Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scannerproblem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför kan jag inte använda min Microtek X6 scanner med OS X?
Försöker scanna från Photoshop 6.0 men får hela tiden meddelandet att scannern inte hittas.
Scannern är kopplad till ett scsi-kort som ska vara OS X-kompatibelt.
Har letat efter drivisar från Silverfast och Microtek men de verkar inte ha några OS X-specifika.
Hur scannar ni andra?

Vi har kvar en PM9500/200 för att scanna från Apple ColorScanner 1200/30 och Nikon Coolscan.
Denna äldre dator är nu spindel i vårt nät då den har SCSI, localtalkbrygga, seriella anslutningar, ADB-portar och backup-program.

Jag var rädd för att det var den enda lösningen. Har någon fått scsi-scanrar att fungera? USB då?

Hopp hopp hallå där. Om du kör Photoshop 6 så kör du i Classic-miljön. Classic kan inte nå någon hårdvara så direkt som denna vill.
Du får helt enkelt ta och scanna in från nått Mac OS X-program.

Finns det något trevligt OS X program som inte är alltför dyrt (gärna gratis) som har scannerfunktion?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Hampus:
Jag var rädd för att det var den enda lösningen. Har någon fått scsi-scanrar att fungera? USB då?

Min Agfa Arcus II fungerar, kopplat till ett Adaptec 2930-kort. Har installerat X-drivisar till kortet, Agfas scanerprogramvara för X, och binuscan PhotoRetouch Pro 1.0.1 för X.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Magnus Krantz:
Min Agfa Arcus II fungerar, kopplat till ett Adaptec 2930-kort. Har installerat X-drivisar till kortet, Agfas scanerprogramvara för X, och binuscan PhotoRetouch Pro 1.0.1 för X.

Läste på AGFAs site att "All SCSI scanners need to be ´ready´ before Mac OS X is started. Otherwise the scanner is not recognized." Innebär detta att man måste starta om X varje gång man ska scannra lite?

1
Bevaka tråden