Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages: Formattera tabell

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja få bort linjerna som finns mellan cellerna i en tabell. Ungefär som style='border: 0em' i XHTML. Försökt med olika inställningar i Pages, försökt ändra färg på linjerna men lyckas inte.

Bifogar en bild på vad jag menar. Det grå är cellerna och de vita linjerna är det jag vill ha bort.

Någon som har en ide om hur jag löser det?

mvh/ jonas björk

Ursprungligen av jonasbjork:

Jag skulle vilja få bort linjerna som finns mellan cellerna i en tabell. Ungefär som style='border: 0em' i XHTML. Försökt med olika inställningar i Pages, försökt ändra färg på linjerna men lyckas inte.

Bifogar en bild på vad jag menar. Det grå är cellerna och de vita linjerna är det jag vill ha bort.

Någon som har en ide om hur jag löser det?

mvh/ jonas björk

Vad händer om du lägger tabellen med de fyra cellerna i en annan en-cellig tabell och låter den cellen få samma färg? Jag kan inte utesluta att jag i detta gjorde en våldsam tankevurpa, men det kanske kan leda någonstans...

Som vanligt enklare än man tror, följ bilderna nedan.
1. I tabellegenskaper markera alla streck mellan celler
2. Välj grafikegenskaper
3. Välj linjer "none"

Ursprungligen av morgan_a:

Som vanligt enklare än man tror, följ bilderna nedan.
1. I tabellegenskaper markera alla streck mellan celler
2. Välj grafikegenskaper
3. Välj linjer "none"

Grafik? Haha, det hade jag aldrig listat ut själv. Tack så mycket för hjälpen och din bifogade bild gjorde det mycket enkelt att lösa mitt problem.

Kanske är dags att läsa manualen som följde med, när jag nu skall hinna med det :/

1
Bevaka tråden