Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Norton AntiVirus segar ner Tiger?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag handlade Norton Antivirus 10.0 [1] och installerade på min Powerbook med OSX 10.4.1 (numera .2). Det första jag märkte var att batteritiden gick ner avsevärt. Låg runt 1h 30min med Norton igång.Avinstallerade och nu ligger jag runt 3h med WLAN+BT igång. En annan sak var att datorn kändes märkbart slöare med Norton inne.

Någon annan än jag som provat Norton och har samma erfarenhet, eller är jag helt ensam om problemet?

Jag hade Norton installerat ungefär tre veckor, så det kan inte varit någon första-gångs-scan den gav sig på..

[1] http://www.symantec.com/nav/nav_mac/index.html

  • Medlem
  • 2005-08-30 20:41

Men kära du... :eek:

Lektion 1. Använd inte antivirus. Det behövs inte.

Lektion 2. Använd inte Norton av något slag. Sky det som pesten.

Ursprungligen av Giggs:

Men kära du... :eek:

Lektion 1. Använd inte antivirus. Det behövs inte.

Lektion 2. Använd inte Norton av något slag. Sky det som pesten.

Läxa 1: Jo, jag har affärsbekanta som kör Windows. Om jag skulle skicka ett mail vidare med virus, så skulle de säga "se där, din mac är inte så bra och virusfri som du säger". Jag vill skydda mac:en

Läxa 2: Jag gillar inte Norton heller, men VireX som jag körde innan i Panther fungerar inte med Tiger (har .MAC där ViruX ingår).

Du skickar inte virus vidare heller om du inte gör det medvetet. Tyvärr så skickas virus från smittade pc-datorer med din och min adress som avsändare bara för att vi finns i pcns adressbok. Dessutom är det vissa antivirusprogram som tolkar macfiler som virus för att de inte känner igen dem.

Har administrerat ett 20 tal mac i 15 år utan ett enda virus.

NORTON!! HAHA!!!! Blir sjögalen bara jag hör namnet...

1
Bevaka tråden