Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla iPod touch-ägare som väntar på 2.0-uppdateringen...

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 15:59
Ursprungligen av Luken:

Hoppas på att få den idag.. Btw, måste man ha uppdaterat till 1.1.4 för att man ska kunna installera 2.0?

Nej, jag har inte 1.1.4 och får upp 2.0 i iTunes ändå. Problemet är bara att 2.0-filen inte verkar finnas i iTunes bibliotek än.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 16:15

direkt länk?

OBS! iPod Touch uppdateringen är inte gratis, länk borttagen.

Senast redigerat 2008-07-20 13:21
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 16:18

Är den riktig då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 16:32
Ursprungligen av Luken:

Är den riktig då?

Den har ungefär samma storlek som 2.0 för iPhone men det tar en evinnerlig lång tid att ladda ner så jag hoppas på att det funkar "på riktigt" och snabbt i iTunes snart.

Kollar man på länken så kommer den från "content.info.apple.com" så så långt verkar det stämma men om det sen är den version som blev "golden" är ju en annan femma...

Jag satsar på en öl nu så får vi hoppas allt funkar efter det...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 16:26

vet ej...verkar som några fått den att funka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 16:38

Det funkar säkert, men jag tror nästan det är en beta.. Tyvärr=/ Vill inte låta negativ, men jag befarar detta.. Tror jag håller mig tills den kommer på "riktigt"..

Ursprungligen av Luken:

Det funkar säkert, men jag tror nästan det är en beta.. Tyvärr=/ Vill inte låta negativ, men jag befarar detta.. Tror jag håller mig tills den kommer på "riktigt"..

Samma buildnummer som skarpa för iPhone och dagens datum i länken så varför skulle det vara beta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 16:43
Ursprungligen av Rickard A:

Samma buildnummer som skarpa för iPhone och dagens datum i länken så varför skulle det vara beta?

Sant.. Man kanske skulle ge den en chans? Ifall det blir fel, är det väl bara att återställa:P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 16:40

20 minuter kvar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 16:45

Läste precis att man inte kan använda appstore i itunes med den uppdateringen...

Har dom inte uppdaterat Apple - iPod touch
Nu finns det med en iTunes länk till uppdateringen...

Ursprungligen av Luken:

Läste precis att man inte kan använda appstore i itunes med den uppdateringen...

Det går så fint så.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-11 17:22

nån som fått länken att funka? funkar inte hos mig sen har inte min itunes sagt att det finns en ny uppdatering heller.

hört lite rykte om att man ska ta en backup på allt först innan man uppdaterar i och med att det e en så omfattande uppdatering.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-11 17:27

nu kom det upp men jag får upp en popupruta med messet: "Vi kunde inte utföra din iTunes Sotre-begäran. iTunes Store är inte tillgänglig för tillfället. Försök igen senare."

Ja, samma för mig som för macki81, får hoppas Apple får ihop sin akt snart.

Vad kommer uppgraderingen att kosta?

Bra fråga, det har jag inte sett någonstans, någon som vet?

  • Medlem
  • 2008-07-11 18:23
Ursprungligen av William WM:

Vilken växelkurs använder du? $9.95 lär väl hamna runt 65:- ?

Ursprungligen av Ljung:

Vilken växelkurs använder du? $9.95 lär väl hamna runt 65:- ?

Apples växelkurs...

Det står att den kostar 75:- på Apples hemsida, dock får jag inte hem den ännu

//johan

Öhh, nu försvann möjligheten att försöka få ned 2.0, nu får jag meddelande om att min iPod touch har senaste programvaran (1.1.4)... Fler med samma symptom?

Ursprungligen av William WM:

Öhh, nu försvann möjligheten att försöka få ned 2.0, nu får jag meddelande om att min iPod touch har senaste programvaran (1.1.4)... Fler med samma symptom?

Typ alla skulle jag tro.

  • Oregistrerad
  • 2008-07-11 19:17

Tror ni det är överbelastning eller att det är något fel på deras servrar eller själva uppdateringen?

Har en jailbreakad touch 1.1.4. Någon som vet hur jag enklast sparar "hem" Bokmärken/Kontakter/Anteckningar?
Tänkte rensa touchen och install 2.0 när den kommer. Köra normalt ett tag...

Jag tror det är ett flitigt tryckande på "leta efter uppdatering" knappen från alla håll i världen just nu. Tråkigt att servern är nere...

Hmmm...

Otroligt irriterande att man inte kan uppgradera sin Touch!! Är det överbelastat på Apples servrar?

Man är ju enormt sugen att få prova 2.0-programvaran, eller hur?

Ja, jätteirriterande, det är en mänsklig rättighet att få uppgradera min iPod touch till 2.0!!!

Skämt och sido så är det lite surt allt, får väl göra annat en fredagkväll än att pilla på min iPod...

Nu har jag gått hela dagen och klickat på "leta efter uppdatering". Kommer det att ske idag?

/Uppgiven. (eller börjar att bli)

Jag orkade inte vänta på att iTunes skulle låta mig ladda ner uppdateringen utan drog ner den direkt från en av länkarna ovan istället. Det tog visserligen 3 timmar och 15 minuter att ladda hem filen men nu kör min iPod touch firmware 2.0 och det verkar faktiskt lira fint. Drog precis hem Remote från App Store direkt från iPod:en och det gick hur bra som helst.

Your mileage may vary...

Verkar dock vara något problem med att få YouTube att fungera. Nåja, det var mest av nyfikenhet jag drog in denna firmware. Jag lär återställa den och dra in 2.0 på det officiella sättet när väl Apple får ordning på grejerna.

Senast redigerat 2008-07-11 20:45

Nu kom erbjudandet om 2.0 uppdateringen tillbaka till iTunes Store, får se när det går att ladda ned den på riktigt.

"Jag vill veta mer" klick klick klick

Bevaka tråden