Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 1.5 kraschar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en längre tid haft problem med att Firefox kraschar när jag besöker endel sidor.

Betaversioner till trots, nu sitter jag med version 1.5 och har fortfarande samma problem.

Man får ju alltid en sådan rapport när firefox stänger ner sig, valde senaste det hände att spara
denna i en textfil som jag bifogar. Jag kan inte i koden se vad som skulle vara fel men jag hoppas
på att någon här kan hjälpa mig att se var problemet ligger. För det är extremt irriterande att inte kunna surfa stabilt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-17 16:39

Version 1.5 är ju inte färdig än, så det är inte så konstigt att den inte är helt stabil.

Testat att gå tillbaka till 1.0.7?

Aha den är inte klar! Då hade jag dålig koll isåfall, men okej..
faktum är att jag haft alla versioner man kan ha av firefox, fullversioner, andra betor osv.
Har haft mer eller mindre samma problem sen jag uppdatera till tiger tror jag, kan det stämma?

Ursprungligen av niklasloman:

Har en längre tid haft problem med att Firefox kraschar när jag besöker endel sidor.

Jo, känner igen det där tyvärr. Precis som hos dig kraschar mitt Firefox 1.5 RC2, särskilt på IDG.SE av någon konstig anledning, varför vet jag inte. Belastningen på CPUn börjar på 20-30% sen kryper den långsamt uppåt tills alltihop dör. Det kan ju vara något script som ligger och laddar sig själv eller som inte är helt kompatibelt, vad vet jag? En omstart av FF leder bara till att problemet uppenbarar sig efter en stund på nytt. Lösningen har varit att gå tillbaka till 1.0.7. (Kan tillägga att jag dessutom kört/kör Adblock med Filterset.G i båda versionerna.)

Ursprungligen av Snabeldrake:

(Kan tillägga att jag dessutom kört/kör Adblock med Filterset.G i båda versionerna.)

Ok. Intressant att höra att jag inte är den enda med detta bekymmer.

Kan Snabeldrake kanske förklara det citerade för en vanlig "svensson"

Adblock är ett mycket bra plugin till FF som blockerar reklam i din webbrowser. Här hittar du information: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=10

Kör du Adblock vill du definitivt använda Filterset.G, ett filter som installeras i Adblock. Det hittar du här: http://www.pierceive.com/filtersetg/

Utöver detta är jag ingen expert men det kanske är så att det är Adblock som ställer till bekymmer i release copy 2? Jaja, det är bara en spekulation.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-17 17:40
Ursprungligen av Snabeldrake:

Utöver detta är jag ingen expert men det kanske är så att det är Adblock som ställer till bekymmer i release copy 2? Jaja, det är bara en spekulation.

Med tanke på att trådskaparen inte ens visste vad AdBlock är verkar det ju mindre troligt. RC2 är helt enkelt inte helt stabil, tippar jag.

Vilket som tanka jag 1.0.7 och adblock nu. Hoppas på förbättring. tackar för råd och tips!

1
Bevaka tråden