Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det första du har köpt på iTunes musicstore?

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-05-12 10:31
Ursprungligen av Dj Leafer:

det roliga är att det här argumentet kommer bara upp när man pratar om iTMS. inte om alla andra mp3-sajter.

och det är väl större risk att dina vanliga cd-skivor försvinner/går sönder på en fest, från bilen osv, än att hårddisken på upp till 5 datorer och en iPod krashar samtidigt.

Tja... jag har inte laddat ner från något annat ställe tidigare utan i princip enbart kört från mina vanliga cd-skivor som handlar om ca tusentalet och de finns ju kvar och kan läggas in hur många gånger som helst på vilka hårddiskar som helst. Vad det gäller fester så har jag inga sådana där risken känns ens minimal för att något ska försvinna... Vad det gäller antalet hårddiskar så blir det ett problem först den dagen jag bytt upp mig ett antal gånger och den dagen kommer naturligtvis för mig också även om det lär ta ett bra tag.

Tänkte köpa ALLT med "The Presidents of the United States of America".......

Men gå in å kolla ni också, ena albumet innehåller EN låt, det andra albumet innehåller två låtar .....INTE RÄTT NÅNSTANS DÄR!

...Istället blev det ABBA - The Defintive Collection, 37 MEGAHITS till priset 90kr

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-05-12 20:06
  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 20:21

jag väntar på att Silverbullit skall komma med på iTms, då köper jag...

  • Medlem
  • 2005-05-12 23:44

Jag slog till på hela "Selling England By the Pound".

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 00:36

Märkligt att man ska vara ensam om att ha bra musiksmak. Jag köpte några verk av Wolfgang Amadeus och Ludwig van.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 05:42
Ursprungligen av Doktor G:

Märkligt att man ska vara ensam om att ha bra musiksmak. Jag köpte några verk av Wolfgang Amadeus och Ludwig van.

Ja, visst är det?
Jag hittade en skiva som jag sökt länge men inte kunnat få tag på. Den har iofs funnits begagnad på Amazon, men ...

Nu blev det iallafall Vendome med Modern Jazz Quartet och Swingle Singers

Senast redigerat 2005-05-13 05:53
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-05-13 04:28

Det blev Nine Inch Nails - With Teeth som första inköp för min del. Första enskilda låten blev The Cardigans slakt av Sabbath Bloody Sabbath.

Senast redigerat 2005-05-13 05:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-13 09:38

Första köp blev The White Stripes: Blue Orchid (ny singel, från iTMS förstasida).

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-05-13 11:01
Ursprungligen av steli:

Första köp blev The White Stripes: Blue Orchid (ny singel, från iTMS förstasida).

funderade på den också men lyckligtvis så gjorde genomlyssningen av den att jag insåg att jag inte gillade den.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 12:17

Det bev en gammal klassiker från 1982 med John Mellencamp, American Fool.

-Patrik

Äntligen hittade jag något som var tillräckligt obskyrt för att duga som första ITMS-köp; Warm Leatherette / T.V.O.D.-singeln med The Normal från 1978. 18 spänn

  • Medlem
  • 2005-05-13 17:15
Ursprungligen av TZW:

Äntligen hittade jag något som var tillräckligt obskyrt för att duga som första ITMS-köp; Warm Leatherette / T.V.O.D.-singeln med The Normal från 1978. 18 spänn

Tror jag betalade mindre för singeln Men det var ju ett tag sedan...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-14 01:21

Det blev lite...

Lars Winnerbäck och Saul Williams - Grymma plattor!!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-16 18:03

Queens of the Stone Age: Little Sister
och
Weezer: Hash Pipe

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-05-16 19:34

Jag har precis provat att handla över Music store för första gången nu, det funkar ju klockrent, synd bara att utbudet på hårdrock inte är helt bra, men det får väll duga tills vidare.
Jag köpte ialf, "Life burns" med Apocalyptica och Foreigners skiva "Complete greatest hits".

Fick 10euro av brosan för att köpa skivan The Antidote av Morcheeba .
Anledning till att jag skulle köpa den var för att han ville ha musikvideon som kom med eller något

Köpte De-Phazz med albumet Natural Fake (iTunes Version)! Riktigt sjysst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 21:43

Arcade fire -- funeral
white stripes -- elephant

Två fullängdare för 90 spänn styck. Det är jäkligt smidigt, näst intill obehagligt lätt att handla.. Vad händer om någon kommer över ens mail & lösen.. Eller är kontot knutet till den egna burken/IP-numret?

Någon som vet?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-05-19 16:04

Köpte Bodies Without Organs album "Prototype" igår.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-05-23 16:47

Äntligen funka mitt VISA.

Köpte Asia album "Asia" (låtar som: Heat of the Moment, Wildest Dreams m.fl)

Bevaka tråden