Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .

låter ju konstigt, då jag inte betalade nå extra, beställde morgonen den 9 juni (01:00 typ). skulle jag vara du, så skulle jag ringa o i alla fall kräva tillbaka det du betalt extra, för tanken med det var ju att få den snabbt. inte lika "långsamt" som vi andra som inte betalt extra

Börjar dra ihop sig nu, vore riktigt skoj om man kunde få den innan helgen. Min första Mac så man är nyfiken värre...

14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 jun 2006 18:33 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 jun 2006 18:14 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 jun 2006 10:07 Suzhou Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-15 00:10
Ursprungligen av Baltazar:

låter ju konstigt, då jag inte betalade nå extra, beställde morgonen den 9 juni (01:00 typ). skulle jag vara du, så skulle jag ringa o i alla fall kräva tillbaka det du betalt extra, för tanken med det var ju att få den snabbt. inte lika "långsamt" som vi andra som inte betalt extra

Dom sa ring din säljare och hon är på kurs kommer tillbaka på måndag så jävla drygt jag är förbannad detta ger mig inget bra intryck av mac eller applestore jag tror mac är bra datorer men företaget skulle köpa 15 - 20 G5 or om jag som VD son skulle tycka macen var bra men tydligen vill dom inte ge mig bra support och grejer blev lite arg

ska jag vara ärlig har jag aldrig hört talas om det där med att betala mer för snabbare frakt. att det tar 1-2 veckor att få sina saker från apples nätbutik är inte nån nyhet. vill man ha den snabbt är det bättre o knata in i butik. men visst, då får man inte lika bra rabatter me csn kort osv. pengarna kan du nog i vilket fall som helst kräva ut i efterhand.

du menar att om du gillar OSX så köper din fars företag in 15-20 datorer? roligt att det är du som avgör det o inte företaget själva. sorry om jag låter taskig, menar det inte, utan tycker bara det låter konstigt. då det ändå är ett hyffsat steg att flytta ett företags verksamhet från pc till mac.

sen ska det sägas att mac är en dator, apple heter företaget

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-15 09:01

Woohoo! Out for delivery sedan igår kl. 08:41. Med andra ord borde jag med alla säkerhet ha datorn idag!!! Yay!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-15 09:29

iuddee: Hur tusan kan din vara kvar i Kina? Jag beställde min också på kvällen den 7:e juni precis som du, och min är i Arnhem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-15 09:33

Snooze: Ute för leverans sen IGÅR? Jag skulle bli lite orolig varför TNT inte kommit förbi då eller varför du inte ringt och bestämt tid. Om den har varit ute för leverans sen IGÅR morse så menar jag ju att du borde ha ringt och frågat om de kunde levererat ut idag, nu fick du ju vänta en dag extra.. Eller har jag missuppfattat?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-15 21:55
Ursprungligen av dayweed:

Snooze: Ute för leverans sen IGÅR? Jag skulle bli lite orolig varför TNT inte kommit förbi då eller varför du inte ringt och bestämt tid. Om den har varit ute för leverans sen IGÅR morse så menar jag ju att du borde ha ringt och frågat om de kunde levererat ut idag, nu fick du ju vänta en dag extra.. Eller har jag missuppfattat?

Jag är inte orolig. Jag bor på landet, vettu. Då är man van vid att allt tar två-tre dagar längre än beräknat. Kom inget idag heller, men i morgon borde den ju verkligen dyka upp tycker jag... Vart ringer man annars? Har inga telefonnummer... Någon som vet?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 09:47
Ursprungligen av Snooze:

Jag är inte orolig. Jag bor på landet, vettu. Då är man van vid att allt tar två-tre dagar längre än beräknat. Kom inget idag heller, men i morgon borde den ju verkligen dyka upp tycker jag... Vart ringer man annars? Har inga telefonnummer... Någon som vet?

Jaha, se där ja.
Man ringer väl TNT eller? 020-960 960. Och så ska man ha sitt leveransnummer med när man pratar också.. Funkade bra för mig.

16 jun 2006 09:40 Stockholm Out For Delivery
16 jun 2006 06:01 Stockholm Import Received

Lär inte bli mycket gjort på jobbet idag, den ska leveras hit.

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2006-06-15 10:40

Jag gick till Machuset förra onsdagen och beställde en vit Macbook 2.0 GHz, 80 GB HD, 1 GB RAM och de hoppades på att den skulle komma igår, men när jag kollade med dem igår så hade den inte ens skeppats från Asien än.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-15 12:12

Det är mitt o farsans företag och vet de låter konstigt men dom flesta på företaget vill ha mac som kör det hemma och vi tänkte att säljarna ska få en varsin men jag ska testa o leka lite och sånt men det känns jobbigt om inte apple kan leverara den ringde till apple i dag den är kvar i kina idag med jag blir skit arg jag måste ha den på onsdag blir skit arg men men sånt är livet eller hur ?

Ja känner mig bara arg jag fick tillbaka mina pengar det där med express frakt va för företag sa hon på sales avdelningen. fattar inte att dom jag blir tokig jag vill ha min dator.

Hur funkar era andras datorer

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-15 12:15

Shipped to TIERP, SE 12 Jun 2006

Estimated Delivery Date 22 Jun 2006 (Subject to change)

Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 12 Jun 2006

Signed By

sså står de har stått sen i måndags

öhh. det där är väll ändå trackinginfon du finner på apples sida, den tror jag inte har ändrats för någon här. du måste ta ditt nummer som står där på sodan som börjar med 80........

o sen gå till. www.tnt.se klista in den koden du just kopierat från apple sidan. ändra så den söker på referensnumer o trycka sök. DÅ får du upp vart den är. med tanke på att det på apples sida står att den är skeppad den 12, så lär den ju vara i holland. minst.

för söker man så som du gjort, så står det så här på min:

Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 13 Jun 2006.

nedans på TNT.se står det:

Datum Tid Ställe Status
14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 jun 2006 18:14 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 jun 2006 10:07 Suzhou Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-15 14:55

Du Baltazar, du lär få din imorgon!

Jag ringde TNT och de sa: Beräknad leveransdatum imorgon 16 juni. Och jag bor som sagt i Stockholm, Huddinge och du i Uppsala, cirkus 8 mil härifrån.
FAN VAD TREVLIGT OCH UNDERBART!

Jag kollade på Apples sida, och där hade det ändrats, så det kan ju ha gjort det för iuddees del också. Tjoho!

Härligt värre.

ja, hoppas den kommer imorgon, jobbar natt mellan fredag o lördag, skulle inte vara hel fel o ha den med sig :D:D

men samtidigt ringde jag dem nyss, o då sa de att den kommer på måndag
men man kan ju alltid hålla tummarna

15 Jun 2006 11:34 Amsterdam Potential Connection Delay
13 Jun 2006 20:09 Suzhou Shipped From Originating Depot
13 Jun 2006 09:41 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Undrar om min har lust att komma till på måndag iaf... gillar inte "Potential Connection Delay". Konstigt också att min verkar ta en annan väg

kan det vara så att planet mellanlandar i amsterdam eller att det är en spridande central kanske. för om man kollar min "logg" så äre bara en dag från kina till arnhem, kollar man på din så äre 2 dagar mellan kina o amsterdam

Kanske... vem vet? Tycker i så fall att era loggar skulle visa Amsterdam också...

Någon som vet något om "Potential Connection Delay"?

Påverkar det leveranstiden mycket?
Hur snabbt brukar det komma igång igen?

jo, men kolla dayweed´s logg. han har samma text, men i podong, kina. o potential betyder ju bara "möjlig", inte att det blir försening. alltså "Potential Connection Delay" betyder ju i direkt översättning "möjlig anslutnings försening", inte att det är försenat

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-15 15:53

Helt rätt Baltazar! För mig kom det ju igång rätt fort igen! Jag älskar sådant här egentligen.. Skriva på forum tillsammans med andra som beställt en "nästan" likadan dator som en själv. Och sen att man kan spåra skönheten också, det är en ganska trevlig känsla!

Synd för dig ändå om din kommer på måndag! Vore himla trist faktiskt med tanke på att jag tycker att du kan ha den till ditt jobb nu, det vore lite mer än rättvist faktiskt. Hehe. Jag vet, jag är snäll ibland.

Hoppas i alla fall att du får din imorgon då, om möjligt. Och till mrnoname: Som sagt, det kom igång rätt fort i alla fall, tog ju cirkus en dag eller sådär kan man ju räkna.. Så din borde vara igång ganska så snart i alla fall.

jo, oavsett så lär den ju komma innan den 27 eller vad det var som var det utsatta datumet från början. o jag behöver den inte på jobbet igentligen, MEN det hade varit en kul sak o döda tid då mitt jobb kan bestå av en hel del väntande. sen vill man ju alltid ha nått så fort som möjligt när man beställt o betalt det

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-15 16:13

Ja, precis. That's the beauty of it. Man får produkten INNAN det var sagt från början egentligen att den skulle komma. Aha, se där. Ja, då vill man ju kunna se på någon film eller något liknande. Helt rätt, det vill man ju. Man är alltid så otålig

Men imorgon så! *Hålla tummarna för dig med*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-15 21:36

NU ÄR JAG TOKIG

Kolla sidan nyss på apple dom har sagt beräknad leverans till den 23 juni JAG Å^KTER DEN 21 juni jag blir tokig snälla applle ska dö förlåt mig men... JAG klarar inte av detta kommer in kunna leka med min mac på 1½ månad seriöst.

Ska ringa o skäll ut dem i morn.

Sen om jag försöker spåra på 80 nummret står de

Referens Sändningsnummer Destination Upphämtningsdatum Status
803800**** Finns ej

Indata Indata [1 not found]

  • Oregistrerad
  • 2006-06-15 21:52

det står precis samma sak för mig och min dator skickades den 12juni

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-15 22:17

så här står det där

15 jun 06 86 16 Delay due to EDI-issue with supplier CNSHA50 21 jun 06
14 jun 06 00 04 Picking confirmed, EDI received CNSHA50
14 jun 06 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai 21 jun 06
14 jun 06 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
12 jun 06 30 63 handover at supplier CNSHA50 21 jun 06
12 jun 06 30 61 Consignment Booking received from supplier CNSHA50 21 jun 06
jag fattaar itne vad dom menar men aa kanske nån kan hjälpa mig lite ??

  • Oregistrerad
  • 2006-06-15 23:00

Står samma saker för mig "Delay due to EDI-issue with supplier" men allt verkar vara på sin plats förutom det så jag är inge orolig för att det ska bli stora förseningar.

Var även och köpte en fin 250gb extern hd till macbooken som står här och väntar. -slurp-

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-15 23:03

undra om den kommer på onsdags morgon för onsdag är det den 21 visst okmmer tnt på morgon ??

Bevaka tråden