Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ftp hot folder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker ett "ImageWell" för alla sorts filer. Ett enkelt sätt att kasta upp filer på webbserver via en genväg på skrivbordet/dockan/menyraden.

Kan automator vara något? Eller nån liten app?

jag gör det med transmit och quicksilver. smidigt!

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-12-21 00:36

transmit widget...förinställ vilken ftp-server du vill använda, dra sedan de filer du vill skicka till dashboard-widgeten och voilá!

Krävs transmit-programmet för att köra detta.

Stuffit DeLuxe innehåller programmet "Stuffit Express PE" som gör precis det, plus komprimerar, skickar mail då det är klart etc.

Jag har gjort några automatorscript som laddar upp markerade filer till olika förvalda kataloger, scripten är sparade som finder-plugins och återfinns i högerklickmenyn, väldigt smidigt.

http://captainftp.xdsnet.de/ftp/features.php

"# Hot Folders - automatically upload files to remote sites anytime the files in a local folder are edited or files dropped in the local folder."

eller :

"#Virtual Folders - save time by creating virtual folders of your favorite sites on your desktop. Simply drag 'n' drop the file on the virtual folder to transfer it, or groups of files."

eller

"#Folder Synchronization - synchronize or mirror entire folders/directories between local and remote sites in either direction through the Visual Browser Module."

1
Bevaka tråden