satsar på studenter

Apple startar i samarbete med UMDAC ett initiativ som kallas Apple on Campus, för att kunna erbjuda studenterna vid Umeå Universitet en mycket förmånlig prisbild gällande Apples produktsortiment.

Beställningar görs via webben direkt av studenten på en anpassad "Apple Store" och produkterna levereras direkt till studenten. UMDAC:s studentrådgivare står vid behov till tjänst med information och handledning vid beställning.

Länk till Apple on Campus

Tyvärr kan jag inte komma in på denna Apple Store Campus. Någon som varit in där och sett priserna? Billigare än Mecenat Apple Store?

Du måste förmodligen vara inom UMDACS nät för att komma in.

Fasen, något sådant borde man dra igång på Chalmers.

Jag testade att gå in, men när man hamnar hos Apple Store så får man "Beklagar! Unable to enter the requested store."

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-05 17:13

Någon som kan dra till UMDAC och snoka? Jag är inte i stan så ofta numer

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-04-06 09:46

Hej!
Då det finns en del frågor runt Apple On Campus tänkte jag försöka ge ett kort svar.

Apple On Campus är ett nystartat projekt som testas på ett par universitet i landet. När det gäller Apple On Campus och Umeå universitet, är syftet att erbjuda studenterna vid en mycket förmånlig prisbild gällande Apples produktsortiment. För utom detta planeras även seminarier och andra aktiviteter riktat mot studenter vid Umeå universitet.

Tillgång till Apple On Campus får man via en länk som man bara kommer åt om man sitter inom universitetets nät. Försöker man "gå in" i Apple On Campus utanför nätet så får man "beklagar" till svar.

I skrivande stund är Apple On Campus tillfälligt nere beroende på att det från Apples sida arbetas med access restriktionerna.

På frågan om priserna är lägre än via Mecenat, så är svaret ja.

Mats Hedlund
UMDAC

Ursprungligen av zMac:

I skrivande stund är Apple On Campus tillfälligt nere beroende på att det från Apples sida arbetas med access restriktionerna.

Ah, så det var därför det inte fungerade för mig (jag accessade via umu:s nät).

Det låter ju riktigt fint det här, blir till och vänta med mina planerade Apple inköp, och se vad priserna kommer att ligga på.

Apple har lite info på sin sida om Apple on Campus, och vilka universitet som erbjuder det. Stockholm, Umeå och Uppsala för närvarande.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-10 13:11

Har den kommit igång än?

Ursprungligen av Loranga:

Har den kommit igång än?

UMDAC har länkat till den nu, men tyvärr så får man fortfarande: "Beklagar! Unable to enter the requested store." Så någon får "skrika" på UMDAC och fixa det.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-04-11 13:52
Ursprungligen av Mikael E:

UMDAC har länkat till den nu, men tyvärr så får man fortfarande: "Beklagar! Unable to enter the requested store." Så någon får "skrika" på UMDAC och fixa det.

Problemet ligger tydligen hos Apple Frankrike som sköter de flesta "storer" åt Apple.
Har "skrikit" på Apple i morse igen, och förhoppningsvis kommer den igång under dagen.

Hälsningar Mats Hedlund

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 00:14

Nu fungerar det för mig. De ansvariga för denna "idé" är värda en stor eloge. Riktigt bra priser. Snyggt jobbat

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-04-12 17:56

Verkar inte vara nån rabatt på programvara (Tiger). =/ På hårdvaran ere dock fin rabatt.

Snyggt jobbat UMDAC.

Kom till KTH, komsi komsi...
Allvarligt, det vore ju sjyst att få lite mer rabatt, det kan man ju inte neka till

Senast redigerat 2005-04-10 18:55

Till Chalmers nu, för böfvelen!

Ja nu fungerar det till slut. Men varför är det inga rabatter på mjukvara? Har inte Mecenat typ 50 % på Apples mjukvara?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 11:01

Hur stor är rabatten? Kul att veta även om det inte finns på KTH än

//Erik

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-04-13 11:58

Rabatten varierar lite ligger på ca. 12% för en MacMini och ca. 8% för en iPod Mini

1
Bevaka tråden