Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra samlings-DVD av sina musik-DVD?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en stor samling med musik-DVD:s med musikvideor på. Nu skulle jag vilja göra ett "blandband" med de bästa videorna på en DVD.
Är det någon som har ett tips på bra program att använda för detta?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-14 08:31

I tråden "Egna DVD-menyer till DVD-film man har köpt" skrev jag det här inlägget 2005-11-10:

"Det finns nog lika många tips som det finns forummedlemmar. Man kan ju här tänka sig att man vill göra en "Bland-DVD" och ta bitar från exempelvis olika musik-DVD-filmer man köpt (och köpa skall man ju göra och inget annat !) och samla ihop på en DVD med egna menyer. När jag själv gör det, så använder jag först MacTheRipper (gratis) och sedan (för att jag tycker det blir enklare så) Cinematize (inte gratis men relativt billigt) där jag intill minsta filmruta kan bestämma exakt vad jag vill ha med. Resultatet (det jag väljer, här finns i och för sig andra alternativ) blir ett antal QuickTime-filer (.mov) som kan importeras direkt in i brännarprogrammet Toast Titanium. Väl där kan man om man vill "finredigera" filmernas längd och på ett enkelt sätt göra egna menyer. Visst går det att använda även iDvd och Dvd Studio och Final Cut och allt vad programmen heter men så här gör jag och med det är jag nöjd."

Så mitt tips blir alltså programmen MacTheRipper, Cinematize och Toast Titanium. Som sagt, det finns nog lika många tips som det finns forummedlemmar, så vad som är bäst beror nog på den egna smaken och på hur mycket man vill betala. Det här är vad jag använder.

1
Bevaka tråden