Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort ljudspärren

Tråden skapades och har fått 126 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ljudspärr på en Shuffle? Hur fixar man den då?

Herrejävlar

Sjukt smidigt program...... Merde haha.... man märker riktigt mycket skillnad.... Men får nog köpa ny hörlurar.... det verkar itne som orginal pallar trycket......

video

funkar go pod till ipod video??

Ursprungligen av lagerström:

funkar go pod till ipod video??

Ja. http://gopod.free-go.net

ljudspärren funkar inte

ja har laddat ner ljudspärren som rekomenderats på sidan men ja vet inte hur man ska göra ...allt e krångligt ...fattar ingenting ............snälla svar

1. Gå in på goPod
2. Klicka på GoPod
3. Klicka på Win/Mac/Linux/Source
4. Klicka på Öppna i filhämtningsrutan
5. Klicka på GoPod 1.4 (kan behöva winzippas eller motsvarande först)
6. Upp kommer en ny poput med goPod, tryck på go, i höger ruta skall det stå uncapped och visa ett öppet hänglås.
7. Klart (tog 20 sek för mig):D

hm tror ni att de kommer va kinkiga om att jag lagt in gopod på ipoden, och den nu börjat strula på så vis att den inte connectar till datorn (har försökt alla möjliga sätt), och jag då måste lämna in den på service, och har INTE någon möjlighet att återställa fimwaren innan jag lämnar in den? (för det finns väl inget sätt att återställa poden utan att koppla den till en dator?)

(har ipod video 5g)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-26 22:27
Ursprungligen av Linderborg:

hm tror ni att de kommer va kinkiga om att jag lagt in gopod på ipoden, och den nu börjat strula på så vis att den inte connectar till datorn (har försökt alla möjliga sätt), och jag då måste lämna in den på service, och har INTE någon möjlighet att återställa fimwaren innan jag lämnar in den? (för det finns väl inget sätt att återställa poden utan att koppla den till en dator?)

(har ipod video 5g)

Du lägger inte in något program i ipoden! Du ändrar "bara" inställningar i din iPod's firmware. Den stänger av ljudspärren, kort och gott.

Skulle förvåna mig om någon börjar gräva i din iPods firmware för att reparera den. Skulle vilja se ett företag som har råd att göra sådana noggranna felsökningar. Troligtvis uppdaterar de endast firware, så att du är tvungen att använda goPod igen

har också goPod, mycket nöjd med resultatet

Min första tråd jag läser och voila - PERFECT!

Strålande tider

hej. jag har laddat hem gopod och zipat upp det. men det står ipod not detected. vet någon vad felet är??

felet är nog att du använder den nyare nanon, och gopod funkar hittils inte på gen. 2 av nano

  • Oregistrerad
  • 2006-12-26 12:50

Vad ska jag göra med min nano 2g, gen 2? "ipod not detected" med gopod. Är det bara att vänta tills de släpper 1.5, eller finns det något annat att göra?
Går ej att lyssna på ute, då det blir lite mer buller, t.ex. buss, tunnelbana, trafik, mm.

Förlååååt om jag är seg, men jag letat igenom tamejfasen varenda tråd ang. detta men jag hittar ingen lösning.
Jag har testat både gopod och imod men inget reagerar när ipoden faktiskt är ikopplad (itunes reagerar och själva datorn reagerar)!
"Ipod not detected"

Jag har läst om fler som har samma problem men aldrig hur eller att det löste sig för dem.
Tacksam för hjälp!

EDIT: Aha! Märkte det först nu att "gopod inte funkar på nano gen. 2". Någon som vet något annat program som funkar?

Hur gör jag med 8 gb Nano? Gopod funkar inte då?

Ursprungligen av Hackett:

Hur gör jag med 8 gb Nano? Gopod funkar inte då?

Då väntar du tills gopod (eller någon annan) släpper programvara som faktiskt funkar. Förhoppningsvis så händer det snart... så jag slipper byta lurar enbart för att kunna höra något på den jäkla saken.:(

Sjukt dåligt ljud i 8 gb. Man hör ju ingenting. Tråkigt att man måste glida runt med sin uncappade 4 gb Mini istället för en ny slimmad 8 gb nano. Jaja, om någon har programvara, hör av er.

Tack det funkade fint på mig 30 GB VIdeo

fortfarande inga nyheter på spärr fronten?

Ursprungligen av soulman79:

fortfarande inga nyheter på spärr fronten?

Inte mer än att dom har knäckt G5:an ..

Dom håller på att knäcka nya nanon, jag har för mig att dom har fått tag i rätt Firmware att utföra sina tester på..

Ursprungligen av Berger:

Dom håller på att knäcka nya nanon, jag har för mig att dom har fått tag i rätt Firmware att utföra sina tester på..

Gött

Det finns en tråd i iPod video sektionen med svaret på spärrproblemen, jag förmodar att den funkar till nanon oxå.

Ursprungligen av beorn001:

Det finns en tråd i iPod video sektionen med svaret på spärrproblemen, jag förmodar att den funkar till nanon oxå.

Nej det gör det inte, när jag sökte efter strängen man skall ändra så hitades den inte i min nano 2g.

//MVH

Någon som vet nåt om nano g2?
Snart måste de gopod kunna fixa ljudspärren i den skönheten.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2007-01-21 15:23

jag fattar inte. jag köpte en ipod nano g2 till min flickvän i julklapp. för henne finns det ingen ljudspärr, lr, hon kan ändra den hur som helst. men min därimot där går det inte :S den är förmodligen köpt på samma ställe o allt, kan bara inte fatta varför det är så...

Snart blir man ju nästan förbannad om dom inte ordnar detta! Jag tycker ljudet är kass ärligt talat. Har max i volym och vridit upp ljudet till 100% på låtarna i itunes.

Sitter och hoppas på gopod nu!

varför funkar inte gopod hos mig, laddar ner winfows versionen 1.4

men när jag kopplar in min ipod nano 4g slimmade versionen så står det bara ipod not detected ?? hjälp mig!

dendödavinkeln:
Jo, om du läst igenom tråden och sökt lite på forumet har du läst dig till att det inte fungerar till nya nano.

Till alla med nano2, fungerar inte tipset som finns på denna sida(vilket "imported_gauntman" länkade till i en tråd i ipod video-forumet för ett tag sedan)?!!?:

http://www.ipodhacks.com/forums/showthread.php?t=5849&page=8

edit:
ja ni får väl leta runt lite i tråden - orkar ni inte det får ni skylla er själva!

Nåt nytt om GoPod och Nano 2G?

Bevaka tråden