Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla iPod touch-ägare som väntar på 2.0-uppdateringen...

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-07-11 20:51
Ursprungligen av William WM:

"Jag vill veta mer" klick klick klick

Det är väl det som är problemet?! 827 564 personer över hela världen som frenetiskt klickar och därmed sänker apples servrar

Ja ja, jag klickar också...

Bra! Jag tror vi kan klicka oss lyckliga! *klick* *klick* *klick*

Nu säger iTunes att 1.1.4 är senaste versionen igen.

klick klick klicketiklick.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 21:34

Jag tröttnade på klick-klicket... Testade nedladdningen från länken som nämnts tidigare. Så här ser det ut nu: Det verkar funka...

Återkommer när jag testat mer...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-07-11 21:37

Japp den funkar kanon för mig med

Ni som laddat hem vid sidan om iTunes, hur funkar det när uppdateringen kostar pengar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 22:17
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Ni som laddat hem vid sidan om iTunes, hur funkar det när uppdateringen kostar pengar?

Jag vet inte ännu. Det verkar funka men nu ska 16 GB musik, film etc synkas så det kommer ta sin tid.

Det verkar som om den här filen är den man får efter man betalat. Det är som om man kommit in sent i nedladdningskedet helt enkelt. Man måste trixa lite för att få det att funka men fungerar...

Fatta mig rätt, jag betalar gärna för den här uppdateringen och kommer att göra det när allt funkar men just nu vill jag bara testa...

Efter en ominstallation av 2.0 fungerar även YouTube för mig. Jag tänkte först att nu var det färdiglekt och skulle backa tillbaks till 1.1.2 (som jag hade sparat på fil) men nergraderingen gick inget vidare. Provade även med 1.1.1 men inte heller den gick att nergradera till via iTunes 7.7. Så jag drog in 2.0 igen istället.

Jag tröttnade jag också (på att vänta...)! Drog ner 2.0-filen och körde in i min Touch - fungerar klockrent!
Man kan fråga sig varför inte Itunes och Apple inte kan få till det till detta datum (som varit så hajpat...)

Den här uppdateringen känns väldigt "pc" Har det någonsin varit lika krångligt med andra uppdateringar? Inte vad jag kommer ihåg och då har jag ända haft en mac sedan 95. Eller är det helt enkelt allt för många som försöker att uppdatera samtidigt?

Ursprungligen av Mattias F:

Den här uppdateringen känns väldigt "pc" Har det någonsin varit lika krångligt med andra uppdateringar? Inte vad jag kommer ihåg och då har jag ända haft en mac sedan 95. Eller är det helt enkelt allt för många som försöker att uppdatera samtidigt?

Apple klarar inte av anstormningen enligt apple support rapporterat av pc world. Ej officiellt dock.

Today @ PC World iTunes Store "Unavailable": This iPod Touch Owner is Stuck in Update Limbo

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-12 00:19

Helt otroligt att de inte släppte denna uppdatering för en vecka sedan. : /

Tre olika grupper som frenetiskt försökt fixa sina prylar i iTunes hela dagen:

- Vi Touch-ägare som vill ha 2.0.
- Alla iPhone G1 som vill ha 2.0.
- Alla iPhone 3G som vill att deras mobiler ska aktiveras.

Bra jobbat Apple.

Drog också ner filen och uppdaterade min iTouch - fungerar klockrent med både Exchange och AppStore

VARFÖR!!!??? kan inte Apple gå ut och förklara problemet med uppdateringen? Om dom nu är så duktiga på marknadsföring och PR så tycker jag att detta är ett riktigt slarvfel. Visst kan det ses som ett litet problem, Men helt uppenbart är vi ju rätt många runt om i världen som är tillräckligt sugna, positiva och appelvänliga för att sitta och trycka på våra uppdateringsknappar om och om igen. För mig skulle det räcka med ett enkelt: Sorry, we have a problem. Please, come back tomorrow. Eller vad tycker ni?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-12 01:11

Håller med till 100 %.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-12 01:40

nån som fått det att funka? trycker man "Jag vill veta mer" så händer det inget! ööh

Nu har jag testat 2.0 på min Ipod Touch någon timme. Allt fungerar perfekt! Synd att man skulle vara tvungen att "slippa" betala till Apple för denna uppgradering...

Köpte även musikprogrammet "Band" för 75 kronor - skitroligt att leka med!

Den enda STORA besvikelsen jag har om 2.0 är:

1. Fortfarande inget klippa&klistra med text (uselt)
2. Inget ÅÄÖ direkt på det sk. svenska tangentbordet (hade hoppas på att det skulle se ut som när min Touch var jailbreakad och hade ett sådant fungerande och lättanvänt tangentbord)...
3. Google Maps - hade hoppas på att man skulle kunna spara rutter lokalt samt att att göra rutter med möjlighet att styra resan med "via" som på vanliga GPS:er...Synd...

Annars känns det stabilt och faktiskt snabbare än 1.14 som låg i tidigare på Touchen.

Hur gjorde du för att lägga in "fulversionen"?
/Uppgiven och övertänd

"Fulversionen" laddades snabbt hem (från länken i tidigare inlägg - numera snabb mirror-länk).

När den var hemma så höll jag in shift och klickade på uppgradera i Itunes v.7.7
Då kommer det upp en filväljare - vält fil - vänta - KLART!

Enkelt!

Laddar 2.0-uppgraderingen från iTunes nu!

Japp, nu verkar det funka. Vet inte om det hade någon inverkan, men jag gjorde en reset via iTunes. Då fick jag upp uppgraderingssidan och kunde köpa uppgraderingen.

Jag tror helt enkelt att de problem Apple hade igår är löst. Undrar om denna uppdatering är samma fil som laddades flitigt utanför iTunes?

Jag har inte stött på några problem än.

Jag gav upp igår, laddar ned den idag istället via iTunes - funkade klockrent idag.

Härligt med alla goa apps till touchen!!

fortfarande irriterande att man inte har ÅÄÖ längre på tangentbordet!!

Saknar dessutom ganska många program från jailbreak-1.14-installationen...

Annars känns det ju stabilt.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-07-12 09:38

Jag köpte ett program på 1.1.4

Touchpad Pro

och detta Touchpad Pro: Touchpad Pro > ScreenView

Hur fasiken ska jag göra nu då? Programmen kostade mig i alla fall 250 kr tillsammans..

Men 2.0 var mycket mer lik iphone i svarstid. Inte alls lika seg som tidigare..

Ursprungligen av Patrikg:

Touchpad Pro

och detta Touchpad Pro: Touchpad Pro > ScreenView

Hur fasiken ska jag göra nu då? Programmen kostade mig i alla fall 250 kr tillsammans..

Men 2.0 var mycket mer lik iphone i svarstid. Inte alls lika seg som tidigare..

Varför fråga både här och starta en egen tråd?
http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/246745-h-nder-med-program-betalat-f-r-under-1-1-4-a.html

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-07-12 10:28
Ursprungligen av Rickard A:

Annars hade inte du fått skriva ditt inlägg

kom på att tråden kanske gjorde sig bättre i det andra forumet anpassat för program och spel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-12 10:06

Nu när vi alla äntligen har 2.0 - vilka bra program och spel har ni laddat ner/köpt? Vi kan väl tipsa varandra om guldkornen...

Ursprungligen av rk:

Nu när vi alla äntligen har 2.0 - vilka bra program och spel har ni laddat ner/köpt? Vi kan väl tipsa varandra om guldkornen...

Jag har köpt BAND samt TRISM (till kära sambon...)

Önskar att Simplify Media samt Touchpad Pro blev klart snart för AppStore...

Bevaka tråden