Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 18:01
Ursprungligen av play_bass:

Ok, och du kan inte ringa med den nu? det käns lite som att man skulle vänta några dar innan man började med det här men det är ju lite sent nu.....

Det är "carrier settings" som jag inte lyckas få in på telefonen. Men jag är inte orolig - man kan ju alltid återställa till orginal firmware.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 18:12
Ursprungligen av kia2:

Det är "carrier settings" som jag inte lyckas få in på telefonen. Men jag är inte orolig - man kan ju alltid återställa till orginal firmware.

Sådär. Felet var precis som jag trodde. Man måste välja bort "Activate the phone" under "General" i PwnageTool. Detta gäller givetvis endast om man har iPhone 3G med Telia. Detta framgår inte i någon guide, så det kan vara värt att notera.

kia2
Du har inte läst att det inte går att aktivera va iPhone 3G? Lite bråttom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 18:12
Ursprungligen av generuss:

kia2
Du har inte läst att det inte går att aktivera va iPhone 3G? Lite bråttom?

Klart jag kan. Med Telia. Du syftar på upplåsning. Det kan man inte göra med iPhone 3G.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-20 18:11

det är en sak jag inte riktigt fattar, om man hamnar i "I haz fail" när man ska sätta telefonen i DFU-läge, måste man då börja om med hela proceduren, trots att en custom_restore-fil redan är skapad? Jag må vara dum/blind, men jag kan inte hitta det. Någon som vet?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-20 18:25

Tipsar om en riktigt fin guide som Robo-X gjort:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247371-pwnage-tool-2-0-guide.html

Någon som har tele2 och 2g iPhone som niu har uppdaterat till 2.0?

Vad kör ni för mailinställningar? Kan inte längre ta emot mail på gprs.. Står att jag inte har något data-abbonemang eller liknande..

Sen...kan man göra egna ringsignaler med något app?

  • Medlem
  • Ystad
  • 2008-07-20 18:43

Jag uppdaterade nyss Cydia Installer via uppdateringen och nu startar den inte mer. Först stod det att den skulle omorganisera lite. Jag provade ett par gånger och nu startar den inte alls. bara blippar till. Någon annan som råkat ut för detta?

"new carrier settings".... Ska man ta och ladda hem och installera eller hålla sig borta från detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 18:48
Ursprungligen av PeeMaN:

"new carrier settings".... Ska man ta och ladda hem och installera eller hålla sig borta från detta?

Har du iPhone 3G: svaret är ja - ladda hem
Har du gammal iPhone så kommer du (även om du försöker) inte att kunna ladda hem. du kommer att få felmeddelande

Ursprungligen av kia2:

Har du iPhone 3G: svaret är ja - ladda hem
Har du gammal iPhone så kommer du (även om du försöker) inte att kunna ladda hem. du kommer att få felmeddelande

Funkade för mig, kanske för att jag har Telia?

Ursprungligen av kia2:

Har du iPhone 3G: svaret är ja - ladda hem
Har du gammal iPhone så kommer du (även om du försöker) inte att kunna ladda hem. du kommer att få felmeddelande

Jag fick felmeddelande första gången jag vill köra in uppdateringen på min 2G, men andra gången så stod det något i stil med "Installationen lyckades" så det går installera även på äldre, men vad den gör jag har ingen aning om.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-20 18:48
Ursprungligen av PeeMaN:

"new carrier settings".... Ska man ta och ladda hem och installera eller hålla sig borta från detta?

99.se - Visa inlägg - PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Och korsposta helst inte frågor tack.

Ursprungligen av Jetwash:

Haha, förlåt. Jag blev lite väl uppspelt :cool::cool:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-20 19:04

Har ändrat operatörsnamnet på min telefon, följer det med till 2.0 eller måste jag göra om det? Det går väl inte att göra om eftersom programmet som jag använde finns för högst 1.1.4. :/ Vill INTE att det ska börja så S COMVIQ helt plötsligt... >_<

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 19:08
Ursprungligen av Fjonk:

Har ändrat operatörsnamnet på min telefon, följer det med till 2.0 eller måste jag göra om det? Det går väl inte att göra om eftersom programmet som jag använde finns för högst 1.1.4. :/ Vill INTE att det ska börja så S COMVIQ helt plötsligt... >_<

Det följer med backupen. Om du återställer backupen så följer namnet med. Om du vill göra om namnet så måste du göra det INNAN du uppgraderar till 2.0.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-20 19:14
Ursprungligen av kia2:

Det följer med backupen. Om du återställer backupen så följer namnet med. Om du vill göra om namnet så måste du göra det INNAN du uppgraderar till 2.0.

Aiight! Har att det står TELE2 nu och det kommer jag låta det stå så långe jag har kvar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 19:45

Återställa till original...

Det enda aber jag har med att jailbreaka min nya fina lur är:
Kan jag återställa den till 'original' så att jag kan få support&service från apple i händelse av problem?

Jag misstänker nämligen att garantin inte gäller speciellt mycket om man jailbreakar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 19:48
Ursprungligen av shadoe:

Det enda aber jag har med att jailbreaka min nya fina lur är:
Kan jag återställa den till 'original' så att jag kan få support&service från apple i händelse av problem?

Jag misstänker nämligen att garantin inte gäller speciellt mycket om man jailbreakar

Javisst. Klicka bara på "Återställ" i iTunes så får du fabriksinställningarna.

En bra bit på väg

Jag har nu kört PwnageTool och lagt min iphone i DFU mode. När jag sedan ska uppdatera telefonen med den modifierade firmware kommer en dialogruta fram i Itunes som frågar

"Itunes måste kontakta iPodprogramuppdateringsservern fö att kunna identifiera den här enheten. Aktivera automatisk sökning efter uppdateringar genom att gå till fliken allmänt i Itunes-inställningarna och slå på 'Sök efter uppdateringar automatiskt"

Sedan två knappar "avbryt" och "Leta".

Ska jag låta itunes leta eler ska jag avbryta?

/Henrik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 19:54
Ursprungligen av beamsteel:

Sedan två knappar "avbryt" och "Leta".

Ska jag låta itunes leta eler ska jag avbryta?

/Henrik

Tryck på leta, det är lugnt.

Fast i 2.0!
Jag har uppdaterat till 2.0 med hjälp av instruktionen som finns här på min pc på min iPhone (inte 3G) och nu när den är ihoppkoplad med itunes så vill den aktivera med at&t där är jag fast. Hur kommer jag vidare? jag har möjlighet att låna en mac senare i veckan är det bättre? vad finns det för alternativ?

2.0 Upplåsning funkar till WIndows!

Här finns det en Guide för hur man ska göra för att få in 2.0 i sin iPhones med Windows.

iPhone4World

Snabbt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 21:09
Ursprungligen av generuss:

Här finns det en Guide för hur man ska göra för att få in 2.0 i sin iPhones med Windows.

iPhone4World

Snabbt!

Någon som kan bekräfta att denna guide funkar? Vill inte riskera att göra illa min lilla älskling.

Ursprungligen av generuss:

Här finns det en Guide för hur man ska göra för att få in 2.0 i sin iPhones med Windows.

iPhone4World

Snabbt!

Jo, jag vet men vart ska jag börja då?
tex Step 2: Install BootNeuter (Available Via Installer).
Jag kommer ju inte in i telefonen hur kan jag då göra ngt i Installer?

Har du gjort enligt den där på en pc?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 14:47
Ursprungligen av play_bass:

Jo, jag vet men vart ska jag börja då?
tex Step 2: Install BootNeuter (Available Via Installer).
Jag kommer ju inte in i telefonen hur kan jag då göra ngt i Installer?

Har samma problem!

Hur kan du inte komma in i telefonen? Har du redan lagt in 2.0 i väntan på unlock?

Jag har inte gjort den men ska nog ge mig på den ikväll. Men det finns ju inget som säger att det inte skulle funka.
Jag läste en annan blogg som länkade denna och där fanns det flera hundra svar på det inlägget och det var många som hade lyckats med denna guide.

Problemet väl den custumajsade filen eftersom piratebay-länkken inte funkar men det är bara googla lite.

Pwnage option for Windows Users - iPhone News & Review
läs mer här om windowsupplåsningen.

läser du ovan i kommentarerna så behöver du inte BootNeuter, så bra va? Kör på!

Ja för jag är ju fast i stadie 1 AKTIVERA MED AT&T. som när den är ny! Jag har följt den der som du länkade tidigare men när jag återstält den i itunes med den där kustom (håll in skift tryck på återställ i itunes) så tuggar den igenom allt å när den är klar är den helt återinstäld alltså inte upplåst men återstäld och FW 2.0 är instalerad. Och nu vet jag inte hur jag ska göra kan inte få den i Recovery Mode.

Bevaka tråden