Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Presentation: Peacegrove

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjabba! .... Lite lustigt att man hakar sig fast vid början och får hjärnsläpp. Hur ska man börja?...

Magnus heter jag och varit en 20 åring sen slutet av mars månad; hur det känns vet ni nog alla. Tar studenten om drygt en vecka och det känns underbart! Studerat IT på ITU Gymnasiet (IT Gymnasiet) så nu kan jag lite om allt inom IT

Mina intressen är många och vissa lite lustiga; design, webb -design/-utveckling, teckna, fota och lego. Ni undrar säkert varför lego står med där, men det är enkelt -- man kan bygga vad man vill med lego. Har hållit på med webbdesign ett bra tag -- tycker jag -- sen sjunde klass i högstatiet tror jag t.o.m. Men på senare år har jag designat webbsidor så som man SKA göra, dvs med lager och xhtml osv. Nu tänkte jag inte berätta och förklara alla mina intressen utan går raskt över till det ni nog är lite mer intresserade av ....

.. Just det, Apples underbara skapelse. Dock äger jag ingen mac, förutom en mycket gammal och sliten Power Macintosh, närmare bestämt en 8100/80. Har inte orkat lägga speciellt mycket tid till den gammla saken för jag äger inget operativsystem till den utan har bara en installation av system 8 , eller vad det nu kan heta på den som även har blivit nerbantad för att passa för dagisbarn. Ja ni hörde rätt dagisbarn :S. Men kan skryta med att innan den fick bo på ett "dagis" så fanns den hos Aftonbladet. Det står i alla fall det på fronten (det där guldiga som ni kanske ser lite av på bilden jag bifogat).

Men inom en vecka så har jag troligen en ny mac. En Mac mini som jag konfigurerade på detta vis:

- 1,25 ghz
- 512 MB
- 80 GB
- Bluetooth

Resten är som det brukar i burken. Kommer troligen att stoppa in 1 GB ram när jag får råd. Så när jag får den lilla prylen i min hand kommer jag kunna börja leva igen. Eller rättaresagt, på riktigt. Har dock inga problem med sega datorer men skulle va kul att ha en dator som inte är seg för en gång skull. 128 mb ram och sitta och designa webbsidor är inge skoj, så jag kommer nog inte kunna bli annat än nöjd med mac:en ^^.

Okej okej, jag ska sluta skriva

ps. Mac mini:n är inte en studentpresent.

  • Medlem
  • 2005-05-26 22:25

Det är kvalitet det! En dator som överlevt både dagis och Aftonbladet.

1
Bevaka tråden