Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Asiatiska tecken i Mail och Valutakonverterar strul

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två problem!

Nu när jag fick min nya Powerbook med Tiger strular textkodningen i Mail? Massa Asiatiska tecken dyker upp i mottagarnas e-post? Textkodningen under "brev" står på automatisk och om man ändrar där så går det tillbaka till automatisk nästa gång man öppnar Mail. Hittar inget under inställningar ang detta.

Det andra är valuta funktionen i Kalkylatorn. Så fort jag väljer uppdatera valutakurser låser den sig.

Vet någon nåt om detta?
Tack!

mailproblemet: Kolla in denna tråden

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=77626

Tyvärr funkar inte trixet de nämner där för mig men det verkar ha funkerat för vissa så det kan vara värt att prova. Dålig stil av Apple att inte ha fixat till detta ännu.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 23:15

Vet inte riktigt vad Apple sysslar med. Valutafunktionen i kalkylatorn har inte fungerat på månader, Mail 2 buggar, varje tangenttryckning loggas två gånger som ett fel i systemloggarna... Nu får de ta och skärpa sig.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-10 23:50

Har kalkylatorns valutakonvertering någonsin funkat?

Ursprungligen av filuren:

Har kalkylatorns valutakonvertering någonsin funkat?

Den funkar och har alltid funkat fint för mig.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-11 10:27
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Den funkar och har alltid funkat fint för mig.

Det var som rackarns..
Här är den uppdaterad 2002-07-05 (innan jag ens hade skaffat datorn).

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 01:02

Bra fråga. Men - om den inte fungerar - varför inte ta bort den eller fixa den? Ser bara slarvigt ut och irriterar med program där vissa funktioner inte fungerar.

Ursprungligen av Macvarg:

Bra fråga. Men - om den inte fungerar - varför inte ta bort den eller fixa den? Ser bara slarvigt ut och irriterar med program där vissa funktioner inte fungerar.

Vill gärna fixa den, men jag hittar inga uppdateringar för den och växelkurserna går fortfarande inte att uppdatera. Funkade klockrent på Panther, men nu under Tiger kör det ihop sig. Samma sak för min polare som sitter vägg i vägg.

någon otroligt illvillig branvägg som hindrar er från att uppdatera kurserna?
jag vet att det är ett long-shot, men.

bifogar en skärmdump där de är uppdaterade för mig.

??? den där kalkulatorn ser helt annorlunda ut än min? Min ser likadan ut som den i Panther?

hehe. oops Jag kör ju med widgeten; "Omvandlare" som har samma funktion fast smidigare.

Uppdatering: Kollade även min Kalkylator och hade tydligen samma problem.
Mitt tips då: Kör med widgeten istället.

Den här funkar också:
http://www.valuta.se

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 19:37

Mjo, fast widgeten har betydligt färre valmöjligheter än kalkylatorn. Men Apple verkar inte bry sig så mycket om det är lite buggar här och där som hänger med år efter år. :rolleyes:

1
Bevaka tråden