Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sundsvall: Christmas Mayhem! (Och 99mac Malmö)

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Bäst av tre slumpad karta låter bra tycker jag.

Tycker jag med, även om det blir den där hemska som alla "bara hatar". Annars regerar vi ju på Sharqui Peninsula, Wake och... ja typ alla!

Citat:

Jag ska verkligen försöka komma med.

Haaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrkkkkkeeeeeeeeeeeeel!!!!! Vad är nu detta? Du vet väl att myterister skjuts? "Return to the fight or you will be killed!"

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Bäst av tre slumpad karta låter bra tycker jag.
Jag ska verkligen försöka komma med.

Hur slumpar man fram en karta?

Ska vi kanske säga kl 19 istället? 19 - 21 hinner vi ju tre fighter på (även om det bara blir 2 eftersom det ju inte finns någon anledning att spela en tredje efter vi har piskat er i de 2 första omgångarna ).

Ursprungligen av scooterbabe:

Ska vi kanske säga kl 19 istället? 19 - 21 hinner vi ju tre fighter på (även om det bara blir 2 eftersom det ju inte finns någon anledning att spela en tredje efter vi har piskat er i de 2 första omgångarna ).

WORD!

Kör vi 19 så hinner jag hem.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-12-13 13:28

Men det är den 14e va?

Är den 14:e imorrn så ja

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-12-13 13:39

exakt

Bäst av tre matcher.
Vi slumpar fram en karta från de som finns att tillgå, så ingen får en fördel av att vara på sin favvo karta hela tiden.

Bättre så?

Det är ju ett nytt spørgsmål: ska vi slumpa fram 3 kartor och spela en match på varje, eller ska vi slumpa en karta och spela tre matcher?

Båda tillvägagångssätten har ju sina fördelar; 3 olika kartor testar spelarnas förmåga att anpassa sig till skilda förhållanden, medans samma karta ger möjlighet att lära känna den kartan bra, få revanch om man förlorar första omgången för att sedan stå inför ett slutligt, blodigt och avgörande battle...

Bra fråga exakt hur vi ska göra.
Jag vill bara att ingen som spelat mycket får för stor fördel på en karta gentemot de som inte spelat så mycket.
Så vilket sätt vi ska köra på vet jag inte, min första tanke var tre kartor i tre matcher men å andra sidan gillar jag tre matchar på samma karta så man hinner lära sig en del.
Men samtidigt är det för lite tid tror jag så jag gissar att första alternativet är det som blir.

Låter bra, så länge vi utgår från att vi även singlar slant om vilken sida respektive lag är på.... Vi singlar slant

Jag ska försöka komma til exakt 18 men vet inte om det är möjligt. Mitt träningspass sträcker sig mellan halvfem och halvsex o jag vill ju helst duscha o hinna hem emellan. Kommer så fort det bara går. Frågan är om man ska ta med egna lurar, det var lite glapp i dem som de hade där sist.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-12-13 18:29

Jag kommer att köra med högtalare

Har vi bokat stället eller kommer vi att behöva trängas med småttingar(ie skrikiga småungar som bankar sönder tangentborden och svär värre än den värsta sjöbuse)?

Stället är inte bokat kan vara vettigt att göra det.

Jag kommer dessvärre bli tvungen att kasta in handduken.
Jag kommer inte ha tid till förlustelse ikväll bara hårt slit.
Jag utnämner Gustav som min ersättare.

Mina två arbetskollegor kommer sent de med, de blev ivägskickade 20 mil för att göra jobb idag.
Det var någon VD som hade bestämt att kompetensen fanns inom företaget när det kom till nätverksdragning och nu funkar inget... de kommer tillbaka 18-19 eller tidigare.
Det är Jocke och en Stefan det.

Någon som känner för att sköta om bokningen eller är det redan gjort när jag skriver detta?

I vilket fall som helst, om det blir bokat så måste alla komma ihåg att ta med sig 150 pix.

Det har aldrig varit prat om att boka hela stället - det har mer handlat om att boka de 10 datorer som har BF2 på sig.

Boka hela stället måste man göra veckor i förväg så det är redan kört ring och prata med dem ang de 10 BF2 datorerna.

Det bästa vore om någon som vet att de kommer först, kunde boka. Jag kommer inte förrän något efter 18, kanske kvart över. Numret är 175546.

Men Mista C du verkar ha kollen ring och boka. Jag vet inte vem som kommer först.

Vi har julfest ikväll, vet inte vilken tid. Ska försöka köra 19-20 iallafall!

Jag föreslår att vi flyttar allt till måndag.
Jag kan inte ikväll, två till är tveksamma pga av jobb på annan ort.
Gustaf kan inte heller.

Syd må håna oss nu - men eftersom vi har liv här uppe med vänner och familj så är det sådana saker som ibland tar vår uppmärksamhet.

Vilka kan måndag? 19/12 pratar vi om samma tid samma plats.

Glöm det - ändring av tid är inte aktuellt! Vi har ca 15 personer som är redo ikväll, det har varit planerat sedan en vecka tillbaka, och att fega ur ett par timmar innan det är dags skvallrar om inget annat än dålig planering, respekt och, ja jag vet inte vad. VD:n får fixa det själv!

Ikväll är vad som gäller om ni vill ha chans att utmana Malmögänget!

Jag har efter en kort diskussion med scooterbabe beslutat att vi ställer in dagens evenemang.

Jag be om ursäkt för det som hänt men tyvärr är det till viss del utom min kontroll.
Jag lovar att vi ska hitta en ny tid 2006 för detta och då lovar jag även att jag klä av mig naken och leka kykling på slagfältet minst 2 ggr för eran skull.

scheisse!!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-14 16:13

Nnneeejjj!!!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-12-14 16:35

Skit också. Jag som har tagit ledig och allt.

Vi får kanske fixa en backupplan till nästa gång med spel över internet i UT2k4 eller nåt

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vi får kanske fixa en backupplan till nästa gång med spel över internet i UT2k4 eller nåt

Låter iofs lika roligt som att ta fram blodpudding när tårtan är slut.

Ursprungligen av ill_chrill:

Låter iofs lika roligt som att ta fram blodpudding när tårtan är slut.

Tala för dig själv. Nästa gång väntar jag till in i det sista med att anmäla mig till en spelkväll. Jag spelar hellre UT2k4 på nätet än inte något alls. För mig är UT2k4 tårtan och BF2 blodpuddingen e-som jag måste sänka mig till att spela BF2 på en PC.

Bevaka tråden