Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra tagningstiden på bilder i iPhoto?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte till min förskräckelse att jag glömt ändra min digitalkamera till sommartid. Därmed är alla bilder de senaste månaderna helt fel, vilket märks speciellt då jag lägger in bilder från en annan kamera. Provade med de här skripten, men det funkade inte alls utan satte helt fel tider. (varning)

Någon som har förslag på att lösa problemet? Jag kollade i Automator också men hittade ingen funktion för att ändra tid i bilder. Om någon känner till en Perl-modul för att ändra tid i bilder så är saken klar också.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2005-07-30 22:54

Hjälp, upptäckte också till min förskräckelse att kamera var felinställd. Jag behöver dra fram ca 1400 bilder en månad.

Tog en titt på Joe’s iPhoto AppleScripts som Ciryon varnade för. Skulle se om de fungerade smidigare om man bara ska ändra en månad framåt eller bakåt. Kom dock på att alla månade inte är lika långa... Scriptet hanterar de på så sätt att de göra om som exempel 31 mars till 3 mars. De innebär att de skulle bli total kaos, värdelöst.

Man kan tycka att en månad hit eller dit inte gör så mycket. Men jag använder bilderna som fotodagbok. Å de blir lite konstigt när julafton å midsommar mm firas en månad för sent ett år.

1
Bevaka tråden