Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

uck... soooooo inte min stil

Ursprungligen av northernlight:

uck... soooooo inte min stil

Kan hålla med om att det inte är lika "rent" som på ditt skrivbord men, jag säger som Kajsa Varg, man tar vad man har eller i detta fall jag gör vad jag kan. Jag ville ha ett stort skrivbord - behöver ytan - så nuvarande skiva är lika stor som den förra (80x160 cm). De enda skillnaderna mellan det nya och det gamla skrivbordet förutom skivans utseende är att det nya är två cm högre (fö 2cm som gör under för nacke och rygg) samt att det både ser luftigare ut och är det. Jag gillar det men som alltid så är det ett "work in progress".

Överhyllan på bakkanten är ett hemmabygge

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kan hålla med om att det inte är lika "rent" som på ditt skrivbord men, jag säger som Kajsa Varg, man tar vad man har eller i detta fall jag gör vad jag kan. Jag ville ha ett stort skrivbord - behöver ytan - så nuvarande skiva är lika stor som den förra (80x160 cm). De enda skillnaderna mellan det nya och det gamla skrivbordet förutom skivans utseende är att det nya är två cm högre (fö 2cm som gör under för nacke och rygg) samt att det både ser luftigare ut och är det. Jag gillar det men som alltid så är det ett "work in progress".

Överhyllan på bakkanten är ett hemmabygge

chill kompis... du behöver inte förklara för mig jag retas juh bara

Ursprungligen av northernlight:

chill kompis... du behöver inte förklara för mig jag retas juh bara

Ytterligare ett bevis på att det är så kul att retas med mig. Till och med i cybervärlden går jag i försvarsställning...:(

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ytterligare ett bevis på att det är så kul att retas med mig. Till och med i cybervärlden går jag i försvarsställning...:(

hehe

Vet att de vart någorlunda länge sedan du postade den där bilden, men jag skulle uppskatta om du, eller någon annan för den delen kunde tala om vad ditt skrivbord heter.

Vill erinra mig om att jag sett det på IKEA tidigare men kan för allt i världen inte hitta de. Har väl möjligen utgått ur sortimentet, men chansen finns ju att det går att hitta någon annanstans.

Tack på förhand.

/Grefven

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-17 14:46

Lite off-topic, men kanske inte - med tanke på att det verkar vara flera som fixat egna hemmabyggen. Jag ska fixa ett tajt o snyggt skrivbord till min iMac. Tänkte att jag skulle få en custom-made bordsskiva och sedan själv skruva på snygga ben. Är det någon som har koll på var (i Stockholmstrakten) som man kan hitta någon som kan fixa en snygg bordsskiva?

Ursprungligen av Thomaz:

Lite off-topic, men kanske inte - med tanke på att det verkar vara flera som fixat egna hemmabyggen. Jag ska fixa ett tajt o snyggt skrivbord till min iMac. Tänkte att jag skulle få en custom-made bordsskiva och sedan själv skruva på snygga ben. Är det någon som har koll på var (i Stockholmstrakten) som man kan hitta någon som kan fixa en snygg bordsskiva?

IKEA förslagsvis?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-17 20:56

Jag är tveksam till att personalen på IKEA är villig att ställa sig och såga till och slipa en bänkskiva så som jag vill ha den...

Ursprungligen av Thomaz:

Jag är tveksam till att personalen på IKEA är villig att ställa sig och såga till och slipa en bänkskiva så som jag vill ha den...

En brädgård skulle jag gissa på är det bästa stället för dig. Typ Beijer, Silvan etc

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 19:02

Nytt kontor igen...

Nytt skrivbord och ny hylla. IKEA:s Galant och hyllan Billy.

Ursprungligen av vanilj:

Nytt kontor igen...

Nytt skrivbord och ny hylla. IKEA:s Galant och hyllan Billy.

MYCKET snyggt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 20:05

Ja... jo, Jag vet...Dax att städa! Men så här ser det ut just nu!
Håller på att rita ett par moduler för skrivborden så jag får upp högtalare, broadcast monitorn och lite andra saker. Uppdaterar när jag ritat, beställt och fått hem dom!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

  • Oregistrerad
  • 2007-02-07 03:27
Ursprungligen av Kenneth M:

Ja... jo, Jag vet...Dax att städa! Men så här ser det ut just nu!
Håller på att rita ett par moduler för skrivborden så jag får upp högtalare, broadcast monitorn och lite andra saker. Uppdaterar när jag ritat, beställt och fått hem dom!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

Tre snusdosor? Du vill kanske inte riskera att behöva sträcka dig för långt?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-14 10:19
Ursprungligen av Doktor G:

Tre snusdosor? Du vill kanske inte riskera att behöva sträcka dig för långt?

Haha - Kul att det är "Doktor G" som påpekar att jag har förmånga dosor och att jag är väldigt slö (Skulle behöva lite mer motion...)

Som "lovat" så har jag nu ritat mina moduler, beställt en 3*2 meter stor MDF board med Bok fanér och är påväg att beställa jobbet!

Bifogat bild över hur de kommer se ut!

Jag vill ha en egen TV och en imac

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-21 20:40

Min lilla lägenhet här i London erbjuder ingen större plats för skrivbord, men ett litet hörn har jag allafall.

Ursprungligen av Sidde:

Min lilla lägenhet här i London erbjuder ingen större plats för skrivbord, men ett litet hörn har jag allafall.

Myspys

  • Medlem
  • 2010-11-22 02:45

Riktigt ful skrivbordslampa, är den från Argos? Hade själv en svart när jag bodde i Dublin.

Ursprungligen av Sidde:

Min lilla lägenhet här i London erbjuder ingen större plats för skrivbord, men ett litet hörn har jag allafall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-09 10:41

Har flyttat så jag postar en till bild.
Lite stökigt men jag orkar inte städa (=

  • Medlem
  • 2007-02-13 00:16

Hemma hos mig

kompisar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-13 19:24
Ursprungligen av Elias:

Har flyttat så jag postar en till bild.
Lite stökigt men jag orkar inte städa (=

Snyggt! Är Aeron en bra stol? Vad fick du ge för den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-25 00:04
Ursprungligen av JohanB:

Snyggt! Är Aeron en bra stol? Vad fick du ge för den?

24 kostar den i sverige, lite billigare dock om man väljer bort chrome detaljerna.
Det är den bästa stolen som finns om man sitter länge vid datorn. Speciellt om man har dålig rygg som mig.

Finns på Nordiska galleriet.

Snyggt.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-02-13 16:36

Här kommer en bild på - och från - mitt skrivbord

Senast redigerat 2007-02-13 22:09
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-13 17:10

Här kommer mitt!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-15 16:31
Ursprungligen av Rasmus:

Här kommer en bild på - och från - mitt skrivbord

Grymt söt katt. Namn och ålder?:)

Bevaka tråden