Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 12:29
Ursprungligen av Garrincha:

Robo-X, har du lust att förklara lite mer ingående hur man gör detta med att byta ägare osv!? Just nu försöker jag göra detta från Cyberduck men jag förstår inte hur?

MVH
G

Det går tyvärr inte att göra i cyberduck. Du måste öppna terminalen och sen köra kommandot som jag skrev tidigare.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 12:33
Ursprungligen av Robo-X:

Det går tyvärr inte att göra i cyberduck. Du måste öppna terminalen och sen köra kommandot som jag skrev tidigare.

//Rob

Jag kör Mobile Terminal och skriver in kommandot du skrev tidigare. Får tillbaka "Operation not permitted" :S
Några tips?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-20 12:46
Ursprungligen av teehoon:

Jag kör Mobile Terminal och skriver in kommandot du skrev tidigare. Får tillbaka "Operation not permitted" :S
Några tips?

Installera OpenSSH i Cydia och sen SSH:a in till telefonen via terminalen på datorn.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-20 12:15

Manualen till Pwnage för Phone 2.0, kan vi få den..!

Vad det verkar har några, bland andra Rossifumi, som lyckats installera 2.0 på på den "gamla" iPhonen.

Har tagit hem programmet men känner mig ganska osäker på hur det ska hanteras.
Ska man t ex datera upp telefonen i iTunes först och sedan gå på med programmet.

En steg-för-steg-manual skulle vara väldigt trevlig så här till söndag lunch.

alda99: Pwnage 2.0 Guide - iPhone News & Review är nog vad du söker, går inte att misslyckas om du följer guiden, dessutom är programmet i sig VÄLDIGT enkelt att hantera, grymt jobb har dom gjort!

Ursprungligen av mmaarrttiinn:

alda99: Pwnage 2.0 Guide - iPhone News & Review är nog vad du söker, går inte att misslyckas om du följer guiden, dessutom är programmet i sig VÄLDIGT enkelt att hantera, grymt jobb har dom gjort!

Följer det där men får inte hem ngt som funkar på steg 5
Step 5: Grab a pre-created IPSW Made with PWNAGE 2.0 Mac. If you dont have one made you can grab one here: http://thepiratebay.org/tor/4305453/iThor__s_iPhone_2.0_Custom_Firmware_Vanilla_(5A347 )

Hur gör jag då funkar det för er? Jag laddar hem den å jag ser den men hittar den inte sen vid steg7

Step 7: In iTunes Shif+Click the Restore button and find your custom IPSW Firmware file

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-20 12:23

mm...: Tack.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-20 12:48

Fastnade på en punkt och vågar inte fortsätta utan hjälp. "Hold the alt/option button and press Restore" - vilken knapp är options-knappe på en mac? Andra gången jag använder en...

Ursprungligen av wckd:

Fastnade på en punkt och vågar inte fortsätta utan hjälp. "Hold the alt/option button and press Restore" - vilken knapp är options-knappe på en mac? Andra gången jag använder en...

den mellan ctrl och äpple, det står alt på den.

När man ansluter till iTunes så står det att det finns en uppdatering tillgänglig för operatörsinställningarna! Är det riskfritt att hämta den? Jag har en 2G som jag precis Pwanat till 2.0.

Ursprungligen av Garrincha:

När man ansluter till iTunes så står det att det finns en uppdatering tillgänglig för operatörsinställningarna! Är det riskfritt att hämta den? Jag har en 2G som jag precis Pwanat till 2.0.

det var det för mig iaf. Tröttnade på rutan när den dök upp andra gången och installerade då den

Kanske är en korkad fråga men kastar ut den ändå.

Kan man köra Appstore genom denna eller funkar inte det?

Ursprungligen av draags:

Kanske är en korkad fråga men kastar ut den ändå.

Kan man köra Appstore genom denna eller funkar inte det?

Japp, det går utmärkt.

Ursprungligen av Shamrock:

Japp, det går utmärkt.

Låter lovande.

En fråga som kanske inte helt är gällande tråden är om jag nu köper program från appstore till min nuvarande iPhone kan jag då få in dom till min kommande 3G telefon eller måste jag köpa programmen igen?

Ber om ursäkt om frågan ligger fel eller är urbota korkad.

Ursprungligen av draags:

Låter lovande.

En fråga som kanske inte helt är gällande tråden är om jag nu köper program från appstore till min nuvarande iPhone kan jag då få in dom till min kommande 3G telefon eller måste jag köpa programmen igen?

Ber om ursäkt om frågan ligger fel eller är urbota korkad.

Ja det var en dum fråga eftersom det självklart fungerar perfekt.

draags: funkar perfekt!

Och till alla som har frågor om själva tillvägagångssättet och hur man använder Pwnage, som jag skrev tidigare se här: Pwnage 2.0 Guide - iPhone News & Review

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-20 14:22

Är helt ny med det här Pwnandet så jag är lite osäker i hur det går till. Har en 1.1.2 iphone som jag ziphonade och har hållit mig till den versionen sa jag kan knappt vänta tills min iphone är 2.0.

Är lite osäker vilken metod jag ska använda mig av. I den ena, som är länkad till här i tråden, gör man en restore till 2.0 innan och installerar sedan om 2.0 fast med Pwn. Men där pwnar man på det enkla sättet utan några vidare inställningar.
Den andra guiden är på iClarified där man pwnar på det avancerade sättet och gör en del obegripliga inställningar, men en del enligt mig viktiga, som att slippa få en ananas istället för ett äpple när ens iphone startar.

Är lite förvirrad, lyckligtvis är jag i sommarstugan just nu och imacen som iphonen är syncad med är hemma i malmö, så jag får vänta till på tisdag då jag åker ner och fixar lite grejjer. Bla. iphonen. Så jag har både idag och imorgon på mig att lära mig hur det hela går till.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 14:29
Ursprungligen av Fjonk:

Är helt ny med det här Pwnandet så jag är lite osäker i hur det går till. Har en 1.1.2 iphone som jag ziphonade och har hållit mig till den versionen sa jag kan knappt vänta tills min iphone är 2.0.

Är lite osäker vilken metod jag ska använda mig av. I den ena, som är länkad till här i tråden, gör man en restore till 2.0 innan och installerar sedan om 2.0 fast med Pwn. Men där pwnar man på det enkla sättet utan några vidare inställningar.
Den andra guiden är på iClarified där man pwnar på det avancerade sättet och gör en del obegripliga inställningar, men en del enligt mig viktiga, som att slippa få en ananas istället för ett äpple när ens iphone startar.

Är lite förvirrad, lyckligtvis är jag i sommarstugan just nu och imacen som iphonen är syncad med är hemma i malmö, så jag får vänta till på tisdag då jag åker ner och fixar lite grejjer. Bla. iphonen. Så jag har både idag och imorgon på mig att lära mig hur det hela går till.

Jag uppgraderade precis till 2.0 från 1.1.1 (ziphonad tror jag).
Skapade filen i advanced mode i Pwnage och sedan bara restore med alt nedtryckt i iTunes... funkar finfint

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-20 14:33
Ursprungligen av kainen:

Jag uppgraderade precis till 2.0 från 1.1.1 (ziphonad tror jag).
Skapade filen i advanced mode i Pwnage och sedan bara restore med alt nedtryckt i iTunes... funkar finfint

Låter bra! Måste man synkronisera iPhonen igen efter restoren?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 14:40
Ursprungligen av Fjonk:

Låter bra! Måste man synkronisera iPhonen igen efter restoren?

Allting försvinner.

Om du vill kan du innan du återställer telefonen göra en backup av den genom att högerklicka på den i iTunes
Däremot måste all musik och filmer syncas dit igen från datorn.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 14:43

När jag kommer till frågan om telefonen har blivit Pwanad förut och svara nej så får jag upp "U have failed, u want get zune". Vad är detta? Varför? Telefonen är kopplad till datorn via USB. Enligt guiden (ref ovan) så skall man få upp en ruta som säger att man skall stänga av tel osv. Icke så för mig. Ngn som har haft samma problem och löst det?

Hakan

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 15:46
Ursprungligen av Aldrin:

När jag kommer till frågan om telefonen har blivit Pwanad förut och svara nej så får jag upp "U have failed, u want get zune". Vad är detta? Varför? Telefonen är kopplad till datorn via USB. Enligt guiden (ref ovan) så skall man få upp en ruta som säger att man skall stänga av tel osv. Icke så för mig. Ngn som har haft samma problem och löst det?

Hakan

Upptäcke att om man lägger in en mapp med namn "Device Support" under kallesvensson/Bibliotek/iTunes så kommer man vidare i programmet och man blir uppmanad att stänga av tel osv.

Jag hade tidigare kollat Mac HD/Bibliotek/iTunes och där fanns det en mapp med detta namn och jag trodde då att jag hade allt ordnat i enlighet med instruk på Pwage bloggsida, men det hade jag inte.

Tyvärr så kommer jag ändock inte in i DFU läget pga av whatever.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-20 14:46

Fan, jag har problem.

ISPW:n är skapad. Skulle sedan sätta telefonen i DFU mode, pwnagetool visade inte guiden "stäng av telefonen...osv" utan det stod direkt FAILED eller nått. Jaja tänkte jag, jag vet ju hur man gör.. så höll in båda 10 sek, sen home 10 sek. Itunes reagerade och sa att den var i rätt läge. När jag sedan ALT-klickar och väljer mitt custom FW får jag felet "Ett okänt fel uppstod (1600)" efter att det extraherat programvaran..

Telefonen går inte att använda heller - den är som sagt i DFU eller vad det heter. Ska pillra lite mer, men hjälp gärna om ni kan

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-20 14:51
Ursprungligen av wckd:

Fan, jag har problem.

ISPW:n är skapad. Skulle sedan sätta telefonen i DFU mode, pwnagetool visade inte guiden "stäng av telefonen...osv" utan det stod direkt FAILED eller nått. Jaja tänkte jag, jag vet ju hur man gör.. så höll in båda 10 sek, sen home 10 sek. Itunes reagerade och sa att den var i rätt läge. När jag sedan ALT-klickar och väljer mitt custom FW får jag felet "Ett okänt fel uppstod (1600)" efter att det extraherat programvaran..

Telefonen går inte att använda heller - den är som sagt i DFU eller vad det heter. Ska pillra lite mer, men hjälp gärna om ni kan

Ja då är vi två. Jag är i precis samma sits som du är. Jag har min telefon i DFU mode nu. Men hur stänger man av telefonen när man är i detta läget, om det går borde man ju kunna köra allt från början igen, eller?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-20 15:00
Ursprungligen av Kemppe:

Ja då är vi två. Jag är i precis samma sits som du är. Jag har min telefon i DFU mode nu. Men hur stänger man av telefonen när man är i detta läget, om det går borde man ju kunna köra allt från början igen, eller?

Skulle också vilja veta detta. En variant kanske är att återställa vanligt till 2.0 och sedan köra igen?

Vågar dock inte testa innan någon lite mer insatt gett mig klartecken. Så avvakta du med går ut i solen ett tag..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-20 15:49
Ursprungligen av wckd:

Skulle också vilja veta detta. En variant kanske är att återställa vanligt till 2.0 och sedan köra igen?

Vågar dock inte testa innan någon lite mer insatt gett mig klartecken. Så avvakta du med går ut i solen ett tag..

Jag höll inne power-knappen och home-knappen till telefonen vaknade, det tog några sekunder. Jag verkade komma ur UFD-mode iallafall. Jag körde om PwnageTool och denna gången gick det bra. Kör in den byggde firmware:en nu, får hoppas att detta fungerar nu.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-20 16:50
Ursprungligen av Kemppe:

Jag höll inne power-knappen och home-knappen till telefonen vaknade, det tog några sekunder. Jag verkade komma ur UFD-mode iallafall. Jag körde om PwnageTool och denna gången gick det bra. Kör in den byggde firmware:en nu, får hoppas att detta fungerar nu.

Hur gick det för dig?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-20 22:07
Ursprungligen av wckd:

Hur gick det för dig?

Det gick bra andra gången jag körde. Vet inte varför det gick snett första gången. Nu kör jag 2.0 iallafall och allt har fungerat bra så här långt.

Hoppas det har löst sig för dig också!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 16:55
Ursprungligen av wckd:

Skulle också vilja veta detta. En variant kanske är att återställa vanligt till 2.0 och sedan köra igen?

Hade samma problem. Återställde till 2.0 och körde från början. Fungerade fint.

Bevaka tråden