Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filtyper för uppladdning på 99mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-08 12:39

Skulle precis vara bussig och lägga upp ett ljud på 99mac för att folk skulle kunna höra hur nya Powerbookens CD-drive låter. Men det visade sig visst omöjligt. Varför stödjer ni inte filformat som .mov och .mp3 ? Inga ljudformat alls faktiskt.

Jag kan lägga upp denna ljudfil på 450 KB på min hemsideserver sålänge, men då kan jag ju tyvärr inte garantera att folk i framtiden kommer att kunna lyssna på detta ljud om jag skulle behöva ta bort det. Därför skulle det vara bra om det gick att ladda upp här på 99mac.

Kan ni lägga till stöd för lite ljudfiltyper? Eller kanske ta bort filtypsbegränsningen helt och enbart kolla på storleken istället?

Annars är det här en suverän sajt!

Detta är bara en vild gissning men jag tror att skälet till att stödet inte finns är att man vill hindra olaglig fildelning, vilket också är skälet till att hemsidesutrymmet inte går att justera i stil med .Mac. Det kan förstås vara en miss också.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-08 17:33
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Detta är bara en vild gissning men jag tror att skälet till att stödet inte finns är att man vill hindra olaglig fildelning, vilket också är skälet till att hemsidesutrymmet inte går att justera i stil med .Mac. Det kan förstås vara en miss också.

Jo det är klart att det skulle kunna vara anledningen. Men det vore väl relativt enkelt att kontrollera ändå. Man sätter en maxgräns på filstorlekar, samt att de moderatorer som finns här på 99mac lätt skulle kunna kontrollera samtliga uppladdade filer. Rör det sig om piratmaterial kan man ju stänga av användaren samt plocka bort filerna. Det kan inte röra sig om några stora mängder filer totalt. Eller att man enbart stödjer typ wav ljud eller nått annat tråkigt format som ingen skulle få för sig att använda till piratspridning i vilket fall. Ska bli intressant och se om det kommer en lösning... Men just ljud och småfilmer kan väl tänkas vara intressant i vissa diskussioner här på forumet.

1
Bevaka tråden