Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-04-09 19:54

Hahah så sant som det är sagt. men reklam handlar ju om att locka till sig människor och finns det något bättre sätt att locka till sig folk med en ny design?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-04-09 21:01

Jag är inte så insatt i detta med 2.0, men vad är detta?

http://youtube.com/watch?v=sOWzuvM9yt0

Ursprungligen av ShiBBan:

Jag är inte så insatt i detta med 2.0, men vad är detta?

http://youtube.com/watch?v=sOWzuvM9yt0

horribel fake.

  • Medlem
  • 2008-04-10 09:51

Hahahaha, rätt kul att folk faktiskt tror på detta, (kolla kommentarerna)

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-04-10 11:30

Idag senaste rykten ifrån: http://www.tgdaily.com/content/view/36865/145/

iPhone 3G som kommer på WWDC kommer behålla samma pris men också en något snyggare och tunnare design som är mindre plastig. (Ungefär 2.5mm tunnare)

  • Medlem
  • 2008-04-10 18:00

Det där kan vara mycket möjligt med man vet ju aldrig. Av mina erfarenheter med apple så har de konstigt nog alltid lyckats överraska mig Hör man att en ny ipod kommer och man gör rykten om designen så slutar det ändå alltid med att apple överträffar allt som har sagts utanför företaget.

  • Medlem
  • 2008-04-13 16:16

Det gör apple speciellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-02 14:49
  • Medlem
  • 2008-05-02 20:23
Ursprungligen av m1kke:

Oj, den där ser ju faktiskt riktig ut. Tycker dock den gamla modellen är snyggare, men vem vet this could be it...

Det är synd att det är omöjligt att säga om den är falsk eller riktig då ingen kan veta något om den Men aja, sånt får man väll leva med, det är bara att vänta och se. Även om det låter lika kul som att bli slagen med en baseball klubba i skrevet

Fin jämförelse?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-13 07:55
Ursprungligen av m1kke:

Next-gen iPhone spotted in the wild? - Engadget
kan det va?
snygg är den hur som helst.

Den gamla är faktiskt snyggare. Den ser lite ut som en tjock N95.

Ursprungligen av m1kke:

Next-gen iPhone spotted in the wild? - Engadget
kan det va?
snygg är den hur som helst.

Den svarta plasten ser väldigt repig ut, känns inte som Apple överhuvudtaget.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-02 22:42

Verkar också som att den kommer att komma i två-tre färger: svart, vit, och kanske röd.

Jag vill nog ha en svart ändå.

Den där ser helt klart hemmagjord ut. Kolla bara på baksidan hur repig den är. Nädå,...det dröjer nog innan vi får se en riktig V2. O:-)

Finns det förövrigt någon som helst anledning varför en fransk blog skulle ha tillgång till någon förhandsrelease?

  • Medlem
  • 2008-05-03 12:35
Ursprungligen av LaltroMondo:

Finns det förövrigt någon som helst anledning varför en fransk blog skulle ha tillgång till någon förhandsrelease?

Nej, det är nog det största som pekar på att bilden är fake..

Senast redigerat 2008-05-04 01:11
  • Medlem
  • 2008-05-03 01:38

Jo, hade nog också gått på svart,

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-13 11:18

Alla med normal IQ och hyfsad kunskap om teknik och design förstår att Iphonens design är som den är och den kan inte stöpas om. Endast små, små förändrindar kan väntas (hörn, färg, lister, tjocklek, etc).
Skärmen sätter reglerna.

Tänk skateboard.

Ursprungligen av mjg:

Alla med normal IQ och hyfsad kunskap om teknik och design förstår att Iphonens design är som den är och den kan inte stöpas om. Endast små, små förändrindar kan väntas (hörn, färg, lister, tjocklek, etc).
Skärmen sätter reglerna.

Tänk skateboard.

Inte kan stöpas om?
Vad exakt bygger du det på?
Sist jag kollade så är apple tvärtom innovativa när det gäller designen och kan mycket väl tänka sig att ändra... Tänk Imac, tänk Ibook-->macbook, tänd Ipod-mini-->Ipod-nano!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-14 00:05
Ursprungligen av PeeMaN:

Inte kan stöpas om?
Vad exakt bygger du det på?

Normal IQ och hyfsad kunskap om teknik och design.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-14 01:00
Ursprungligen av PeeMaN:

tänk Ibook-->macbook, tänd Ipod-mini-->Ipod-nano!

Tänk en gråvit liten laptop -> helvit liten laptop som även finns i svart?

Tänk tjock iPod -> mindre iPod?

Du kanske var ironisk nu?

Ursprungligen av boris91:

Tänk en gråvit liten laptop -> helvit liten laptop som även finns i svart?

Tänk tjock iPod -> mindre iPod?

Du kanske var ironisk nu?

Inte för fem öre. Du kan inte påstå att det inte skett radikala förändringar i designen på de produkterna... Om du vill ha ett ännu nyare exempel - Nano gen2 -->Nano gen3!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-14 20:28
Ursprungligen av PeeMaN:

Inte för fem öre. Du kan inte påstå att det inte skett radikala förändringar i designen på de produkterna... Om du vill ha ett ännu nyare exempel - Nano gen2 -->Nano gen3!

Den ena är tjock och lång och den andra är tunn och bred. Radikalt my ass.

Ursprungligen av boris91:

Den ena är tjock och lång och den andra är tunn och bred. Radikalt my ass.

Den ena är lång, smal och saknar ett snyggt interface.
Den andra är tunn, har större skärm, kan spela film, har coverflow och mycket mer finesser... Vi pratade om utformningen. Och är inte Nano 2-gen till 3-gen en stor förändring i både form och mjukvara så har du nog inte ägt någon av dessa. Jag har ägt båda!

  • Medlem
  • 2008-05-15 19:57
Ursprungligen av PeeMaN:

Inte för fem öre. Du kan inte påstå att det inte skett radikala förändringar i designen på de produkterna... Om du vill ha ett ännu nyare exempel - Nano gen2 -->Nano gen3!

Måste säga att jag håller med boris när det gäller detta alltså... Även om apple i vissa fall har kommit med radikala deigner, då tänker jag mest på den första imacen till den senare.. Men på sista tiden kan jag inte påstå att jag har sätt något sådant.. Dessutom nano gen2 -> g3 är so boris sade lång, tjock till kort, bred... inget mer än så egentligen.. Dessutom, som någon annan sa i denna tråd, vad har egentligen mjukvaran med designen att göra?

En till sak, är inte jag lite ute och cyklar nu, off topic??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-14 15:09
Ursprungligen av mjg:

Alla med normal IQ och hyfsad kunskap om teknik och design förstår att Iphonens design är som den är och den kan inte stöpas om. Endast små, små förändrindar kan väntas (hörn, färg, lister, tjocklek, etc).
Skärmen sätter reglerna.

Tänk skateboard.

Jag håller med dig. Apples produkter är oftast väldigt minimalistiska i sin utformning och företaget lägger största vikt på enkelhet och en stilren design. Att göra iPhonen's utformning så mycket enklare är för mig nästintill omöjligt. Jag skulle kunna tänka mig mindre ändringar som är beskrivna här ovan. Även färgvariationer. Men jag förväntar mig ingen större ändring inför den kommande generationens iPhone.

Men hurvida ens intelligenskvot skulle vara paralellt till ens förmåga att se hur nästa iPhone kommer se ut har jag tämligen svårt att se.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-13 23:27

Skärmen blir inte mindre. Punkt. Vad har du då tänkt att stöpa om där? Volymknapparna?

Det ser mer ut som en LG Viewty. Hyperfejk.

  • Medlem
  • 2008-05-14 00:52

Som sagt, skärmen blir inte mindre, vilket betyder att man blir väldigt begränsad när det gäller design, kanske olika färger eller som någon sa, en rundad kant eller två, eller material (högst otroligt), kanske blir den smalare, men mer än så, tror jag inte..

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-14 15:30

Det enda jag kan tänka mig är att dom låter hela ytan täckas av glas - med ett litet hål för högtalaren. "Knappen" skulle då vara dold under glaset. Om man tittar nära så kan en lätt etsad cirkel på glaset visa var knappen är. På avstånd så är alltså hela luren en glasskiva på "framsidan". Baksidan kan vara svart, vit, vinröd, gyllengul eller mörkgrön. Matta färger.
Hörnens gradering (kantigt/rundat) följer rådande trend (den svänger fram och tillbaka i perioder). Alla ev. lister/kanter (som ofta har monteringtekniska orsaker) är svrta eller komplementfärger till baksidans färg.

Detta är vad som Ive's håller på med. :-). Jag känner det på mig.

Ursprungligen av mjg:

Det enda jag kan tänka mig är att dom låter hela ytan täckas av glas - med ett litet hål för högtalaren. "Knappen" skulle då vara dold under glaset. Om man tittar nära så kan en lätt etsad cirkel på glaset visa var knappen är. På avstånd så är alltså hela luren en glasskiva på "framsidan". Baksidan kan vara svart, vit, vinröd, gyllengul eller mörkgrön. Matta färger.
Hörnens gradering (kantigt/rundat) följer rådande trend (den svänger fram och tillbaka i perioder). Alla ev. lister/kanter (som ofta har monteringtekniska orsaker) är svrta eller komplementfärger till baksidans färg.

Detta är vad som Ive's håller på med. :-). Jag känner det på mig.

Låter som en mycket fin iPhone.

Men jag tror inte på så många färger. Kanske svart och vitt, inte fler.

Bevaka tråden