Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hej hej!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ännu en nybliven medlem här!
Jag är en student från malmö som tagit mig till 99mac för att förkovra mig inför den nära förestående switchen till Mac. Har alltså ingen egen mac än så länge, står inför det svåra dilemmat att bestämma mig för om det är en mac mini eller en imac jag behöver.
Suger därför i mig all information jag kan hitta om dessa burkar, men känner att jag tyvärr inte kan bidra så mycket till diskussionerna än så länge.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-20 20:22

Välkommen!

Du får massor av tips dagligen av gänget här: i valet mellan maccarna är mitt tips att iMac är ett bättre val om du antingen inte har tangentbord/skärm tidigare eller vet att du kommer att sitta med video/3D-rendering som en inte obetydlig del av ditt datoranvändande - kan du svara nej på båda ovanstående kan du köpa en mac mini för en bråkdel av pengarna och vara nöjd mer än en bråkdel så länge...

(undertecknad har en mini till arbete/fritidssysslor och gör en iMovieproduktion i månaden som bränns till DVD. Just de timmarna/månad önskar jag att min budget varit mer generös - resten av tiden är det jag som kan vara mer generös!)

Tackar!
Visst, minin har säkert tillräckligt mycket prestanda i nuläget för det jag vill använda den till. Men en iMac känns ju mer framtidssäker, och dessutom är jag i stort behov av en ny skärm. Därför lutar det i nuläget åt en iMac.

Tjenare och välkommen!
Det är bara det du tar med dig som avgör om du som "switcher" skall testa en mini eller köpa en iMac. Båda är rackarns bra men den ena är naturligtvis värre. För att testa huruvida OS X är något för dig, med en befintlig skärm och ett befintligt tangentbord, så är ju naturligtvis minin perfekt. Har du bestämt dig att du vill byta samt att du vill ha ett rent skrivbor ja då är ju iMacen perfekt. Själv har jag bestämt mig för att byta min QS till en iMac. Valet beror på vad du vill göra samt hur säker du är på att du vill byta. (Jag lovar du kommer inte att ångra dig!) iMacen är mycket prisvärd, har en mycket fin skärm, skapar ett stiligt skrivbor samt att den framtvingar en massa wow;)
T-son

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-20 20:56

Stort behov av ny skärm - saken är klar! Du kommer att bli en mkt nöjd iMacägare!

Jovisst lockar iMacen mest, men tyvärr skall ju kalaset betalas också..
Sen är har man ju läst om en hel del problem med högljudda iMacar, vilket avskräcker lite.

Senast redigerat 2005-05-20 21:49
1
Bevaka tråden