Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att byta namn på rullar iPhoto?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-16 20:38

någon som vet?!?!

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2006-02-16 20:54

Jo, det går att byta namn, gör så här:

I menyraden finns det en meny som heter "Innehåll" gå in där och markera "Filmrullar" (eller använd tangentkombinationen SHIFT+ÄPPLE+F), markera sedan rulle du vill byta namn på i huvudfönstret, ändra sedan namnet i infofönstret nere till vänster (syns inte info, klicka på blåa knappen med ett "i" nere till vänster).

/Bodo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-17 00:43

ahh så enkelt!!!

tackar

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-01-23 17:00
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Du har redan fått hjälp, men när jag läste den här tråden fick jag en idé när jag visste att denna information fanns tydligt i Hjälpen för iPhoto. Hos mig öppnas nedanstående länk i programmet Hjälpvisning och bläddrar fram till rätt sida. Gör det så för er också så är det ju jättebra att kunna länka direkt till rätt avsnitt i hjälpen.

Läs här i iPhoto Hjälp

Berätta gärna om det fungerar.

Det fungerar jättebra, hos mig. Hur gjorde du? Berätta gärna mer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-23 16:13

Tillägg i filmrullar

Något jag inte förstår hur man gör i iPhoto är hur man lägger till bilder till en redan existerande filmrulle?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-01-23 18:37

Niklas Brunberg> Vad smidigt. Tack för den utförliga beskrivningen, detta tips ska jag komma ihåg till en annan gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 18:54

Smidigt!!

Och nu ser jag att man kan dra en länk från hjälpvisningsfönstret direkt in i forumets textruta i safari! Då slipper man klipp-och-klistra.

1
Bevaka tråden