Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slå ihop respektive dela PDF (CS2)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1) Jag har en mapp med X antal flersidiga PDFer. Jag vill ha dessa som en PDF med sidorna i rätt ordning (enligt pagina). Går detta att automatisera på något smart sätt? Jag kan inte AppleScript och har ingen budget för inköp av konsult-timmar.

2) Ovan nämnda PDF vill jag ha delad och sparad som enkelsidiga PDFer med ett logiskt namn. Typ sid1.pdf, sid2.pdf etc. (Jag kan inte AppleScript och ...)

3) Steg 1 och 2 skulle jag kunna komma förbi om man kunde spara flera .PS-filer (från ett flersidigt dokument) på en gång från InDesign CS2. Typ sid1.ps, sid2.ps etc. Går det?

...
r

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-01-23 11:09

Det här svaret fick jag på samma fråga för ett tag sedan:

Om du har Acrobat är det bara att från Dokumentmenyn välja "Sidor" och "Hämta", sedan väljer du vilka sidor du vill hämta till ett eget dokument, Spara och sen är det klart.

Det funkade perfekt!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-23 13:16

Man kan även plocka ihop dokument genom att dra miniatyrsidorna från sidopanelen från ett dokumnet till ett annat. Och även dra ut enskilda sidor från sidopanelen till desktop eller en mapp, eller vad man vill. Samt på samma sätt, fast tvärtom då, lägga till sidor, bara dra och släpp, som vanligt.

Ursprungligen av Roland:

1)
3) Steg 1 och 2 skulle jag kunna komma förbi om man kunde spara flera .PS-filer (från ett flersidigt dokument) på en gång från InDesign CS2. Typ sid1.ps, sid2.ps etc. Går det?

http://www.sahlenreklam.se/styckvisa_psfiler.zip <---- Jag kör med det scriptet, funkar bra i CS1 i varje fall. Du behöver en print preset definierad med skärmärken och andra inställningar du vill ha i postscriptfilen sen är det bara att köra scriptet. Skriptet är skrivet av en kille vid namn Kari Puikkonen om jag minns rätt.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 18:57

Freeware programmet CombinePDF använder jag för detta ändamål. Tycker det är mkt smidigare än ex. Acrobat.

1
Bevaka tråden