Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Man väljer att visa information under visningsalternativ som finns under Visa-menyn.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 09:26

danke!

Det funkar om man trycker på hans länk, lägger till ett mellanslag och trycker enter igen annars.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-20 19:00

Universal Black med listlayout Tiny.
Ikoner är Modified Seph Status Bubbles.

Det hela något modifierat

Jag kör rätt cleant med min iBook 466 MHz... skärmen på 800x600 gör att man inte orkar greja så mycket..

Nu har man hottat med lite godbitar ClearBlack BLACK ikoner, UNO tema och skrivbordsbakgrund från pixelgirlpresents.com

UNO är nog det snyggaste man kan ha på sin Mac.. stilrent så in i vassen.

Så orginellt

En fråga om Adium. Är det någon annan än jag som har problem med att kontakter flyttar sig mellan grupper? Jag har tex lagt upp Stockholm, Sundsvall etc och jag har någon eller några kontakter som flyttar sig mellan från Sundsvall till Stockholm då de byter status trots att jag ställt in vilken grupp de hör till - det är väldans irriterande

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-21 15:59

haha snacka om att min dator "chillar";)

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

En fråga om Adium. Är det någon annan än jag som har problem med att kontakter flyttar sig mellan grupper? Jag har tex lagt upp Stockholm, Sundsvall etc och jag har någon eller några kontakter som flyttar sig mellan från Sundsvall till Stockholm då de byter status trots att jag ställt in vilken grupp de hör till - det är väldans irriterande

Ja, jag har det också.
Får dubletter på sina ställen.
Skitstörande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-21 17:30

Tycker det är schysst att ha ljusa bakgrunder faktiskt.
Programmen är alltid bra skuggade och ger en fet känsla av att de faktiskt ligger på ett bord tycker jag. Det är grymt.

vad är uno?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 21:33

Trodde jag du visste

http://gui.interacto.net/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-22 22:23

Nice! Men varför inte byta utseende om du har grå/svart bakgrund? Skumt att liksom ha blått.. Det passar inte.. och Internet Explorer passar inte där heller. Men annars är det snyggt

Det är just det som är lite av grejen. Det sticker ut.
Sen så är jag inte så förtjust i hur knapparn (stänga fönster, etc) ser ut då. Gillar att det är olika färger.

Internet Explorer... Jag vet, men vissa sidor behöver det. Dock inte så många.
Tar nog bort den från docken snart, och har den endast i program-mappen. Det blir nog bättre.

edit=inlägg 666

Senast redigerat 2006-11-23 00:05

Que?
Förstår fortfarande inte meningen med Uno?

Senast redigerat 2006-11-23 07:54

Nu efter två och en halv vecka känner jag mig redo att delge mitt screenshot, inställningarna varierar fortfarande ganska ofta...

EDIT: Bilden syns inte, betyder det att inte tiff fungerar?

EDIT2: JPG...

EDIT3: Holy crap, jag trodde den skulle dyka upp som en miniatyr i inlägget och en länk till bilden, hur gör man det?

Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Bildlänk
Nu efter två och en halv vecka känner jag mig redo att delge mitt screenshot, inställningarna varierar fortfarande ganska ofta...

EDIT: Bilden syns inte, betyder det att inte tiff fungerar?

EDIT2: JPG...

EDIT3: Holy crap, jag trodde den skulle dyka upp som en miniatyr i inlägget och en länk till bilden, hur gör man det?

Hah! Du känner min syrra ju (Ch itne Bh)!

It's a small world...

Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Nu efter två och en halv vecka känner jag mig redo att delge mitt screenshot, inställningarna varierar fortfarande ganska ofta...

EDIT: Bilden syns inte, betyder det att inte tiff fungerar?

EDIT2: JPG...

EDIT3: Holy crap, jag trodde den skulle dyka upp som en miniatyr i inlägget och en länk till bilden, hur gör man det?

Nu hittade jag äntligen hur man skulle göra för att bifoga bilden lite snyggare men då hade redigeraknappen försvunnit från mitt inlägg, så ni får helt enkelt hålla tillgodo med den på tok för stora bilden... sorry!

Ursprungligen av RockyMontana:

Que?
Förstår fortfarande inte meningen med Uno?

UNO gör så att alla olika fönster i OS X får ett enhetligt utseende istället för att alla ser olika ut.
Man kan dock välja vilka typer av fönster man vill ska se ut hur.

Ursprungligen av ztaafen:

UNO gör så att alla olika fönster i OS X får ett enhetligt utseende istället för att alla ser olika ut.
Man kan dock välja vilka typer av fönster man vill ska se ut hur.

Sök efter UNO på versiontracker.com Det finns ingen anledning att inte testa, en backup av ditt nuvarande standard-tema görs automatiskt. Det är mycket enkelt att återställa systemet. Det bästa är att man slipper titta på brushed metal, för det är så himla fult.

Jag hoppas att man i OS X 10.5 kan åtminstone välja ett unified tema, eller att det redan är standard. Man får ett gränssnitt som är mer konsekvent och behagligt att se på.

Okej, nä, det låter inte det minsta intressant faktiskt.
Tycker att mina program håller sig nåt sånär likt, och mer systemkrävande tema-program än Cleardock ser jag lite som meningslöst.
Firefox, mail och Adium, samt BBEdit är typ de enda jag använder, och de kan gärna se lite annorlunda ut... Whatever typ.

Eftersom din argumentation om varför man ska testa det är på topp så måste jag svara likadant. Det finns ingen anledning att testa det. Varför skulle jag?

Brushed Metal är bättre än allt som har med MS att göra, så whatevah typ, jag är nöjd.
Ikonerna däremot är trevliga att ändra.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-23 16:26

UNO påverkar inte din dators prestanda alls. Det enda det gör är att byta ut grafiken, sen låter den OS X rita upp allt som vanligt. Själva programmet UNO används bara för att installera eller ta bort den nya grafiken, det är inget som är igång i bakgrunden hela tiden. Enda anledningen till att köra UNO är att det ser snyggare ut. Tycker du inte att det är värt det så strunt i att testa det

Ja hon poppade upp här och undrade varför hennes bror frågade vem jag var. kul! really small world!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-29 22:22

Då var det dags att posta lite screenshots då

Min förra dator, en iMac G5 20", gav skärmskotten i bredbild, vilket ser lite trevligare ut. Min nya, en Mac Mini med en CRT-skärm (behagligare bild än på plattskärmar enl. mig ) med en upplösning på 1280x1024 ger screenshots i 4:3-formatet. Jag saknar widescreenformatet, men stoltserar gärna med mina dualboot-bilder

Gammalt screenshot <-- Saknar widescreen-formatet

Nytt screenshot (Mac OS X)

Nytt screenshot (Fedora Core 6, GNOME)

Nytt screenshot (Fedora Core 6, KDE)

Som ni ser så är det LESS IS MORE som gäller

Edit: Stavfel

Ursprungligen av Vaiden:

(behagligare bild än på plattskärmar enl. mig )

Erkänn. Du är bara snål

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-11-30 07:36

Hehe, kanske Ne men jag har faktiskt en TFT-skärm hemma som jag inte använder. Tro det eller ej

Bevaka tråden