Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-12 23:18

Jo, jag håller med, har du köpt låten så har du ju det. Men jag antar att det ställer till det för Apple (och andra) med kopieringsskyddet då - om man nu kan kalla det så.

Är det bara jag som tycker att diskutionen i tråden börjar sväva iväg?

  • Medlem
  • 2005-05-13 12:36

Ni som testat ITMS, hur är ljudkvalitén? Antar att det är 128kbps AAC?

//jns, som tänkte testa att handla i kväll...Blir nog Looptrop

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-13 14:59
Ursprungligen av jns:

Ni som testat ITMS, hur är ljudkvalitén? Antar att det är 128kbps AAC?

Ja, det är 128kbps AAC, men det är sannolikt ordentligt rippat. Jag är själv lite besviken, hade hoppats på 160 iaf, men har ännu inte hört nån skillnad.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 10:37

Hej !

Jag tycker ljudnivån är väldigt låg!
Fler som upplevt samma?

/Stefan

Problem med Visakortet?

Har ni andra fortfarande strul med Visakort på Music store? Mitt Martercard funkar men inte mitt Visa.... (olika banker iofs) Men problemet med Visa har varit sedan augusti för mig.

Finns det inga nyheter om när en förbättrad itms för Sverige (och övriga Europa) kommer? jag vill kunna köpa TV-avsnitt, kolla in celeberty playlists(svenska kändisar),ha tillgång till 1miljon? låtar som enbart finns i Usas music store samt itunes essentials som är en genialisk funktion( kunna provlyssna utan att fråga om man vill logga in),ljudböcker på svenska etc....

ja kommer vi överhuvudtaget kunna få tag på serier o musikvideor här, moviestore ska iaf öppna 2007 men serier o musikvidoer när fan kommer de o trailers

Har lärt mig lite mera om vad det är som gör att t.ex. teveserier på DVD ibland kan dröja hur länge som helst och en av dom tydligen stora stöttestenarna är musiken i avsnitten. Dom ger ut teveserien på DVD måste ha rättigheten för musiken i teveserien i varje enskilt land innan dom släpper DVD. Sedan har säkert varje tevebolag som köpt rättigheterna till en viss teveserie lite och säga till om som att serien ska ha visats på teve innan man kan köpa den på DVD (alt. iTMS). Det är inte konstigt att folk sitter och laddar ner när byråkraterna knyter rosetter med rött band runt alla ansökningshandlingar.

Bevaka tråden