Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer nya PowerMac G5?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det börjar bli dax nu för en uppdatering gällande Power Mac G5 tycker jag.

Har läst lite rykten om nya Power PC processorer från IBM (Power PC 970MP) 970 MP är dualcore!!! yyyyesssss!!!

Apple kanske väntar tills den nya plattformen är klar för Intelprocessorer? och struntar i Power PC???

Jag tror att de måste hända något drastiskt nu annars så tappar de för många kunder som går över till PC.

Vad tror ni kommer att hända den närmsta tiden?? Intel eller Power PC ?? eller kanske båda plattformarna??

Nu är det verifierat!! IBM har släppt Power PC 970MP!!!! läste på IBM:s hemsida.

Senast redigerat 2005-07-28 12:46
  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 15:36

Jag tror inte vi kommer se några större uppdateringar på någon front framöver, kanske i bästa fall att vi får se en större uppdatering av powemac G5, men inte mycket mer.
och jag tror inte att Apple tappar massvis av kunder på att inte uppdatera sina produkter rejält innan intelmacarna kommer, ju större steget blir upp, desto mäktigare verkar det ju ur appels synvinkel , om ni förstår hur jag menar. sen tror jag inte att alla som funderar på att köpa mac har en aning om att apple tänker byta processortyp. den stora massan är nog lyckligt ovetande och relativt ointresserade.
Det är nog mest vi här på forume och liknande macforum som är otåliga och vill se nya spännande produkter, och många här lär ju inte byta över till PC bara för att det inte kommer några världssensationer från apple på ett halvår och några månader, eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-28 16:13

iof så sa Steve att den låg en hel del produkter i piplinen innan dom tog hela steget till intel, Jag tror säkert vi får se en dualcore av G5an,, tänk på att det nästan är 2 år tills PowerMacen får en Intel propp, så självklart måste dom fylla på med nya prylar, och då menar jag inte bara små sketna speedbumps..
Annars så tror jag Apple kommer att få betala för detta Intel hopp många många år framöver..

1
Bevaka tråden