Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fildelning, ansluta från 10.2 till 9.2.2

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem att ansluta från 10.2 till en som kör 9.2.2. Efter att ha skrivit in namn och lösen händer inget mer. Inloggningsrutan blinkar till och försvinner. Får inte upp någon volym eller delad mapp alltså.
Någon som har en lösning eller vet vad detta beror på?

  • Oregistrerad
  • 2002-09-17 22:28

Jag har ungefär samma problem. Eftersom jag inte vet hur man klistrar in länkar till andra trådar:

Citat:

quote: Skall koppla ihop 2 iMacar med en ethernet crossover. Burk A (iMac DV-generationen men utan DVD och FW) har OS 9.2 och med burk B (iMac DV SE) har jag testat både i 9.1 samt 10.2, men de bara tvärvägrar kontakt. Som om kabeln inte fanns.
Det hör till saken att jag flera ggr innan de senaste två åren har kopplat ihop just dessa burkar med just denna sladd utan problem, men nu är det bara heldött. sladden som sådan äv f.ö den jag siter uppkopplad med när jag skriver inlägget, så den funkar.

Är våra två problem relaterade, tro? Med tanke på hur många mjukvaruparametrar jeg testat med utan minsta tecken på kontakt börjar jag misstänka att det är nåt hårdvarufel i burk A:s ethernet-port. Fast hur skulle det uppstått utan vidare, eftersom den bara använts just då dessa två burkar kopplats ihop innan?

  • Medlem
  • 2002-09-18 15:14

Hur är det med fildelning öht mellan Det Gamla och Det Nya? Jag vill koppla ihop 7.5 och 10.2 via ethernet. Blir det AppleTalk eller bara TC-pip eller? (Har ingen koll på detta...)

1
Bevaka tråden