Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari - finns ett fungerade Ångra-kommando?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det finns ett fungerande Ångra-kommando i den version av Safari som medföljer Tiger? I nuvarande version av Safari kan man inte ångra ändringar i textrutor.

Om man skrivit en lång text i en textruta - t.ex. ett inlägg i ett forum - men sedan råkar radera texten av misstag, går det i alla andra webbläsare jag testat att använda kommandot "Ångra" för att få tillbaka texten. Går ju visserligen att lösa för Safari genom att använda tillägget Saft, men det är en så pass grundläggande funktion att Apple borde haft den i Safari för länge sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 22:31

Emn... För mig fungerar det att trycka kommando-Z får att få tillbaka text jag raderat här i 10.3.8.
har inget speciellt installerat i Safari...

Netzach... För mig har ångra-kommandot aldrig fungerat i Safari. Har du några specialprogram eller så?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-18 04:16

Nope, ingenting extra installerat.

Fungerar för mig också, inget extra här inte.

/Stefan

Jag ansluter mig till den fungerande skaran

Kommando-Z (ångra) har aldrig fungerat i textfält i Safari (fram till den version jag sitter med nu - 1.2.4), jag brukar ofta ange detta som en av det största fördelarna Firefox har över Safari.

De gör de väl visst? Eller menar du på nåt speciellt sätt? Jag Ångrade hej vilt i Snabbsvarsrutan när jag skrev detta inlägg..

Ursprungligen av Johan S:

De gör de väl visst? Eller menar du på nåt speciellt sätt? Jag Ångrade hej vilt i Snabbsvarsrutan när jag skrev detta inlägg..

Vilken version har du? Alla versioner fram till och med 1.2.4 jag använt har det inte gått att ångra i.

Fungerar för mig med Safari 1.3

Hahah.. nu står ja här och blåljuger När ja skulle kika vilken safari ja körde så stod det Firefox i menyn dit ja förde musen... excuse moi!

Mitt förra inlägg skrev jag dock på datorn på jobbet, o de var safari.. dock provade ja bara i googles sökfält (på googles sida) men de ska väl vara samma sak?

1
Bevaka tråden