Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logga på OS 9 server går ej längre!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

=================
Anslutningen misslyckades

Filhanteraren använder en inkompatibel version av AFP-protokollet. Du kan inte ansluta till den.
=================

Någon mer än jag som har sett den!??

Det funkade med 10.3.9

Förstår ändå inte!

Enligt Apple Support så stöder inte Tiger AppleTalk längre, men supporten säger att det är OK om man gör fildelning i OS 9 och tillåter klienter att logga in via FTP...

Det innebär om jag förstår det hela rätt så tillåter man att Tiger tunnlar AFP-protokollet med TCP/IP. Det är helt okey, men hur kommer det sig att jag kan skriva ut på min laserskrivare som inte förstår sig på TCP/IP??? Den kör jag med EtherTalk (AppleTalk på Ethernet)...

Senast redigerat 2005-05-05 09:50

Vilja men inte kunna!

- Kan det vara så att OS 9.0.4 har en för gammal version av AFP för att passa ihop med Tiger...

- Är det nå'n som vet om det krävs en ny lägsta version av OS 9 för att kunna logga in, och i så fall vilken???

Ge mig råd...

Efter att ha nykapat OS 9.0.4 och återställt systemmappen på servern, fungerar inloggningen igen!

Tigern ställer större krav på sin omgivning, och förlåter mindre, för att trivas... Apple Support gav mig rådet att uppdatera till 9.2 på servern, vilket bevisligen inte alls är nödvändigt!!!

Med tanke på att ingen annan har skrivit något på det här tråden, verkar det bara vara jag som har haft det här problemet.

1
Bevaka tråden