Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

program för förpacknings design?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-09 13:13

Hej, letar efter ett program för enkel och avancerad förpacknings design?
Med förhoppningsvis fuktion så att man enkelt och snabbt kan "mappa" en
sida av text på ett 3d objekt som man byggt upp. Jag är inte ute efter vanliga 3d
program utan undrar om det finns något specialliserat program för detta?

mx

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-12-09 14:51

Illustrator?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-09 15:56

Nja, inte riktigt vad jag hade tänkt mig, vill jobba mer i 3d mijö med produkterna, lite som SketchUp....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-09 17:00
Ursprungligen av Marcus T:

Nja, inte riktigt vad jag hade tänkt mig, vill jobba mer i 3d mijö med produkterna, lite som SketchUp....

Varför inte sketchup ?

Det finns färdiga pluggar till Illustrator för förpackningar

Annars blir det CAD eller nåt

  • Medlem
  • 2005-12-09 16:42

Jag förstår vad du menar, det vore roligt. Men jag känner inte till något sånt specialprogram (vilket iofs inte säger så mycket). Då vore det nog enklare att "göra en kub" i Photoshop. Dvs., rita färdigt tre sidor av den tänkta förpackningen och "perspektivisera" dem med töjningsverktygen så de blir... ja. Jag förklarar det inte så bra, men det är ett standardtrick för att skapa en låda... Och så en tunn dropshadow!

Ursprungligen av Marcus T:

Hej, letar efter ett program för enkel och avancerad förpacknings design?
Med förhoppningsvis fuktion så att man enkelt och snabbt kan "mappa" en
sida av text på ett 3d objekt som man byggt upp. Jag är inte ute efter vanliga 3d
program utan undrar om det finns något specialliserat program för detta?

mx

För enklare visualisering kanske FoldUp räcker. Ett tillägg till Illustrator. Vill du ha ett extremt kraftfullt program för att modellera och bred ut snart sagt vad som helst, så kanske TouchCAD är värt en titt. Betydligt mer kraftfull som friformodellerare än SketchUp och har en av marknadens mest avancerade utbredningsfunktioner. I förrgår provkörde jag en bildutbredning applicerad på på en Zeeppelinare åt en kund in England. I full skala. 58 x 15 x 15 meter och sisådär 2200 kvm duk. Finns på Svenska också eftersom det är ett svensk program.

www.touchcad.com

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2005-12-09 20:25

ArtiosCad från Barco. Men det kostar plenty, iofs beroende på hur många moduler du behöver. Det ritar jag i, men artworken redigerar jag i Illustrator för att sedan mappa den till min design.

1
Bevaka tråden