Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vs andra nya mobiler

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min högst personliga åsikt är att det just nu inte finns någon annan mobil på marknaden som kommer i närheten av iPhone vad gäller nytta, användarglädje och enkelhet.

Ursprungligen av Ciryon:

Min högst personliga åsikt är att det just nu inte finns någon annan mobil på marknaden som kommer i närheten av iPhone vad gäller nytta, användarglädje och enkelhet.

detta gillar vi ...håller med .. om jag skulle köpt en SE nu eller n95 osv .. skulle jag INTE nöjt mig .. skulle sälja och köpt Iphone dirket igen , för det är sån skillnad ...man är nästan lite bortskämd med en iPhone om man gämför med andra tycker jag. I morses startade jag min iPhone .. den är faktist sjukt läcker..jag tycker inte heller den slits så mycket ? min står kanske mäst vid datorn men är i nyskick än , även om alla kompisar har dreglat över den

Sen tycker jag inte om n95...liksom hur snyggt är det inne i telefonen ? ser ut som vanligt .. bättre grafik men samma ikoner ...tråkigt skulle jag säga.. apple tog steget och kom med något helt nytt utseende som är sjukt snyggt och som någon nämde , lätt att använda.

Jag ger iPhone 9/10 lätt....tycker den är helt perfekt .. skulle varit videokamera och lite sådant..
men vi har ju installer som hela tiden uppdateras och som också fungerar väldigt bra ihop med iPhone.. finns det verkligen annan telefon som har samma ? 1 tryck på installer så kommer man in på samma sätt ? trodde installer bara var för iPhone...

om vi istället snackar om SE:s 960i ... som många säger är såå bra ? va nere på elgiganten och testa den ...den va både seg och fet som faan ! SE har ingen mobil som är så smal som iPhone .. jo just det .. en för 900 kr som har telefonfunktion och sms ...apple släpper sin första telefon och tar ett jättte steg in i mobilmarknaden helt klart !!!!!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-11 13:16

Iphone är helt klart bäst. Har aldrig haft en bättre mobil alla kategorier. Blir glad varje gång jag tar i den

Glöm inte att butiker och återförsäljare lever på sin marginal, de pengar de lägger på produkterna innan de säljs till konsument. Ju högre marginal, ju mer pengar blir det.

Givetvis rekommenderar man produkter med hög marginal och dissar produkter med låg. Det hade du också gjort om du jobbat i butik och levt på produkter med feta marginaler.

iPhone är sjukt snygg .. håll den utåt mot solen och kolla på ikonerna , ser hur fint ut som hälst
är iPhone världsdominerande tycker ni ? är nästan så .. apples släpper sin första mobil å alla är hela galna och ville ha en ...

iPhone är verkligen den bästa telefonen jag både ägt och hittills testat. Det intressanta med iPhone är att den också bara blir bättre och bättre. Jag har saker jag saknar och som man hoppas kommer med senare uppdateringar eller i nästa generation iPhone.

Fast för de som önskar funktioner som iPhone saknar så låt dessa byta eller köpa annan lur. Jag förstår inte varför men det är mycket jag inte förstår i världen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-11 15:55

Det är väl den bästa musikspelaren med begränsat filmformat utan 3G med wifimöjligheter och ypperlig webbläsare i mellanstorlekssegmentet. Mer än så kan man egentligen inte säga enligt mig, den är inte bäst om man vill ha en mindre mobil, den är inte bäst om man vill ha längre batteritid etc. Man bör inte jämföra äpplen och päron.

Nej det kan man inte - det kan man aldrig göra men man kan jämföra utifrån sig själv, och för mig är det den bästa mobilen.

Sedan skulle jag visserligen vilja se en mindre variant.

Mindre variant hade både varit positivt och negativt. Youtube och film är gött på 3.5 skärmen. Go att hålla i .. känns rejäl men endå tunn och len så det ska va ..super mobil kan inte va hur liten som hälst.. men smal

man är ju lite sugen då man vill ha 2 bra mobiler hehe , men du kan lägga ut den på blocket och se först vilka bud du får på den .. du kan få runt 4000 för den av rätt köpare !

Frågade min fru igår vad hon ville ge iPhonen respektive sin gamla rosa älskade Motorola RAZR för betyg. iPhonen fick 10 och RAZR fick 3. Trodde aldrig att den gamla rosa skulle rasa så i popularitet.

Vi har båda haft tonvis med telefoner av alla modeller, men de har aldrig kommit i närheten av vad iPhonen ger. Har svårt att tänka mej att man tröttnar på designen så fort eftersom det bara är en totalt avskalad stor glänsande skärm som lyder ens fingrar perfekt och där innehållet hela tiden blir bättre och bättre.

Ringa, SMSa, maila, kolla internet, ta ögonblicksbilder, lyssna på musik, kolla på film och visa kort på barnen på ett alldeles underbart enkelt och coolt sätt... Vi är i alla fall helt sålda.

Problemet är väl att det aldrig kommer att hända att alla blir nöjda. Släpper Apple iPhone 2 med 4Megapixel-kamera är det alltid någon som vill ha 12Megapixel.

Ursprungligen av newcastle:

Frågade min fru igår vad hon ville ge iPhonen respektive sin gamla rosa älskade Motorola RAZR för betyg. iPhonen fick 10 och RAZR fick 3. Trodde aldrig att den gamla rosa skulle rasa så i popularitet.

Vi har båda haft tonvis med telefoner av alla modeller, men de har aldrig kommit i närheten av vad iPhonen ger. Har svårt att tänka mej att man tröttnar på designen så fort eftersom det bara är en totalt avskalad stor glänsande skärm som lyder ens fingrar perfekt och där innehållet hela tiden blir bättre och bättre.

Ringa, SMSa, maila, kolla internet, ta ögonblicksbilder, lyssna på musik, kolla på film och visa kort på barnen på ett alldeles underbart enkelt och coolt sätt... Vi är i alla fall helt sålda.

Problemet är väl att det aldrig kommer att hända att alla blir nöjda. Släpper Apple iPhone 2 med 4Megapixel-kamera är det alltid någon som vill ha 12Megapixel.

Det är svårt att nöjja sig när det finns en nyare modell .. gämt så .. nu får man inte så mycket för en iPhone längre .. ja hade 2 stycken innan , sålde den ena för 5500 på 20 sekunder efter annonsen las upp... en 8GB är svårsåld nu ... så får la ha både iPhone 1 och köpa 2an sen när den dymper ner här i sverige... !

är det någon som vet hur denna fungerar ? är den bättre en iPhone ? vad har den igentligen .. skulle kalla den för nokia 8800 overprice ?

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/55306?opendocument&markID=35-35-10

rätt fräsh endå , men kostar närmare 10 000 !

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-12 15:59
Ursprungligen av doggenikke:

är det någon som vet hur denna fungerar ? är den bättre en iPhone ? vad har den igentligen .. skulle kalla den för nokia 8800 overprice ?

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/55306?opendocument&markID=35-35-10

rätt fräsh endå , men kostar närmare 10 000 !

Det är Nokias designserie för folk som inte bryr sig om innehållet eller priset, utan bara utseendet. Hmm.. Känner igen det där från nånstans.

måste fråga en sak , sony ericssons 960i , är den bättre en iPhone ?
SE släpper nya mobiler varje dag typ .. så en modell av deras är ju ute efter 1 vecka typ..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-13 10:10
Ursprungligen av doggenikke:

måste fråga en sak , sony ericssons 960i , är den bättre en iPhone ?
SE släpper nya mobiler varje dag typ .. så en modell av deras är ju ute efter 1 vecka typ..

"Bättre"? Med avseende på vad?
Olika personer värdesätter olika saker.... för mej finns det ingen bättre än iPhone. Visst, den saknar 3G, ingen spec bra kamera, ingen blixt mm, mm.... men, det den har funkar kalas, och är enkelt att hitta! De finesser som finns använda ganska mycket, eftersom man inte behöver gräva i menyer. Hur många av alla finesset i 960i tror du "folk" använder? Du kanske är en av dem som använder många, och i så fall är den telefonen för dej. Men det finns inte en modell som är "bäst" för alla, det beror på vem du frågar.
Det gäller alla saker, se t ex på bilmärken - varför finns det så många om en är "bäst"?

Ursprungligen av kenjon:

"Bättre"? Med avseende på vad?
Olika personer värdesätter olika saker.... för mej finns det ingen bättre än iPhone. Visst, den saknar 3G, ingen spec bra kamera, ingen blixt mm, mm.... men, det den har funkar kalas, och är enkelt att hitta! De finesser som finns använda ganska mycket, eftersom man inte behöver gräva i menyer. Hur många av alla finesset i 960i tror du "folk" använder? Du kanske är en av dem som använder många, och i så fall är den telefonen för dej. Men det finns inte en modell som är "bäst" för alla, det beror på vem du frågar.
Det gäller alla saker, se t ex på bilmärken - varför finns det så många om en är "bäst"?

Helt sant , har en kompis som säger att 960 är bättre .. han sa att "många" säger att iPhone suger .. blev lite tjurig då .. men visst finns säkert sånna som tycker det med .. men som du säger .. alla använder sina telefoner till olika .. därefter tycker man också till om olika lurar som passar bäst till det personen vill ha den till .. själv skulle jag säga att folk som säger att iPhone suger är osäkra på vad dom snackar om , för den suger inte på något vis ..så fräckt att kunna luta bilder och när man ringer slocknar skärmen osv .. tycker den är sjuk..men det är la olika. !

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-13 17:09
Ursprungligen av doggenikke:

Helt sant , har en kompis som säger att 960 är bättre .. han sa att "många" säger att iPhone suger .. blev lite tjurig då .. men visst finns säkert sånna som tycker det med .. men som du säger .. alla använder sina telefoner till olika .. därefter tycker man också till om olika lurar som passar bäst till det personen vill ha den till .. själv skulle jag säga att folk som säger att iPhone suger är osäkra på vad dom snackar om , för den suger inte på något vis ..så fräckt att kunna luta bilder och när man ringer slocknar skärmen osv .. tycker den är sjuk..men det är la olika. !

Lugna ner dig lite nu. Inte blir väl din upplevelse av iPhone sämre för att din kompis säger att många tycker att den suger? Det är väldigt många som tycker att den suger, men det spelar väl ingen roll?

Du verkar väldigt osäker på dig själv när du skriver sådana här inlägg hela tiden.

iPhone är iPhone, oavsett vad någon säger. Det är din upplevelse som är din sanning. Tycker du att den är bäst, så är den bäst, i din värld. Tycker din kompis att den suger, så suger den, i hans värld.

Ursprungligen av wat:

Lugna ner dig lite nu. Inte blir väl din upplevelse av iPhone sämre för att din kompis säger att många tycker att den suger? Det är väldigt många som tycker att den suger, men det spelar väl ingen roll?

Du verkar väldigt osäker på dig själv när du skriver sådana här inlägg hela tiden.

iPhone är iPhone, oavsett vad någon säger. Det är din upplevelse som är din sanning. Tycker du att den är bäst, så är den bäst, i din värld. Tycker din kompis att den suger, så suger den, i hans värld.

a kanske stämmer.. bra att du sa ifrån , men känns lite illa när han säger att han har gått till apple och frågat om den är bra , där sa dom att den va dålig. Vilket jag inte tror på , men visst... jag gillar iPhone och han sin 960i , men synd att killar snackar utan att ens ha en aning om va dom dillar om ... iPhone talar för sig själv .. det ska alla ha klart för sig.

Vad många glömmer är att det här är Apples första telefon. Självklart missar dom en massa i första försöket, om jag inte minns fel fanns det idiotgrejer som att man inte kunde använda en låt som ringsignal och sånt, men samtidigt så är maskinen ett nytänkande - det som Apple är bäst på...

Var det inte "PC för Alla" som testade iPhone mot ett par andra såna här business-telefoner och deltagarna som testade skulle klara 5 uppgifter. Iphone var den telefon som flest klarade att utföra uppgifterna på utan hjälp av instruktionsbok o.s.v...

Fick själv en S-E P1i igår och jämfört med en massa andra lurar jag tittat på så är den såklart helt grym, dock är jag helt säker på att min farsa inte skulle kunna använda den alls, vette fän om han skulle kunna ringa ett vanligt samtal på den utan att ha fått mekla med den i nån halvtimme, timme först - en iPhone skulle han lista ut på 5 minuter, hehe...

Till sist. Läste om mobilmässan i Barcelona där iPhone lös med sin frånvaro såvitt jag förstod, mycket hänger väl på att dom inte släppt en 3G-variant på den än, men när journalisterna frågade tillverkarna (SE, Nokia m.fl.) om just touchscreen, multitouch o.s.v. och iPhone kom på tals, då svarade representanterna att iPhone var det man utgick ifrån, ja underförstått att det var maskinen som sätter ribban - det säger väl allt, hehe...

960 är ju en P1i och visst har den en massa trevliga funktioner men den ligger ju betydligt efter Apple's multitouch i GUI't precis som alla andra...

Av nallarna i stort tror jag Viewty har fetast funktioner idag, mest lull-lull typ, hehe...

Och vilken mobil som är bäst är ju också väldigt subjuktivt, alla har olika idéer om vad som är bra... iPhone ligger väldigt långt upp i listorna eftersom den har ett genialt gränssnitt, dock så har den dålig kamera, är bara 2G o.s.v. mot en massa andra nallar med 3G/HDSPA, 5Mpix kamera o.s.v...

En sak som JAG tycker är väldigt bra är att kunna tappa mobilen i marken utan att den går sönder, en "funktion" som mobilerna blir sämre och sämre på med all ny teknik, så där är en gammal Nokia eller S-E bättre än dom flesta nya... xD

Jag hör också en massa folk, t.o.m. Mac-freaks, säga att iphone är "skitkass" o.s.v... Det där är ju som sagt en fråga om preferenser, behov och egna erfarenheter. Visst, om du är ute efter en telefon med 3G så är iPhone skitkass, hehe, för den har inte 3G...

Jag fick som sagt en P1i igår och jag funderar på att behålla min K750i och byta min P1i mot en iPod Touch att ha vid sidan om istället, anledningen är att jag är ute efter en riktig portabel webläsare och där är det såvitt jag vet ingen som piskar iPhone/iPod Touch och Safari - surt att den inte stöder Flash dock... =(

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-13 22:26
Ursprungligen av Farmfield:

Jag hör också en massa folk, t.o.m. Mac-freaks, säga att iphone är "skitkass" o.s.v... Det där är ju som sagt en fråga om preferenser, behov och egna erfarenheter. Visst, om du är ute efter en telefon med 3G så är iPhone skitkass, hehe, för den har inte 3G...

Jag fick som sagt en P1i igår och jag funderar på att behålla min K750i och byta min P1i mot en iPod Touch att ha vid sidan om istället, anledningen är att jag är ute efter en riktig portabel webläsare och där är det såvitt jag vet ingen som piskar iPhone/iPod Touch och Safari - surt att den inte stöder Flash dock... =(

Touch har ju bara WiFi, medans iPhone även har GRPS/EDGE. Så ska du ha en portabel webbläsare....

Ursprungligen av kenjon:

Touch har ju bara WiFi, medans iPhone även har GRPS/EDGE. Så ska du ha en portabel webbläsare....

Mmm, iof, men här i Gbg finns det fän hotspots överallt samt att jag inte vill lägga några pengar på "leksaker", hehe, och får knappast bytt en P1i mot en iPhone medan jag kan sälja den för samma om det kostar att shoppa en ny Touch (eller byta rakt av med nån)... Sedan gillar jag att kunna tappa grejer i marken utan att dom stendör, där ligger ju min K750i rätt bra till mot en iPhone, hehe... Skulle jag däremot tappa en Touch i backen har jag ju fortfarande min telefon...

Ursprungligen av Farmfield:

Mmm, iof, men här i Gbg finns det fän hotspots överallt samt att jag inte vill lägga några pengar på "leksaker", hehe, och får knappast bytt en P1i mot en iPhone medan jag kan sälja den för samma om det kostar att shoppa en ny Touch (eller byta rakt av med nån)... Sedan gillar jag att kunna tappa grejer i marken utan att dom stendör, där ligger ju min K750i rätt bra till mot en iPhone, hehe... Skulle jag däremot tappa en Touch i backen har jag ju fortfarande min telefon...

iPhone håller rätt bra, förutom skärmen .. och inte meningen att man ska spela bandy med den heller... men om man råkar tappa den så pajjar den verkligen inte... läste du inte om han i usa som hade lagt sin iPhone på motorhuven , sedan hade den legat på motorvägen i en lång stund och blivit överkörd av lastbilar .. pajja den ? nejdå .. bara brutala repor och sprucken skärm. touch är bara onödigt att köpa för 3500 .. en iPhone kostar ju fan 399 dollar i USA , köper man den när dollarn är låg kommer man under 2500 ... gör jag hellre med alla fler funktioner , + bättre skärm.

Ursprungligen av Farmfield:

Sedan gillar jag att kunna tappa grejer i marken utan att dom stendör, där ligger ju min K750i rätt bra till mot en iPhone, hehe...

Det tror jag inte. Min son, som numera äger min iPhone sprängfylld med Byggare Bob, Bilar och Djungelboken, har inte bara tappat utan även slängt den i vårt stengolv ett antal gånger utan problem. Mer än att jag fått hjärtat i halsgropen.

Däremot har SonyEricsson ett jätteproblem med sina modeller och jag vet inte hur många 600-, 700- och 800-modeller som mina barn sugit sönder? Av någon anledning gillar bäbisar att suga på nederdelen där kontakten finns, har väl något att göra med metallen där, men det innebär att saliv och dräggel tränger in och först gör *, 0 och # oanvändbara (går fortfarande att ringa en hel del samtal), därefter 7, 8 och 9 sedan klättrar det upp tills det knappt går att ringa 112...

Så (förutom UIQs operativsystem som får mig att känna mig som en idiot) är SonyEricssons nallar inte bäbissäkra.

Men jag har inte märkt några sådana problem med iPhone, tvärt om har den klarat yoghurt, gröt, dräggel och sylt i mängder...

Ursprungligen av Claes Magnusson:

Det tror jag inte. Min son, som numera äger min iPhone sprängfylld med Byggare Bob, Bilar och Djungelboken, har inte bara tappat utan även slängt den i vårt stengolv ett antal gånger utan problem. Mer än att jag fått hjärtat i halsgropen.

Däremot har SonyEricsson ett jätteproblem med sina modeller och jag vet inte hur många 600-, 700- och 800-modeller som mina barn sugit sönder? Av någon anledning gillar bäbisar att suga på nederdelen där kontakten finns, har väl något att göra med metallen där, men det innebär att saliv och dräggel tränger in och först gör *, 0 och # oanvändbara (går fortfarande att ringa en hel del samtal), därefter 7, 8 och 9 sedan klättrar det upp tills det knappt går att ringa 112...

Så (förutom UIQs operativsystem som får mig att känna mig som en idiot) är SonyEricssons nallar inte bäbissäkra.

Men jag har inte märkt några sådana problem med iPhone, tvärt om har den klarat yoghurt, gröt, dräggel och sylt i mängder...

haha , aa så kan det va ! den håller !

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-14 16:57
Ursprungligen av Claes Magnusson:

Det tror jag inte. Min son, som numera äger min iPhone sprängfylld med Byggare Bob, Bilar och Djungelboken, har inte bara tappat utan även slängt den i vårt stengolv ett antal gånger utan problem. Mer än att jag fått hjärtat i halsgropen.

Däremot har SonyEricsson ett jätteproblem med sina modeller och jag vet inte hur många 600-, 700- och 800-modeller som mina barn sugit sönder? Av någon anledning gillar bäbisar att suga på nederdelen där kontakten finns, har väl något att göra med metallen där, men det innebär att saliv och dräggel tränger in och först gör *, 0 och # oanvändbara (går fortfarande att ringa en hel del samtal), därefter 7, 8 och 9 sedan klättrar det upp tills det knappt går att ringa 112...

Så (förutom UIQs operativsystem som får mig att känna mig som en idiot) är SonyEricssons nallar inte bäbissäkra.

Men jag har inte märkt några sådana problem med iPhone, tvärt om har den klarat yoghurt, gröt, dräggel och sylt i mängder...

Det är inte SE som har problem med sina modeller, det är du som har problem med dina barn och var du lägger dina telefoner. Vill man ha någonting fungerande, så håller man den saken borta från barnen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-14 17:29
Ursprungligen av wat:

Det är inte SE som har problem med sina modeller, det är du som har problem med dina barn och var du lägger dina telefoner. Vill man ha någonting fungerande, så håller man den saken borta från barnen.

Jag antar att du själv inte har några barn?

Ursprungligen av Claes Magnusson:

Det tror jag inte. Min son, som numera äger min iPhone sprängfylld med Byggare Bob, Bilar och Djungelboken, har inte bara tappat utan även slängt den i vårt stengolv ett antal gånger utan problem. Mer än att jag fått hjärtat i halsgropen.

Däremot har SonyEricsson ett jätteproblem med sina modeller och jag vet inte hur många 600-, 700- och 800-modeller som mina barn sugit sönder? Av någon anledning gillar bäbisar att suga på nederdelen där kontakten finns, har väl något att göra med metallen där, men det innebär att saliv och dräggel tränger in och först gör *, 0 och # oanvändbara (går fortfarande att ringa en hel del samtal), därefter 7, 8 och 9 sedan klättrar det upp tills det knappt går att ringa 112...

Så (förutom UIQs operativsystem som får mig att känna mig som en idiot) är SonyEricssons nallar inte bäbissäkra.

LOL - fast jag suger själv inte på min nalle allt för mycket...

Ursprungligen av Claes Magnusson:

Men jag har inte märkt några sådana problem med iPhone, tvärt om har den klarat yoghurt, gröt, dräggel och sylt i mängder...

Nä, man kanske bara tror att skärmen skulle gå direkt om den drösar i backen... Vette fän hur många dödade mobiler och handdatorer jag såg på min tid på ComputerCity och Inet, men dom kör väl med annat sorts "segare" glas i dom här maskinerna idag...

Och ang. makalösa manicker så var Motorola fän grymma förr. Jag hade en personsökare i slutet av 80-talet som jag tvättade i 90° och torktumlade och den fungerade perfekt rakt ur torktumlaren fast den var så varm så den inte gick att hålla i, hehe... xD

Ursprungligen av Farmfield:

Jag hör också en massa folk, t.o.m. Mac-freaks, säga att iphone är "skitkass" o.s.v... Det där är ju som sagt en fråga om preferenser, behov och egna erfarenheter. Visst, om du är ute efter en telefon med 3G så är iPhone skitkass, hehe, för den har inte 3G...

Jag fick som sagt en P1i igår och jag funderar på att behålla min K750i och byta min P1i mot en iPod Touch att ha vid sidan om istället, anledningen är att jag är ute efter en riktig portabel webläsare och där är det såvitt jag vet ingen som piskar iPhone/iPod Touch och Safari - surt att den inte stöder Flash dock... =(

sant , men det kommer säkert ... eller kommer komma !

Bevaka tråden