Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC vart finns hemma katalogen?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen installerat VPC7 med XP fungerar tycker att det funger ganska bra.

men

När jag försöker dela en mapp/katalog mellan xp och osx genom att följa anvisningarna under hjälpen .. klicka på Dela mapp under Inställningar för delade mappar etc, är Dela mapp valmöjligheten "low lightad". Måste jag göra något innan som öppnar upp möjligheten att dela?

Dock och Additions är inte aktiverade

/ Andreas

PB12", 10.3.8

Håll ned Control så att du får komma åt settingarna ( VPC & MacFinder) - där kan du skapa delade mappar - möjligen ska du redan i OSX ha skapat den mapp som du vill nå - och även välja om dom ska synas varje gång du loggar in - fungerar bra.

Ursprungligen av Olle@mac:

Håll ned Control så att du får komma åt settingarna ( VPC & MacFinder) - där kan du skapa delade mappar - möjligen ska du redan i OSX ha skapat den mapp som du vill nå - och även välja om dom ska synas varje gång du loggar in - fungerar bra.

tack för tippset, men hur skapar man mapparna?

Ursprungligen av archenti:

tack för tippset, men hur skapar man mapparna?

Precis som vanligt i MacOSX, dvs. innan du startat VPC... ( enklast så ). När du sedan startat VPC så går du till VPC´s egena setting ( dvs. inte i Windows ), där hittar du bland fler val bl.a att du kan dela mappar - klicka för det och då ska det öppnas ett val där du sedan letar reda på mappen. Enklare än så kan det knappas vesvaras.

Jag funderade på att du skulle be någon maila dig ett par mappar men det hade varit lite för retfullt

Ha en bra helg... Olle

Ursprungligen av Olle@mac:

Precis som vanligt i MacOSX, dvs. innan du startat VPC... ( enklast så ). När du sedan startat VPC så går du till VPC´s egena setting ( dvs. inte i Windows ), där hittar du bland fler val bl.a att du kan dela mappar - klicka för det och då ska det öppnas ett val där du sedan letar reda på mappen. Enklare än så kan det knappas vesvaras.

Jag funderade på att du skulle be någon maila dig ett par mappar men det hade varit lite för retfullt

Ha en bra helg... Olle

hehe ja det hade det.. trevlig helg själv!!

/ Andreas

hmm sånt här gillar jag inte... startade om PB:s och sedan funkar det!

Nu förstod inte jag... fungerade det eller fungerade det inte - jag tror mig ha hört att MS inte fått VPC att fungera mot Tiger men du har nog inte den... ja det är nu 19 minuter tills den släpps.

Ursprungligen av Olle@mac:

Nu förstod inte jag... fungerade det eller fungerade det inte - jag tror mig ha hört att MS inte fått VPC att fungera mot Tiger men du har nog inte den... ja det är nu 19 minuter tills den släpps.

Jaha var det idag som Tigrus släpps.. trevligt med en lillejul för alla rättrogan

Jo innan jag startade om PB:n kunde jag inte "dra o släppa" ex. en .jpg bild till VPC(XP), men efter att hela osx hängde sig "kunde inte ens öppna Terminalen" och jag startade om PB:n samt att jag aktiverade Dock funktionen i VPC börjde drag and drop fungera!

Hmm skumma saker när man inte har koll på läget!

1
Bevaka tråden