Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker söt tjej från Humac Västermalmsgallerian

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sådana missar har man ju själv också varit med om....

En eftermiddag efter jobb, satt jag där på perrongen i väntan på mitt tåg hem, mitt i sommarvärmen med iPoden i handen med hög dunkandes Trance musik från lurarna, okoncentrerad som jag var, halvläsandes dagens Metro tidning.....

Jag reser mig upp från bänken, och tåget har inte ens kommit, jag fick syn på något, och där gick hon, alldeles underbar och ståtlig, En lång, vacker, blond tjej i 20 års åldern med håret nersläppt och stora mörka solglasögon.....
Jag blev helt förlamad, jag drog av mig lurarna, stängde av iPoden la tidningen på bänken och bara drägglade....... hon såg mig dock inte och gick vidare, jag satte mig ner på marken i mina dyra kostymbrallor och bara satt där och tittade på henne.....

Tåget kom, jag gick ombord på samma vagn som henne, jag satte mig mittemot henne, men kunde inte komma på ett endaste vettigt ord att säga, så jag lät bli, men där satt jag och stirrade men på ett diskret sätt, jag tänkte, snälla söta du, ta av dig dina glasögon så jag får se på de ögonen du har, hon satt där med sin Creative Mp3 spelare och lyssnade på Hiphop, och verkade inte alls ha sett mig, ledsen som jag blev satte jag på mig hörlurarna igen och fortsatte resan hem med musiken i öronen.... tiden gick och efter 32 min var jag på Malmö C, jag stiger av och tänkte henne lär jag väl aldrig mer se igen......

Dagarna går, veckor går, jag får syn på henne igen, Nu ser hon mig, OOH herregud hon tittar på mig!!, Minns hon mig?? Nej knappast tänkte jag!!.... Där står jag i min kostym och Armani brillor och tuggar tuggumi, tänkte, nu jäklar ska jag gå fram till henne och bara ställa den dummaste frågan jag kunde få fram just då.... men då slog tanken mig, Shit nej här står jag med min kvinnliga kollega, och trots att vi har en diskussion om jobb så hörde jag inte på ett endaste ord hon sa då.... Tjejen jag spanade på tittade på mig, såg min okoncentration och flinade, jag tänkte YES hon har sett mig och upptäckt mig, och jag flinar tillbaka, men där kom tåget och min kollega drar mig till andra vagnen, jag går ombord, sliter tag i min kollega och säger till henne att jag har sett den vackraste tjejen i världen, jag vill sitta där hon sitter, bara för att få se henne igen... Vi går till vagnen hon satte sig på, jag går förbi och tittar på henne och följer hennes blick, krockar med en annan person ombord och allt blir bara pinsamt och jag sätter mig fort ner med min kollega...... och där sitter jag, shit sabbat 2 tillfällen..... MEN! Hon åker ju samma tåg som mig? Alltså måste hon jobba i närheten?

Hur som helst går tiden igen, dagar och veckor går, jag har knappt sovit om nätterna....

Men en dag står jag där i min butik, där kommer hon in, jag visste inte vad jag skulle ta mig till, jag sa Hej och fick ett Hej tillbaka..... Och mer kunde jag inte säga, hon tittade runt 1-2 minuter och gick sedan igen....

På kvällen hem ser jag henne på Perrongen, och tänkte nej nu jävlar..... men min mobil ringer och jag var tvungen att ta samtalet, tåget kommer, jag går in och sätter mig i en helt tom tåg kupé, sätter mig i mitten och vem kommer bakom mig? Jo Hon, hon sätter sig i stolsraden bredvid "HeRReGud tänkte jag" Nu måste jag säga nåt, och precis när jag skulle säga nåt, vad som helst, så säger hon "Hej du" och där kände jag hur allt bara blev fantastiskt, JAG slapp säga hej, och där började ett trevlig samtal, som efter en stund kändes helt naturligt, precis som om vi känt varandra i hela vårt liv.....

Väl när vi kommer fram till Malmö C, stiger vi av och säger farväl..... Och då var jag lycklig, tills jag kom på att jag fortfarande inte visste vad hon hette, hur gammal hon var och vart hon jobbade......

Fan tänkte jag!!

Och nu är det Vinter och här sitter jag ensam......

Resten fattar ni själva....!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

...och där började ett trevlig samtal, som efter en stund kändes helt naturligt, precis som om vi känt varandra i hela vårt liv.....

Precis vad jag kände där på polisstationen.... (se mitt första inlägg i tråden).

Det är ju övercoolt att du verkar kunna luska rätt på henne!
Lycka till säger jag med!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-28 22:24

Åhh! så romantiskt. Skriver du noveller på fritiden?

Yes!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-29 13:42

Om allt det där var sant så lider jag med dig..

YES: Nej jag skriver inte noveller, jag är den mest oromantiske person som mina vänner känner enligt de.

Boris: Jao dessvärre är allt sant!!

Men kanske man ser henne igen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 19:20

Ja, tänk om du gör det

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-11-30 20:40
Ursprungligen av anjuna_beats:

YES: Nej jag skriver inte noveller, jag är den mest oromantiske person som mina vänner känner enligt de.

Boris: Jao dessvärre är allt sant!!

Men kanske man ser henne igen?

Tänk om hon har samma tankar som du? Det kanske t.o.m är så att hon har mer koll på dig än vad du har på henne!
Tänk om det är hon som har spanat in dig! Hon tog ju ändå första steget till kontakt.
Kör hårt! Vad har du att förlora förutom att få ett nej? Bättre försöka och kansle misslyckas än att aldrig våga försöka alls!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-11-30 21:52

Om du ser henne igen så kan du fråga om hon vill byta sin creative-spelare mot din iPod?

Om hon svarar Ja så har du guldläge att kräva motprestation. Typ; men då vill jag att vi träffas igen.

Om hon svarar Nej så kan du ge henne en lapp med ditt telefonnummer ifall hon skulle ångra sig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-11-30 22:03
Ursprungligen av Macus:

Om du ser henne igen så kan du fråga om hon vill byta sin creative-spelare mot din iPod?

Om hon svarar Ja så har du guldläge att kräva motprestation. Typ; men då vill jag att vi träffas igen.

Om hon svarar Nej så kan du ge henne en lapp med ditt telefonnummer ifall hon skulle ångra sig.

Det där skulle jag definitivt inte rekommendera om en man vill få hugg!
Du vet inte riktigt hur kvinnor fungerar va?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 12:36
Ursprungligen av Macus:

Om du ser henne igen så kan du fråga om hon vill byta sin creative-spelare mot din iPod?

Om hon svarar Ja så har du guldläge att kräva motprestation. Typ; men då vill jag att vi träffas igen.

Om hon svarar Nej så kan du ge henne en lapp med ditt telefonnummer ifall hon skulle ångra sig.

Jag tror att hon skulle gilla det där med iPoden.. Faktiskt! Då har du ju en ursäkt att träffas igen och prata, för hon kommer ju inte att bara ta den och gå iväg Kanske blir det hon som kommer fram till dig sedan. Plus så får du reda på vilka artister hon lyssnar på

Vad är det för galleria/affär/var som du är butikschef i?

Senast redigerat 2006-12-01 12:54

hehe det där med iPoden låter inte så dumt!!

Men tyvärr hörde jag RnB / Hip Hop från hennes lurar innan ju och jag är ju helt frälst utav Trance musik!! :rolleyes: Nåja..... Men det är ju ingen dum idé!

Fan jag har blivit helt typ nervös nu? Jag bara tänker på tjejen, men tänk så har hon kille och sådant nu? iiih!

Ursprungligen av boris91:

Vad är det för galleria/affär/var som du är butikschef i?

Jag arbetade på ett stort kanadensiskt Sko företag vid namn Aldo, finns på flera ställen i Köpenhamn, jobbade på ett Köpcentrum som heter Fields, strax intill Kastrups Flygplats.

Där har jag arbetat i 1.5 år, började ute på lagret och blev sedan lagerchef, blev sedan lageransvarig över central lagret i hela Köpenhamn och ansvarade för alla leveranser och allt som skulle ut till alla butiker i hela Köpenhamn, tufft jobb, sedan blev jag Biträdande Butikschef i en utav butikerna, då på Fields Köpcentrum pga brist på Personal, tog sedan över rollen helt som Butikschef när en av cheferna bara slutade..... Men ansvaret på att vara i Butik är i sig mycket jobbare än att bara sitta på ett kontor om dagarna och beställa lite skor Så Jag slutade där och gick tillbaka till lagret där jag stormtrivdes, men självklart kör jag runt till alla butiker för att se att allt går ihopa om dagarna!!

Men idag är jag inte kvar, råkade ut för ett hjärtstillestånd för 2 månader sedan pga stress och är sjukskriven *21 år gammal bara* It sucks, men förmodligen tillbaka snart där igen!!

Men jag är ändå i butikerna rätt ofta för att bara säga hej! Saknar att jobba.... Det suger att bara vara hemma om dagarna!!

Shit d blev en hel del info, sorry det var riktigt offtopic!! Men Boris fick sitt svar!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 20:53

Jaa tänk om hon har en kille... i tankarna.. ..dig?

Det är väl bara att hänga vid tågstationen där och fråga vad det är för affär hon jobbar på, lite "by the way" sådär. Om du ser att hon är inne där kan du köpa någon småsak, m.m

Lycka till

Haha ni e för sköna här!!

Jag tror jag vet hur jag ska få tag på henne, jag har luskat lite där jag jobbar, tydligen jobbar hon i en utav butikerna i samma köpcentra men hon är butikschef (som jag också är) men hon är inte mkt ute i själva butiken..... Det är vad jag har hört om det nu är samma tjej som jag försökt förklara till folk på jobb.... Aja det löser sig!! Imorrn tar jag och spenderar ett par timmar på Fields!!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-11-30 22:38

Lycka till! Jag hoppas att du får till det!

ipod.se?

Kvinnor alltså!!! De gör en sjuka!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-04 09:15

Håller med. Utav egen erfarenhet.

Läste en rysk bok igår så kom jag på en grej sen kunde jag inte sova tills det var en på natten eller något i den stilen..

Okej..... Igår tog jag mig i kragen och gick in i butiken där hon jobbade, frågade efter henne helt enkelt och var på lunch med sin kille! Haha! Så jaja.....

Sen så träffade jag på henne nån timma efteråt när jag var inne på mitt gamla jobb och hon kände igen mig direkt och kramade om mig, var trevligt men hon har ju pojkvän enligt kollegan till henne, vi pratade lite, men nej, det är inte intressant längre Ibland är det inte alltid så spännande, verkade vara rätt självupptagen och märklig, men trevlig ändå och vrålsnygg så klart, men jag började snacka med hennes kollega litegrann och när hon slutade för dagen frågade hon mig vad jag ska göra.... Jag svarade, inget särskilt, ska bara runt och titta lite i affärerna, du får gärna göra sällskap svarade jag, fint sa hon, jag behöver köpa nya underkläder och kan behöva manlig hjälp att välja ut något, förvånad som jag blev svarade jag bara ÖÖÖHM Okej!! VISST!, så det slutade med att kollegan följde med mig och verkade sig vara skittrevlig och mysig!! Och tokigt rolig!!

Så istället för tjejen man suktat efter i månader blev det kollegan man hade hur trevligt som helst med snart, vi bestämde oss för att träffas igen snart när hon e ledig!!
Och yes hon köpte ett par riktigt heta underkläder som jag snackade mig till 25% rabatt i butiken till henne haha!!

Woow det känns najs ibland!!!

Livet är allt märkligt ibland!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-12-07 15:29

Och yes hon köpte ett par riktigt heta underkläder som jag snackade mig till 25% rabatt i butiken till henne haha!!

Vän av ordning undrar om du fick se "stassen" live?

/Macjake -jourhavande snuskgubbe;)

Nu begriper jag inte vad du menar.... "Stassen" ? Vad exakt är det.... v.v och definiera mera tack!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-12-07 15:37

underkläderna

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-07 16:18

Fan vad ni håller på!
Det går över med åren det där.
Citerer salig Ivar Lo Johansson.

"Innan är det värt en hel ko, efteråt är det inte ens värt hornen".

Tank på det, pajkar.

Hehe, jag är snart 30 - aldrig haft tjej eller jobb. :"> När ska kärleken drabba mig?!

Ni får ta och lugna er lite och återgå till det tråden urpsrungligen handlar om.
Behöver inte stängas ännu, men jag övervakar här ifall det skulle behövas. /Mod

Love is in the air......!!

Flertalet inlägg har plockats bort då tråden var på väg att spåra ur.

Mod.

Hur gick det?

Bevaka tråden